Š-Point, Amsterdam

Bij Skoda zeker door de centrale inkoop, en dat weet ik ook. Maar als gebaar 2x per jaar een leenauto (zie het anders als verlengde proefrit) is toch niet veel gevraagd? Dan ben je als dealer wel verzekerd van 4 jaar onderhoud, en daar verdienen ze wel op.

Maar goed, we gaan offtopic. De houding van de verkoper bij S-Point beviel me gewoon voor geen meter. Laten we hopen dat het incident is :)
 

Constant

Erelid
Bij mij was best veel coulance (ik ben particulier), ik had 16" lm velgen met winterbanden besteld bij de aankoop, die bleken niet geschikt voor de Scout en kreeg zonder meerprijs duurdere 17" lm velgen met Conti T810H banden. Ik rijd in januari vorstelijk (en veilig) richting de Alpen.

Tegen een scherpe prijs heb ik een DEFA type 2 alarm laten inbouwen door S-Point en tegen een gangbare prijs nog diverse accessoires gekocht (dakdragers, honden/bagagerek, etc).
 

Trebbor1972

Nieuw lid
Ik heb bij S-point mijn proefrit gemaakt.

Ik woon weliswaar in Hoofddorp maar aangezien Lugtstra (Heemstede en dus dichtste bij) toen net failliet was en Amstelveen op 9 januari de O2 nog niet had staan (wel aardig tel. geholpen), kwam ik hier terecht.

Ik ben bij S-point prima geholpen en heb na de proefrit nog een prettig onderhoud gehad met de verkoper.

Toen ik een 2e proefrit wilde maken met een handgeschakelde 1.8 TSI hebben ze voor mij een afspraak bij Pon in Leusden gemaakt.

Ik vond alles erg netjes gaan en heb de lease maatschappij dan ook gevraagd de auto hier te bestellen.
 

floris

Lid
S-point Amsterdam is een prima zaak. Kom hier sinds september 2006 voor onderhoud met m'n huidige octavia HB. Goed afspraken maken met de receptie en als ze een fout maken geven ze het ruitelijk toe.

Ik moest een keer terug komen voor een reparatie want het onderdeel was niet op voorraad, auto afgeleverd op bepaalde datum, halverwege de dag een telefoontje van spoint met de mededeling dat er een ander onderdeel vervangen moest worden en niet waar we twee weken op gewacht hadden. Dit andere onderdeel was wel voorradig in het centraalmagazijn maar dan moest de auto dus een dag langer blijven waardoor ik dus een dag langer de huurauto had, en uit zichzelf stelde hij voor om die extra dag voor hun rekening te nemen. :xyxthumbs:

En sinds zaterdag ook ervaring met de afdeling verkoop. Goede manier van verkopen gewoon een goed gesprek. Maar het blijven verkopers en een vervelende eigenschap van deze mensen is dat ze aan je willen verdienen,
maar hij deed dat wel op een zodanige wijze dat we ons niet uitgekleed voelden na ondertening van het koop contract O2 combi.

(leuk als de verkoper dit leest hij weet wat hij aan mij verdiend heeft:grin:)
 

Pjetter

Nieuw lid
Op zich heb ik ook wel een goede ervaring met S-Point. Alleen vond ik de verkoper wel heel erg ongeinteresseerd. Het maakt mij op zich niet uit omdat ik meestal zelf beter weet wat wel en niet mogelijk is (o.a. door dit soort fora) dan een verkoper.

Maar ik was met een collega en het viel ons beiden op hoe weinig assertief de verkopers waren. Je komt toch een proefrit maken met een auto van bijna 40k. Dat heet een koopsignaal. Als je geen interesse hebt, dan koop je ook geen ritje maken dunkt me. Heb al een paar dealers gehad de afgelopen tijd en het valt mij op dat er zo weinig goede verkopers zijn. In december heb ik nog een hele goede aan het werk gezien. Maar die werkte dan ook voor Porsche. Misschien dat dat dan toch scheelt. Die hebben blijkbaar budget voor een verkooptalent.

Nu ja, uiteindelijk is het wel een skoda geworden. De superb heeft gewoon zichzelf verkocht. En door de allervriendelijkste en behulpzame behandeling bij Skoda Center Utrecht laat ik hem daar afleveren en onderhouden ;)
 
Prima bedrijf.. Altijd gezellig.. Zeer goede ervaringen met de verkopers. Ze hebben overal een antwoord op. Zoniet, dan wordt ik binnen een half uur teruggebeld of krijg ik een mailtje. Dit wordt m'n 2e Skoda binnen 1.5 jaar..
 

Wasmachineman

Forumguru
Ook bij mij goede ervaringen bij S Point. Auto moest verplicht hier afgeleverd worden vanwege relatie met de leasemy maar dat vond ik geen probleem. Jammer is dat ze 50 km van mijn prive adres zitten. Hierdoor heb ik eerst een paar beurten lokaal laten doen bij Schipper in Nibbixwoud.
Maar overmorgen zit ik weer in Adam ZO voor 90.000 km.
Zelf heb ik samen hier met Constant (ook member) een auto gekocht (Scout TDI) en zij hadden het beste aanbod. En de hele gang van zaken verliep perfect. Dus de volgende keer maar weer.
 

Constant

Erelid
Volgende keer zal met een ander zijn, ik ben voornemens mijn Scout helemaal op te rijden, duurt nog wel even :-)

Vorige week langs geweest voor de eerste onderhoudsbeurt, netjes geholpen, was binnen een halve dag weer klaar.
 

Wasmachineman

Forumguru
Goed dat je hem helemaal op wil rijden. Een teken dat je tevreden bent.
Daar doe je het voor. Je vorige auto hebben ook samen gekocht.
En deze Scout is ook een masseltje voor je. Maar dat mag ook wel eens.
Tot ziens in mei want dan komen we even langs bij je in A'dam. Eerst even op vakantie naar Lecce.
 

Porettuhcs

Senior Member
Ik was al heel tevreden over S-point en dit is alleen nog maar versterkt. Ik had namelijk een "klunk" in de motor :1884: Aangezien ik niet van klunken hou ben ik daarmee naar mijn dealer S-point gegaan.
De chefwerkplaats en ik hebben samen een rondje gemaakt. Ook hij hoorde de klunk. In eerste instantie wist hij niet 123 waar het vandaan zou moeten komen en heeft toen aan PON gevraagd wat het zou kunnen zijn en wat er eventueel vervangen zou moeten worden.

Welnu PON gaf als antwoord dat het een product eigenschap was !!!! Na 1 1/2 jaar zeker!!! en pas na 15.000 km op de teller merkbaar!!! :crazy:

S-point boodt mij aan om een testrit te maken met een dezelfde soort 1.8 TSI van het zelfde bouwjaar met een bijna precieze km stand om te kijken of die de klunk ook had.
Enige weken later werd ik gebeld dat de auto bij hen stond en of ik langs wilde komen voor een testrit.
Samen met de filaalchef en een monteur de testrit gemaakt en natuurlijk geen klunk te horen. Daarna met diezelfde twee personen in mijn auto gereden en meteen was de klunk hoorbaar... De filaalchef gaf al meteen aan dat dit verholpen moest worden en als dat niet lukte dat er een zeer passende oplossing zou komen.
Sinds gisteren rij ik "klunk"vrij :1761:Het was de tweede massa vliegwiel die de oorzaak was. Deze is vervangen en ik ben weer een blij mens. De klunk was te horen bij het eerst terug schakelen van bv. de 4e versnelling naar de 3e versnelling... gas opbouwen en na 2 seconde voelde je een schok en hoorde je de klunk.

Nogmaals ik vind het klasse. Welke dealer laat je een testrit doen met een andere auto .... om te kijken of het idd een product eigenschap is!

Gert, Paul en Michel bedankt :aangenaam:
 
Tot nu toe ben ik tevreden over S-Point. Ik heb een Skoda Fabia Greenline 1.2tdi besteld in april 2010, toen er nog maar weinig informatie over was.
Er werd me toentertijd expliciet verteld dat een aantal opties er in zouden zitten (haakjes/bakjes/12volt in de bagageruimte, zonnebrildakdoos, lades onder de voorstoelen). Ik heb behoorlijk moeten onderhandelen maar ze zullen achteraf kosteloos ingebouwd worden.
Een kwalijke zaak van de importeur overigens, om 'zomaar' opties weg te laten zonder de dealers te informeren maar daar wilde ik in ieder geval niet de dupe van worden. De kabels van de trekhaak waren er nog niet, dus zodra de trekhaak ingebouwd kan worden zullen onder andere de zonnebrildakdoos, de 12volt in de achterbak, de haakjes en bakjes in het bagagecompartiment en de lades onder de voorstoelen ingebouwd worden. Prima service alhoewel ze dit natuurlijk zelf hadden moeten aanbieden.
 
Ik heb een mindere ervaring bij hen. Pas geleden de code opgevraagd voor mijn Audience die ik ging verkopen. Zij hadden hem keurig uitgelezen en mij voor 23 euro de code verkocht. Ze waren echt in drie minuten klaar dus ik vond het al een bedrag. Ik had duidelijk aangegeven dat ik de code nodig had omdat de auto in een andere octavia zou gaan. Word ik door de koper teruggebeld dat de code niet werkt! Hij had gebeld naar de garage en die wilden het niet oplossen. Ja hij kon even langskomen, maar de beste man kwam ergens uit Zuid- Holland. Zijn ritje zou al meer kosten als dat hij het lokaal zou gaan doen. Ik heb S-point gebeld om te vragen waarom ze mij de verkeerde code hebben verkocht. Wat blijkt, ja de radio had al in de auto van de koper moeten zitten, dan hadden ze een andere code gekregen. Bizar, want ik gaf dat de hele tijd aan, hadden ze dat toen ook wel kunnen zeggen.

Ja, zeggen ze, we komen er nu pas achter dat dit zo werkt, maar nee hoor op geen enkele manier kwamen ze mij tegemoet en hebben ze 23 euro verdient voor het doorgeven van een code waar ik niets aan heb. Zonde, het gaat me niet eens om het geld maar vooral om de manier waarop ze de schuld afschuiven. Overigens de keer daarvoor had ik wat nieuwe remlichtjes nodig verkopen ze me ook al weer de verkeerde. Geef ik dat aan, tja die kunnen ook hoor, zeggen ze dan.

Nee voor mij geen S-point voor onderhoud helaas, want ik lees hier toch ook wel positieve ervaringen.
 

turboturbo

Forumguru
Deze week voor het eerst kennis gemaakt met S-Point Amsterdam. Ik was geïnteresseerd in de gratis zomer check die je als lid van 'verassend skoda' krijgt. Dus ik informeer daar eens naar. Mij wordt verteld dat ik daar prima een afspraak voor kan maken. Zo gezegd, zo gedaan.
Die zomercheck bestaat uit een aantal checks die je allemaal zelf kunt doen: remvloeistof, koelvloeistof, oliepijl, bandenspanning -profiel, ruitenwisser sop, etc. Verder nog even een remtest en voelen of de airco koud is, en of de accu nog voldoende kracht heeft.
Kosten: €19,95 (omdat het alleen gratis is op een bepaalde dag, die Skoda bepaalt) Wist ik veel.... :banghead:

Ik kon merken dat de klantvriendelijkheid een waarde is bij deze dealer; ik werd netjes gevraagd of ik al geholpen werd, etc. etc. Eerste indruk: Prima.
 

Pollewop

Forumguru
Vorige week mijn Fabia Combi opgehaald bij S-point. Tot nu toe zeer tevreden over de verkoper en ander personeel dat ik sprak. Na vier dagen al gebeld om te horen of alles goed ging... Heel attent van de verkoper...
 

Erik_NL

Forumguru
op basis van dit forumtopic is onze - in juli 2010 met 115. 000 km elders gekochte - Octavia bij S-Point in onderhoud gedaan.

Lekkage achterklep en niet werkend contact van de aansteker die de verkopende handelaar niet had kunnen repareren (o.a. onmisbaar voor de Garmin) door hen vlot verholpen.

Inmiddels ruim 30.000 km en de voorgeschreven beurten verder, bevestigt onze indruk dat je je Skoda voor onderhoud met een gerust hart aan S-Point kan toevertrouwen.
 

turboturbo

Forumguru
Bij S-Point de APK keuring en onderhoud laten doen deze week. Erg tevreden. Bij het maken van de afspraak kreeg ik voldoende agenda opties in de week erna. De dag voor de afspraak kreeg ik een herinneringen-sms van S-Point. Best handig.

Bij het brengen van de auto werd me netjes gevraagd of ik nog op- of aanmerkingen had, en een monteur liep even met me mee naar buiten om daar een bepaald geluidje waar ik vragen over had, te beluisteren. Hij liet me zelfs helemaal zien wat dat was en waar het vandaan kwam. Erg prettig om gewoon serieus genomen te worden (dat laten zien hoeft dan nog niet eens per-se) ipv aangekeken te worden als zo'n zanik-klant die weer wat hoort...

Volgens het onderhoudsboekje heb ik nu 2 grote beurten achter elkaar gekregen (het had dus een kleine kunnen mogen zijn als ik me niet vergis) maargoed. Ik werd netjes gebeld dat de auto door de APK was gekomen en het onderhoud uitgevoerd was, maar dat er nog wat adviespunten waren, en gezien het (aanzienlijke?) bedrag of ik dat wel wilde. Genoemde punten waren remschijven vervangen en draagarmrubbers voorzijde vertoonden slijtage. Ik werd 's middags netjes gebeld dat de raparaties uitliepen (met de reden waarom) met de vraag of de auto de volgende dag opgehaald kon worden. Natuurlijk had ik niet veel keus :) maar de communicatie hierover stel ik erg op prijs. De volgende ochtend werd ik gebeld dat de auto klaar was. Bij het ophalen werd me keurig uitgelegd wat er allemaal gedaan was en alles stond netjes op factuur. De prijs was ook zoals afgesproken - ook wel zo prettig. Mijn vragen werden netjes beantwoord (welk onderhoud staat me nog te wachten), hoewel ook hier even de standaard verwarring over dat mijn auto geen distributieriem heeft :winkie:
De auto was ook gewassen (niet zo belangrijk vind ik persoonlijk)
Ik kreeg gratis een zeer zuinig vervoersmiddel mee. Een leenfiets :smirk: Ik schaamde me dood, onderweg keek iedereen me zo na: "Tja, dat krijg je van dat dubbeltje-op-de-eerste-rangs-merk, de besparing moet ergens vandaan komen" (geintje)

Onderweg naar huis, viel me op dat de kachel / aanjager motor een brommend geluid maakte. Ik meteen rechtsomkeert en werd meteen, binnen 1 kop-koffie-tijd opgelost (kachelhuis uitgebouwd en schoongemaakt. Kwam waarsch. door het vervangen van het interieur filter o.i.d.)

Tevreden :xyxthumbs:
 
Na aanschaf van m'n auto diverse keren langs geweest ivm gefröbel wat niet goed was aan m'n wagen (elders gekocht). Kreeg ontzettend goede service, bijzonder vriendelijke mensen met vakkennis en goed meedenkvermogen. Het enige minpunt(je) wat ik kan bedenken, is dat een reparatie-op-afspraak soms wat langer duurt dan vooraf wordt aangegeven. Ik geef ze tot dusver voor het totaalplaatje vol overtuiging een dikke 8,5.

Qua klantvriendelijkheid kunnen ze bij de Smart-dealer om de hoek trouwens nog heel veel van Skoda leren. M'n meisje heeft daar haar autootje (noodgedwongen) in onderhoud. Wat een arrogante, ongeinteresseerde, klantonvriendelijke (pardon-my-french) lijers zijn dat zeg ! Laten je rustig 15 minuten voor de balie wachten. De man aldaar doet overkomen alsof hij voor één van de andere bedrijven in het pand achter de receptie zit. Als er uiteindelijk 4 klanten staan te wachten, blijkt deze heer tòch degene te zijn die over de Smartjes gaat... niet te filmen, maar goed... S-Point Amsterdam verdient in alle opzichten een dikke pluim :)
 

turboturbo

Forumguru
Nog even een aanvulling op mijn post #46

Ik was niet tevreden over een uitgevoerde reparatie. Na het vervangen van de draagarmrubbers moest de auto uitgelijnd worden. Hiervoor heeft S-Point geen apparatuur in huis, dit besteden ze uit bij een Audi dealer.

Ik merkte daags na het ophalen van de auto dat hij niet goed rechtuit reed, en het stuur flink trok. Meteen gebeld, ik kon de volgende ochtend langskomen. Het probleem werd erkend, maar ik moest de auto helaas achterlaten (want ze hebben meer te doen op zo'n dag) maar dat is toch jammer, dat je niet kunt wachten op een klusje van 20 minuten.
Eind van de dag kon ik hem weer ophalen. En wat bleek: de auto spoorde een stuk stabieler, maar bij rechtuit stond het stuur een stukje scheef naar links. Dus ik een paar dagen later weer langs gegaan, en mijn verhaal gedaan. Ik werd uitgebreid te woord gestaan en de chef werkplaats nam uitgebreid de tijd om de zaak met mij door te nemen. Het werd vooral een erg technisch verhaal, met eigenlijk 1 boodschap: hij is goed, en meer is er niet aan te doen. Het zou aan de bandenslijtage liggen, ik moest het er maar mee doen. Ik vroeg toch of ik een second opinion kon gaan zoeken (dus opnieuw uit laten lijnen elders) en dat mocht. Mits ik het uitlijnrapport kon overleggen, zodat S-Point kon bekijken of de waarden en evt. afwijkingen binnen de voorgeschreven normen lagen. Afhankelijk daarvan kon ik mijn geld gewoon terug krijgen.

Een paar weken later heb ik dit laten doen (ik heb eerst nog even met een set andere velgen geëxperimenteerd, om te kijken of het inderdaad aan de bandenslijtage zou liggen. Het stuur bleef echter scheef staan bij rechtuit) en heb ik het rapport gemaild naar S-Point. Ik werd de volgende dag hierover gebeld, en erkend dat er nog wel wat afwijkende waardes waren geconstateerd. En ik heb netjes mijn geld terug gekregen.

Uiteindelijk ben ik dus 4 keer terug geweest n.a.v. een onderhoudsbeurt (1 x voor brommende aanjager, 3 x voor de waardeloze uitlijning), waarvan 2 keer extra mijn auto minimaal 1 dag kwijt, dus dat vond ik wel vervelend. Ik had het wel props gevonden als ze me de laatste keer een leen auto hadden geleend voor het ongemak. Maar dat vind ik niet het allerbelangrijkst. Dat men de tijd voor je neemt, klachten serieus probeert te nemen, en ook welwillend tegenover een voorstel van de klant staat, vind ik erg prettig. En dat ze zich vervolgens aan die afspraken houden. En dat vind ik het belangrijkste.
 
Bovenaan Onderaan