Š-Point, Amsterdam

Dutch4x4

Senior Member
Pluspunten:

- vriendelijke service
- aardige verkopers
- goede inruilprijzen
- tuning-kennis
- goede ingang bij Skoda NL
- kennen hun klanten

Minpunten:

- communicatie over levertijden mag iets beter
- tuning-kennis zou breder in bedrijf (ook bij verkoop) moeten worden belegd en proactiever aangeboden
- werkt niet meer samen met Oettinger en JD


Ervaringen:

Toen de Octavia 4x4 turbo in beeld kwam als origineel alternatief voor de Subaru Impreza WRX, keek ik in eerste instantie rond bij de dealers in de buurt (Lugtstra, Baars, Zenith), maar ook al waren die vriendelijk, hun inruilprijzen voor de Subaru hielden niet over, hun tuning-kennis was beperkt tot nihil (van mijzelf ook destijds, dus dat werkt dan niet echt!) en enkele van hen kwamen een afspraak helaas niet na.

Toen ben ik toch maar bij Š-Point binnengestapt, de grootste Skoda-dealer van Nederland, onderdeel van de A-Point Groep en nauw verbonden aan Pon. Gezien mijn slechte ervaringen met A-Point (de nogal botte en ongeinteresseerde overburen van VW) vreesde ik het ergste. Maar ik trof er een uiterst aimabele en behulpzame verkoper, die toegaf dat hij ook niet alles wist, maar wel wilde helpen en bovendien een erg gunstige prijs bood voor de Subaru. Geen gladde praatjes, maar interesse tonen en gewoon zeggen waar 't op staat. Ook het tuning-vriendelijke beleid (toen nog niet via Pon/Abt, maar zelfstandig via Oettinger) sprak tot de verbeelding: ze hadden snel in de gaten wat ik in gedachten had.

Sinds de bestelling is de service vriendelijk gebleven, ook door de receptie en de werkplaats. Ze kennen me er en doen kleine klusjes er gratis bij. Meermaals te horen gekregen dat ze mijn idee van een getunede 4x4 turbo daarna nog meermaals hebben verkocht aan mensen die voor een RS binnenkwamen. Beurt en één garantievervanging gingen vlekkeloos.

Weinig minpunten, behalve misschien het feit dat de tuning-kennis nu is geconcentreerd in één persoon, de chef werkplaats. Maar als die op vakantie is of hij is druk bezig, dan is er niemand met antwoord op specifieke vragen, terwijl ze toch genoeg 'snelle' klanten hebben. En omdat hij geen verkoper is, zal hij ook niet van nature met je meedenken of zelf andere oplossingen voorstellen. Dat is soms even duwen en trekken! Verder jammer dat ze nu echt alleen de garantietuning van Abt verkopen en niet meer zakendoen met leuke alternatieven als Oettinger en JD. Maar goed, zou ook gek zijn als een hoofddealer zijn eigen weg volgt.

Aanbevelenswaardig: jazeker.
 

Exciter

Administrator
Ja, onze Fabia was ook hier vandaan, de tweede ook op het zelfde adres besteld. Ik kan het alleen met je eens zijn.

Ook wij hebben geen punten, wat betreft service hier. Is gewoon heel goed. /forum/images/graemlins/smile.gif

Een minpuntje toch wel: Iemand daar zal met mij kontakt opnemen i.v.m. sponzoring, maar dat moet ie nog steeds doen... /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Gaan er zich nog medewerkers van S-Point mengen op het forum?

En mogen we vanaf nu nog een kritisch geluid ten aanzien van S-Point laten horen? :geek:
 
mijn ervaring met S-Point is niet zo heel positief. Ik wilde een 1.9TDI DSG en chiptuning. De verkoper wist alleen niet of tuning icm DSG kon, dus dat zou hij even navragen bij Pon. Heb er zelf 3x achteraan gebeld.....en toen maar naar Skoda Center in De Meern gegaan. Perfect geholpen!
 

Exciter

Administrator
Geloof mij, dat dealers hier al lang lid zijn geworden, ze zijn tenslotte, als het goed is, ook skodafan's!
En deze jongens als leden hier, dat kan alleen goed voor ons zijn, want ze weten toch vaak meer, dan wij. Altijd goed dus, geen onderscheid maken...

Over kritisch zijn t.o.v. dealers hebben we het hier al uitgebreed gehad. Wij zijn wel gesponsord, maar niet onder leiding van... Onafhankelijk dus.

Over nuances van de kritiek hoef ik mij hopelijk niet lang uitlaten. Dat laat ik aan jullie over. Onterechte en/of overdreven kritiek wordt hier niet getolereerd. Laat het maar gezond en opbouwend zijn, lekker geciviliseerd.
 

Abo

Lid
Ja, mijn Skoda heb ik dus ook bij S-Point Amsterdam gekocht.

De showroom:
Zeer netjes en overzichtelijk ingericht en vriendelijk verkooppersoneel dat alle geduld had om alles van een Skoda uit te leggen. Geen gladde verkooppraatjes, maar oprecht en eerlijk. Proefrit gemaakt in een Skoda Fabia Combi en dit viel helemaal niet tegen. Het inruilvoorstel was eerlijk en ik kocht een Skoda Fabia Combi Ambiente 1.4 16V met airco in de kleur Sahara Beige Metallic.

De aflevering:
De verkoper nam alle tijd om mij alles over mijn nieuwe Skoda uit te leggen.
Bediening Cruise Control, uitleg boardcomputer, hoogteverstelling van de stoelen etc.etc.,
Zelfs onder de motorkap werd nog enig technische uitleg gegeven. Ook van mijn nieuwe ingebouwde radio cd/mp3 speler werd alles uitgelegd. Derhalve dus een prima aflevering.
 

Dutch4x4

Senior Member
Gisteren weer prima service bij de grote 60k-beurt. Kreeg de checklist mee, dus kon precies zien wat ze allemaal hadden gedaan. De Haldex-olie was niet vergeten (wat nogal eens bij Seat-dealers schijnt te gebeuren) en ze vonden ook nog een spijkertje in een band. Gelukkig niet door, want die dingen zijn duur genoeg!
 
Aangezien ik nu in Amsterdam werk heb ik besloten om voor een servicebeurt naar S-point te gaan.

Bevindingen

Positief:
- Vriendelijk personeel.
- Auto goed onderhouden.
- Netjes gewassen want de auto was te smerig om nog aan te raken.
- Nadat ze klaar waren kreeg ik een sms met de mededeling dat ik de auto mocht ophalen. Prima systeem.

Negatief:
- Ik had halverwege de dag gebeld of ze ook nog even naar de krakende schokdempers wilde kijken. Met veel gezucht kon dit wel maar uiteindelijk is er niets veranderd.
 

japiejo5

Actief lid
Heb daar ook mijn O2 be besteld. Goede service, Namen alle tijd voor mijn eisen en wensen (en dat waren er nogal wat).
Wat ik vooral positief vond dat er ook meegedacht werd met mijn portemonnaie,...Zo van,.

Zou je dat nou wel doen,..hoe vaak gebruik je dat nu echt?
Dat vind ik nou meedenken met de klant.

Wacht nog op aflevering; hoop dat ik geen turanza's gemonteerd krijg,...maar ga er vanuit dat dat wel te regelen is. Johan,..bedankt
 

Hetzer

Forumguru
een collega van mij, laat zijn Octi-1 onderhouden bij deze dealer, laatst toen hij zijn auto voor een beurtje ging weg brengen op zijn verjaardag kreeg hij van de S-Point GRATIS van die zilvere ringen om de km-teller en de toerenteller, als zijnde verjaardags kadoo!!!!!!!!!!!
 

sam

Nieuw lid
Vorige week hier een Octavia Wagon 2.0TDI besteld en
buitengewoon goed geholpen. Persoonlijk en niet dat
arrogante van VW en Audi. Dennis, perfect door hem
geholpen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Vandaag 90k-beurt. Weer dik voor elkaar, geen gefronste wenkbrauwen bij speciale verzoeken. En bij terugkeer een fris gewassen auto die ook nog van binnen helemaal gestofzuigd was en zelfs afgestoft!

Als nieuw reed hij weer van het erf van S-Point af.
 

Paulie72

Nieuw lid
Ik ga van de week een SII Greenline bestellen en ben zeer goed geholpen bij S-Point door meerdere mensen heb een proefrit gemaakt in de SII 140 pk en in de OC 105 PK voor het gevoel van de greenline. Veel geduld met uitzoeken heb uiteindelijk hun demoauto gekozen die begin volgend jaar op kenteken gezet zou worden. Geen zin om lang te wachten
 

Constant

Erelid
Ik heb mijn auto ook bij S-point gekocht, jonge tweedehands ( 6 maanden oud) Octavia Scout. De overeengekomen aankoopprijs vond ik scherp en ben er nog steeds erg tevreden over.

Op een zaterdagmiddag gekocht nadat de dag ervoor mijn Golf III GT TDi in de soep was gelopen. De auto was vanwege deze omstandigheden extra snel klaar gemaakt voor levering, dus ik kon 'm maandagmiddag aan het einde van de dag ophalen.

Verder ben ik erg tevreden over de service (voor, tijdens en na aflevering), deskundigheid, adviezen over accessoires, vriendelijkheid van het personeel, etc.
 

Porettuhcs

Senior Member
Heb er nu 2 Octavia's gekocht.... is een zeer prettig bedrijf... had voordat ik er ooit was geweest er een vooroordeel over omdat het een onderdeel van A-point is... maar dat was snel verdwenen...

de vakkundigheid van het personeel... op elk gebied.... en de vriendelijkheid zijn top!!!:xyxthumbs:

Zelfs al zouden ze veranderen van dealerschap door bv..... Maybach dan zou ik serieus overwegen om mee te veranderen van merk ;)
 
Ik heb gemengde ervaringen met S-Point. In 2004 mijn eerste lease-skoda daar gehaald (Fabia), en toen super geholpen. Bij A-Point had ik een afspraak voor een proefrit in een Polo, en toen kreeg ik de meest basale 1.2 versie mee, die helemaal vies was van de monteurs die er blijkbaar standaard in rondreden. Totaal geen aandacht gekregen. Bij S-Point kreeg ik juist de meest luxe versie mee! Kijk, daar paai je klanten mee. Gewoon goed contact, prima geholpen.

In oktober 2008 ging ik er weer naar toe, dit keer voor een Octavia. Ik was er op zaterdag voor een proefrit, en de verkoper was ongelooflijk bot en luisterde niet. Gezien zijn kapsel, kleding en accent vermoed ik dat hij normaal gesproken Passats of Porsches binnen het concern verkoopt, en hij had duidelijk geen zin in dat B-merk Skoda. Uiteindelijk heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat ik mijn auto niet bij S-Point heb besteld.

Voorbeeld: ik wist precies wat ik wilde, een Octavia combi 1.9TDi Elegance attractive business met getint glas achter en een BT carkit. Niets meer, niets minder. Hij heeft 3 (!) offertes moeten maken voordat hij het goed had. In eerste instantie had hij er een sportonderstel en een sound system bijgezet (ja, die MOET je echt hebben hoor), en de tweede keer was het ineens geen combi meer.

Ik stelde hem toen (toch nog) voor om de auto te bestellen onder de voorwaarde dat ik bij onderhoud gratis een leenauto zou krijgen. Ik heb verder geen korting of iets anders besproken, alleen 2x per jaar een vervangende auto. Dat was onmogelijk en onbespreekbaar voor de beste man, ik kon toch wel begrijpen dat hij als afdeling verkoop geen afspraken mocht maken voor de afdeling onderhoud!
 

MarcoO2

Forumguru
Ik stelde hem toen (toch nog) voor om de auto te bestellen onder de voorwaarde dat ik bij onderhoud gratis een leenauto zou krijgen. Ik heb verder geen korting of iets anders besproken, alleen 2x per jaar een vervangende auto. Dat was onmogelijk en onbespreekbaar voor de beste man, ik kon toch wel begrijpen dat hij als afdeling verkoop geen afspraken mocht maken voor de afdeling onderhoud!

Zo verkoop je inderdaad geen auto's... je kunt er op z'n minst je best voor doen om te kijken wat haalbaar is! Je komt, ondanks dat "B-merk", toch een auto van, pak 'm beet, 33000 eurootjes bestellen...
 

Constant

Erelid
Op lease auto's (en het lease onderhoud) is alle korting er tot op de euro uit onderhandeld door de leasemaatschappij. Dus weinig tot geen ruimte voor de leaserijder om er nog iets bij te onderhandelen.
 
Bovenaan Onderaan