Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronbe

Senior Member
De winterband wordt natuurlijk ook steeds weer verbeterd, ik heb nu sinds een week de Semperit Speedgrip 2 winterband onder mijn auto liggen, en ook deze band is stil, ik hoor geen verschil met mijn zomerbanden.
Deze winterband is dit jaar compleet vernieuwd en komt heel goed uit de diverse testen.
Voor wat betreft het gebruik komt deze band zelfs het best uit de testen.
Ben nu benieuwd of mijn brandstofverbruik in de winter minder terugloopt als in het verleden, waarin het verbruik in de winter ongeveer 15% hoger werd.

MarijntjeTDI

Actief lid
Heb zelf vredestein snowtrac 3 en ben er erg tevreden over. De velgen maak ik schoon en laat ze in de garage met een kacheltje drogen indien nodig.

RefleCs

Forumguru
Ik zou vanochtend mijn winterbanden krijgen. 2,5 maand geleden een afspraak voor gemaakt. Krijg ik vanochtend een telefoontje van de Kwikfit vestiging waar dat moest gaan gebeuren. Sorry meneer we hebben de banden niet ze zijn ook niet meer te krijgen. Je kan je vast enigszins voorstellen hoe link ik aan de telefoon werd. Ze gingen nog wat proberen te regelen met de lease maatschapij maar ik wil niet eens meer door die idioten geholpen worden. Wagenpark beheerder gemaild en morgen even contact opnemen met een andere toko die de banden gewoon op voorraad lijkt te hebben. Ik ben benieuwd....

Zo.... dat moest ik ff kwijt.

darkprojectx

Forumguru
dat jij je daarover druk maakt..?
bel gewoon je lease maatschappij op en laat hun bellen naar de kwikfit of waar dan ook de winterbanden eronder moeten worden gezet. Is niet jouw probleem :680:

cvegreen

Forumguru
[MODERATORBREAK]gelieve on topic te blijven aub. Hopelijk mag ik mijn sleutels weg laten zitten.[/MODERATORBREAK]

RefleCs

Forumguru
dat jij je daarover druk maakt..?
bel gewoon je lease maatschappij op en laat hun bellen naar de kwikfit of waar dan ook de winterbanden eronder moeten worden gezet. Is niet jouw probleem :680:

Het probleem zit hem ook niet in het krijgen van banden maar in het feit dat die neptent mij pas op de hoogte stelt op de dag zelf. Dat ik zakelijke afspraken niet door heb laten gaan omdat ik met de auto voor de winterbanden zou gaan. Daarnaast vind ik het niet normaal dat als je 2,5 maand in voren een afspraak maakt je nog durft te verkondigen de spullen niet te hebben. Puur wanbeleid.

Dus nee ik maak me niet druk om de winterbanden. Ja ik maak me wel druk om hoe ik wordt afgescheept.

RefleCs

Forumguru
Nou het is dan toch nog gelukt. Vandaag werd ik gebeld door de Kwikfit en werd door een collega van de persoon die mij gister te woord stond nederige excusses aangeboden en inmiddels zijn mijn 17" Kentaur velgen vervangen voor 15" Enzo's met Firestone winterbanden. Het beeld is wel even wennen maar goed het is een stuk veiliger.

Ik heb de collega (volgens mij filiaal leiding) bedankt voor geboden oplossing. Voor mij is dit de eerste keer op winterbanden dus ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen. Ik zal snel een fototje maken van de Scout op z'n winterschoentjes.

RefleCs, onze winterbanden zitten eronder. We hebben gekozen voor Octavia velgen want een zwarte plaat als winterbanden vonden we helemaal niets. Persoonlijk vind ik het niet mooi staan, maar de keuze vonden wij beperkt. Het is uberhaupt een behoorlijke omschakeling van de sportieve (zomer)banden naar de winterbanden, qua looks. Waar heb jij voor gekozen?

RefleCs

Forumguru
Ik heb geen vrije keuze gehad helaas. Het zijn dus opgelegde velgjes geworden (lease he). Op zich misstaan ze niet maar het is wel heel erg wennen. De 17" sloffen staan toch stukken mooier. Ach ja veiligheid is ook niet onbelangrijk.

Wieldoppen bedoelde ik, sorry :-)
Wieldoppenset Castle zit er bij ons op. We vonden het een moeilijke keuze en kan ook nog niet echt zeggen dat ik het mooi vind. Ik vond het wel opvallend om te zien hoeveel smoel de originele banden/velgen de auto geven. Het sportieve gaat er een beetje af, dat is het denk ik. We moeten nog even omschakelen. Lang leve de veiligheid, het smoelen went wel. En ach, anders wordt het vanzelf weer voorjaar :-)

skoda1.jpg nalv het topic : http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?16975-bandjes-onder-de-fabia-combi-bj-2006
kan ik bij deze melden dat er op een fabia combi uit 2006 velgen met (winterbanden) passen van een octavia.

standaard lmv 14 inch zijn nu vervangen voor octavia velgen 15 inch ,et 43 met 195x65x15 dunlop sp wintersport.

okee,je hebt een "afwijking" op de km teller,hoewel ik het meer een correctie zou noemen.
de teller loopt 1 a 2 km per uur achter op de gps.

Ik had deze velgen/banden op mijn vorige auto zitten(vw bora) en heb ze nu dus onder mijn fabia.

de ruimte is natuurlijk net aan,dus al je de keuze hebt zou ik ze toch wat lager nemen(rond de 50 hoog)
sneeuwkettingen zullen wel niet passen maar dat geeft voor mij niet.

andrehj

Forumguru
Let op de draairichting!!

Deze week heb ik een groot gevaar gevonden van allerlei goedwillende hobbyisten die zelf hun wielen wisselen: Het gaat vaak fout met de draairichting. En vanwege het V-vormige profiel is dat juist bij winterbanden zeer gevaarlijk (het water wordt dan naar het midden van de band geleid, waar het niet weg kan, dus drukopbouw). Je hebt dan maar een klein beetje water op de weg nodig om de auto al bij zeer lage snelheid te laten aquaplanen.
Zonder veel auto's te zien heb ik er alleen in de laatste paar dagen al weer twee gespot met wielen die aan de verkeerde zijde waren gemonteerd. Die hoop ik toch niet in een regenbui tegen te komen.

EdK

Forumguru
Je hebt het dan wel over goedwillende hobbyisten, maar mbt de draairichting die fouten worden zelfs bij bandencentra's als kwikpit etc ook gemaakt !
Want denk dat 90% van alle winterbandrijders de wissel laten doen, en zelf ook niet eens weten dat een band een draairichting heeft !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan