Nog even een aanvulling op mijn post #46
Ik was niet tevreden over een uitgevoerde reparatie. Na het vervangen van de draagarmrubbers moest de auto uitgelijnd worden. Hiervoor heeft S-Point geen apparatuur in huis, dit besteden ze uit bij een Audi dealer.
Ik merkte daags na het ophalen van de auto dat hij niet goed rechtuit reed, en het stuur flink trok. Meteen gebeld, ik kon de volgende ochtend langskomen. Het probleem werd erkend, maar ik moest de auto helaas achterlaten (want ze hebben meer te doen op zo'n dag) maar dat is toch jammer, dat je niet kunt wachten op een klusje van 20 minuten.
Eind van de dag kon ik hem weer ophalen. En wat bleek: de auto spoorde een stuk stabieler, maar bij rechtuit stond het stuur een stukje scheef naar links. Dus ik een paar dagen later weer langs gegaan, en mijn verhaal gedaan. Ik werd uitgebreid te woord gestaan en de chef werkplaats nam uitgebreid de tijd om de zaak met mij door te nemen. Het werd vooral een erg technisch verhaal, met eigenlijk 1 boodschap: hij is goed, en meer is er niet aan te doen. Het zou aan de bandenslijtage liggen, ik moest het er maar mee doen. Ik vroeg toch of ik een second opinion kon gaan zoeken (dus opnieuw uit laten lijnen elders) en dat mocht. Mits ik het uitlijnrapport kon overleggen, zodat S-Point kon bekijken of de waarden en evt. afwijkingen binnen de voorgeschreven normen lagen. Afhankelijk daarvan kon ik mijn geld gewoon terug krijgen.
Een paar weken later heb ik dit laten doen (ik heb eerst nog even met een set andere velgen geëxperimenteerd, om te kijken of het inderdaad aan de bandenslijtage zou liggen. Het stuur bleef echter scheef staan bij rechtuit) en heb ik het rapport gemaild naar S-Point. Ik werd de volgende dag hierover gebeld, en erkend dat er nog wel wat afwijkende waardes waren geconstateerd. En ik heb netjes mijn geld terug gekregen.
Uiteindelijk ben ik dus 4 keer terug geweest n.a.v. een onderhoudsbeurt (1 x voor brommende aanjager, 3 x voor de waardeloze uitlijning), waarvan 2 keer extra mijn auto minimaal 1 dag kwijt, dus dat vond ik wel vervelend. Ik had het wel props gevonden als ze me de laatste keer een leen auto hadden geleend voor het ongemak. Maar dat vind ik niet het allerbelangrijkst. Dat men de tijd voor je neemt, klachten serieus probeert te nemen, en ook welwillend tegenover een voorstel van de klant staat, vind ik erg prettig. En dat ze zich vervolgens aan die afspraken houden. En dat vind ik het belangrijkste.