Winterbanden verliezen niet al hun voordelen bij 4 mm, waar haal je dit vandaan?
Beneden de 4 mm verdwijnen de sneeuwlamellen, maar hebben winterbanden nog steeds het voordeel van meer weerstand op sneeuw dankzij het winterrubber. Groeven van een nieuwe zomerband zitten net zo snel verstopt met sneeuw als van een oude zomerband, dus gripverlies, kan ik je als ervaren zomerbandzondaar vertellen die met nieuwe zomerbanden in de sneeuw in de problemen kwam.
dus vergelijken met Duitsland is niet relevant.
Omdat de Duitsers nu eenmaal meer nagedacht hebben over aanpassingen tijdens winterse omstandigheden.
Want sneeuwkettingen zijn altijd effectiever dan winterbanden.
Nee! Waar komt deze informatie vandaan? Zomerband met sneeuwkettingen hebben nog altijd de helft van de tractie van winterbanden zonder sneeuwkettingen (zie ADAC testen). Toen ik als zomerbandzondaar met sneeuwkettingen rondreed in de Franse Alpen (want begin april zou je veilig op zomerbanden naar de Alpen kunnen volgens kennissen, niet dus), kwam ik met kettingen niet de helling op waar winterbandrijderts probleemloos de helling opgingen.