Interesse nieuwe JD-groepsactie

FabiaTsi

Senior Member
Dit is de definitieve lijst: 14 wagens

De korting?

20 percent: we mogen trots zijn op dit forum!
Voor een 1.2 TSI bijvoorbeeld is dit 479,20 EUR incl BTW ipv 599 EUR.

Last minute heb ik nog twee extra kandidaten.

Bij deze sluit ik de inschrijving af.

1. FabiaTsi: Fabia Combi 1.2 TSI 77kw
2. Pascal20: VW T-5
3. Octavia99 Octavia 1.9 TDI (90 pk) bj 2001
4. Chatslet 1.2 TDi Fabia 2 Combi Greenline Businesline
5. Reeseend : Octavia RS HB 2.0 TFSI (2007)
6. Bluskabouter: Fabia Combi 1.2 TSI 77kw
7. Sk_Hans: Octavia Combi Arctic, 1.4TSI Greentech (2013)
8. Louis: Superb 1.8 TSI DSG

9. Arjahoekstra: Superb 1.8 TSI DSG
10. Stinger: 1.2 TDi Fabia 2 Combi Greenline Businesline
11. mjv: Octavia 1.8 TSI (2012)
12. Stoonie: Octavia II Combi EBL 1.2 TSI 105 pk (2011)
13. Freenbeen: Octavia II 1.4 TSI (2012)
14. Last Resort: Fabia II 1.2 TSI 86pk

Noord26

Forumguru
Prijs is afhankelijk van model en motor lijkt mij, alsmede of er wel of geen rollenbank bij komt kijken..

FabiaTsi

Senior Member
JD heeft al onze gegevens: bel of mail naar hen gerust voor een afspraak!

info@jdengineering of tel: 0031-573 258 752

Verder ben ik waarschijnlijk de eerste met een afspraak bij JD :cool:

Op vrijdag 29 maart om 9u krijgt m'n fabia eindelijk wat ie verdient: een flinke brok meer vermogen.

Sk_Hans

Forumguru
Morgen meteen maar eens naar JD bellen. Hopelijk zijn we eindelijk van die vervelende sneeuw af en wordt het nu lente. Mooie tijd voor een ritje naar Lochem.

Race Eend

Forumguru
@Race Eend
Ik tank altijd de normale diesel van Shell (ivm lease). Uit diverse lezingen van u, heb ik gelezen dat er verschil zit in brandstof (premium/budget) ivm het fenomeen "pingelen". Weet u toevallig of er consequenties zijn icm de 1.2TDI VAG 3 cilinder motoren? Tijdens het tunen van de 1.2TDI VAG 3 cilinder motoren wordt de ECU gereset. Als ik de auto weg breng voor een service beurt. En ik demonteer het externe ECU. Zal de dealer nog iets van merken dat de auto eventuele getunend is/was? Ik ben bang dat de dealer de ECU ook gaat resetten. Waardoor ik de basis instelling kwijt raakt. En als ik het externe ECU terug inbouw dat de auto niet meer zo fijn rijdt.

Pingelen doet geen enkele motor, daar hebben de benzine motoren sensoren voor. Diesel motoren kloppen alleen als ze te vroeg staan, maar dan moet de afstelling erg slecht zijn!

Uiteraard geeft premium diesel iets meer vermogen (2% ongeveer), maar er is niets mis met gewone diesel, ook na tuning niet.

mjv

Nieuw lid
Positief verhaal van de Neptukker. Ik ben nieuwsgierig geworden en hoop op eenzelfde ervaring.
Nog niet geweest, ik zit 'tussen' Stoonie en Bluskabouter.

Sk_Hans

Forumguru
Al iemand een bezoekje gebracht aan JD?
Vanochtend bij JD geweest. De auto is eerst op de rollenbank getest voor een nul-meting. Daar bleek hij net boven de fabrieksopgave te zitten.
128pk ipv 122pk
215Nm ipv 200Nm

Vervolgens de ECU eruit om de software/parameters aan te passen. Weer op de rollenbank om te testen.
Daarna de ECU er weer eruit voor de laatste perfectioneringen en weer op de rollenbank.

Bij de laatste run had hij nu 154pk en 271Nm. Mooie waarden.

Na afloop met een omweg via Duitsland terug gereden. Eventjes op de autobahn (31). Auto trekt lekker door en zat soepel en snel aan de 200km/u. Vanwege het verkeer, Baustelle en ineens een enorme file niet meer uit kunnen proberen. Vervolgens in sneeuwbuien rustig naar huis gereden. Auto trekt lekker soepel in lage toeren en pakt het toerental ook snel op.

Wel nog in Duitsland Euro98 getankt voor 1,629 /liter. Kon dat hier ook maar!

Ik zal binnenkort een wat uitgebreidere beschrijving op het forum posten.

Noord26

Forumguru
Heb je nog de uitdraai? Want topvermogen winst zegt niet zoveel. De krommes van het koppel en vermogen wel.

bluskabouter

Forumguru
vanmorgen een afspraak bij JD-engeneering.
een hartelijk ontvangst door Sven en mark, tijdens een kopje koffie ging mark een proefritje maken om de data te loggen en werd onze fabia naar binnen gereden.
aan de laptop gehangen en data uitgelezen, waarna JD aan de slag ging met de data.
ongeveer twee kopjes koffie en een half uur later, nieuwe data in onze fabia geladen en een proefritje gemaakt met mark.
tjonge tjonge wat een verschil in koppel, je schiet bijna werkelijk weg vanuit de 5 bij 80 km/uur.
na de verschuldigde euro`s te hebben afgerekend met een gevoel zo blij als een klein kind die een cadeautje van de sint heeft gekregen op weg naar huis.
JD, mark en Sven bedankt voor de tuning, jullie zijn vaklui.
heb genoten van de lange, met omweg, rit naar huis!!

FabiaTsi

Senior Member
Klinkt super. En wat met de topsnelheid? Deze zou standaard gelimiteerd zijn. Toch best testen in Duitsland ;)

Race Eend

Forumguru
Het was 1.2 TSI dag vandaag :)

A1 1.2 TSI 86pk
Octavia 1.2 TSI 105 (groepsactie)
Fabia 1.2 TSI 105 (groepsactie)

En dan uiteraard de rest van de auto's, incl de 1.8 TFSI vd groepsactie.

bluskabouter

Forumguru
@ fabia Tsi:

kon doortrekken op de a35 tot 195 km/h.
daarna toch een beetje gas terug genomen. moest erbij de Grolsch afslag af.
ga de fabia binnenkort even "uitlaten"op de Duitse A31.

Bovenaan Onderaan