Interesse nieuwe JD-groepsactie

Stinger

Actief lid
Met alle respect voor JD engineering. Klopt het dat de chip tuning voor de 1.2TDI VAG motoren in prijs gestegen is? Het was "ooit" 690 euro en nu zie ik een prijs van 700 euro. Klopt het wat ik nu zeg?

Race Eend

Forumguru
Met alle respect voor JD engineering. Klopt het dat de chip tuning voor de 1.2TDI VAG motoren in prijs gestegen is? Het was "ooit" 690 euro en nu zie ik een prijs van 700 euro. Klopt het wat ik nu zeg?

Dat klopt niet.

Het was eerst € 690 en nu € 699. BTW is van 19 naar 21% gegaan.
Veel modellen zijn overigens goedkoper geworden.

Zo is de 1.6 TDI bv 599 euro evenals de 1.2 TSI, gezien er geen externe box gebruikt hoeft te worden, zijn onze kosten lager.

pascal20

Nieuw lid
Ik ben net nieuw vandaag op het forum, ivm probleem draagarmrubbers. en zie deze oproep, ik weet niet of dat kan lees mag, maar zou het graag willen laten doen maar niet voor mn fabia, maar voor mijn vw t5, dan zijn er genoeg deelnemers ;) fijne avond Marcel ten Hoope, Zoetermeer

FabiaTsi

Senior Member
Ik ben net nieuw vandaag op het forum, ivm probleem draagarmrubbers. en zie deze oproep, ik weet niet of dat kan lees mag, maar zou het graag willen laten doen maar niet voor mn fabia, maar voor mijn vw t5, dan zijn er genoeg deelnemers ;) fijne avond Marcel ten Hoope, Zoetermeer

Stel je vraag even aan Race Eend, hij werkt bij JD.

bluskabouter

Forumguru
@pascal20,
welk probleem heb je met de draagarmen?
ben zo onderhand( na bina een jaar op en neer rijden naar de dealer) er wel klaar mee.
twee weken nieuwe rubbers gekregen maar het bonken/kraken op de drempels blijft.

Rosinfield

† In Memoriam
problemen lossen zich vanzelf op, dat zie je maar weer. Maar ik zou de vraag even per pb stellen en dit topic schoonhouden voor het opgave-lijstje.

Stinger

Actief lid
@Race Eend
Een vraag over het tuning van een 1.2TDI motoren van VAG. Het is toch een kwestie van de externe ecu inbouwen en klaar. Of moet er nog een fijn tuning gedaan worden? Ik heb gelezen dat jullie de [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]1.2 TSI via de OBD kunnen tunen ipv eerst een externe ecu. Zit er een "mega" verschil tussen een externe ecu en via OBD? Zoals bijv. meer koppel of pk's. [/FONT]

Race Eend

Forumguru
@ stinger, de 1.2 TDI is een kwestie van externe ecu inbouwen, adaptiewaardes etc wissen, testrit met vag-com maken en dan is het in principe klaar.

Er zit geen mega verschil tussen de 1.2 TSI tuning extern en per obd.

CDK

Forumguru
Hallo allemaal,

hieronder het antwoord wat ik van JD kreeg, voor mij heeft het dus weinig tot geen zin om aan deze actie mee te doen, geloof niet dat er een merkbaar verschil gaat zijn tussen 260 en 275pk dan wel 350 en 370Nm, helaas! :(

Beste Corné,

Mogelijk is het wel, maar hou er rekening mee dat de winsten op dergelijke motoren niet erg hoog zullen zijn (15pk en 20Nm maximaal).

De kosten zijn € 699,-incl btw

Je kunt evt mee doen met deze actie, waarbij er inmiddels 20% korting gegeven wordt..
http://www.skodaforum.nl/board/f36/interesse-nieuwe-jd-groepsactie-21208.html

Met vriendelijke groet,

Mark

Hanzeweg 22 7241 CS Lochem
T: 0031 (0)573-25 87 52
F: 0031 (0)573- 43 27 41
I: http://www.jdengineering.nl
E: info@jdengineering.nlBeste Corné,

FabiaTsi

Senior Member
Een verdere aangroei van onze lijst is een feit

1. FabiaTsi: Fabia Combi 1.2 TSI 77kw
2. Corné de Kluijver: Superb sedan, 3.6 FSI L&K, bj 2012
3. Octavia99 Octavia 1.9 TDI (90 pk) bj 2001
4. Chatslet 1.2 TDi Fabia 2 Combi Greenline Businesline
5. Reeseend : Octavia RS HB 2.0 TFSI (2007)
6. Bluskabouter: Fabia Combi 1.2 TSI 77kw
7. Sk_Hans: Octavia Combi Arctic, 1.4TSI Greentech (2013)
8. Louis: Superb 1.8 TSI DSG

9. Arjahoekstra: Superb 1.8 TSI DSG
10. Stinger: 1.2 TDi Fabia 2 Combi Greenline Businesline (ovb)
11. Pascal20: VW
T-5

CDK

Forumguru
heren....,

helaas zie ik af van de tuning ivm zeer geringe vermogens/koppel toename.
dus de S2 3.6 FSI mag van het lijstje verwijderd worden.

greetz Corné

sitechris

Donateur
Verstandig besluit gezien de beperkte vermogenswinst. Wel geef ik je het advies om eens te kijken naar een andere, meer sportievere uitlaat om het geluid van je zescilinder net even dat extra gouden randje te geven. Het monteren van een sportuitlaat bevalt mij enorm goed. Wil nooit meer anders.

CDK

Forumguru
Verstandig besluit gezien de beperkte vermogenswinst. Wel geef ik je het advies om eens te kijken naar een andere, meer sportievere uitlaat om het geluid van je zescilinder net even dat extra gouden randje te geven. Het monteren van een sportuitlaat bevalt mij enorm goed. Wil nooit meer anders.

misschien komt dat er nog eens van ;)
eerst weer ff sparen ;)

greetz Corné

Bovenaan Onderaan