S-Point is een prima bedrijf. Ik ben er een paar jaar geleden klant geworden toen mijn elders gekochte gebruikte OII binnen een paar maanden na aanchaf een onverwachte servicemelding gaf (zou op VOI staan en kwam veel te snel voor de volgende service). S-Point zit letterlijk om de hoek bij mijn bedrijf.
Ik heb er inmiddels mijn tweede OII gekocht, mede omdat ik erg tevreden ben over S-Point, zowel wat de aanschaf van de auto betreft (exact volgens afspraak, prima nazorg met o.a. een telefoontje na eeen week om te horen of alles naar wens is en ook geen gezeur over garantie) als het onderhoud. Dat laatste is wat mij betreft nog het meest belangrijk: je wil zeker weten dat het onderhoud goed gebeurt, dat wordt gedaan wat nodig is maar dat men ook even verder kijkt zodat je de volgende beurt haalt zonder tussentijds kleine zaken te moeten laten repareren.
Ik ben zelf nogal kritisch en de auto moet gewoon perfect zijn. Dus wat er moet gebeuren tijdens onderhoud, laat ik ook altijd doen. Nog nooit zijn er "onwaarschijnlijke" reparaties voorgesteld: als er bijzonderheden zijn, is dat altijd met dingen waar ik óf zelf ook al een vermoeden van had, óf die qua leeftijd en/of km-stand logisch zijn als reparatie / vervanging. Kan dat goed beoordelen, omdat ik beslist autotechisch onnderlegd ben en onderhoud van mijn auto's ook zelf deed. Die tijd heb ik gehad: ik besteed mijn tijd ondertussen aan andere hobbies.
Zeker bij mijn vorige OII was, door kennelijk achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar, in het eerste jaar van bezit aardig wat extra onderhoud gedaan. Hier staat wel tegenover dat ik bij kleine dingetjes, die de monteur binnen 10 minuten oplost, eigenlijk nooit iets hoef te betalen: service van de zaak.
Het personeel is erg behulpzaam en vriendelijk, verkopers, receptie en balie: allemaal mensen die met plezier aan het werk zijn en je als klant serieus nemen.
Alleen maar positief? Nee, dat kan natuurlijk niet. Waar gewerkt wordt, maakt men fouten en dat gebeurt bij S-Point ook. Omdat men heel open en en eerlijk communiceert als er iets niet goed is gegaan (is paar keer voorgekomen: 1x de juiste onderdelen niet in huis, 2x was de auto na vervanging raammodules niet goed gecodeerd) en men vervolgens het probleem ook goed wil oplossen, zie ik dat niet als een probleem. Weliswaar vervelend dat je nog een keer terug moet, maar het wordt serieus genomen en opgelost i.p.v. dat je wordt afgescheept met valse excuses (wat mij bij Renault en VW vaak is gebeurd).
Zolang het voor mij praktisch blijft (ivm werklocatie; ik woon op 40km afstand) blijf ik klant bij S-Point.