Twijfels over aanschaf Fabia Combi GL

Hier zie je de overheid zijn inkomstenstroom dus ook veilig stellen desnoods door oneerlijke praktijken. Mensen die de volle mep BPM hebben betaald betalen ook die MRB verhogingen :mad:
tsja, het is ook belachelijk... het is een eis vanuit de EU dat we hier de BPM gaan afbouwen, maar ze pakken het budgetneutraal aan....
maw we schieten er niets mee op..

Het wordt tijd dat de overheid elders geld gaat ophalen, ontwikkelingssamenwerking misschien?
(wij betalen altijd al veel meer aan hulp voor het buitenland dan bijvoorbeeld duitsland en frankrijk doen, daar kennen ze geen MRB en BPM)

Hoewel ik gewoon vertrouwen heb dat het geld goed besteed wordt zijn er zaken waar ik mijn twijfels over heb..

Zo gaat er elk jaar per inwoner 92 euro naar Suriname (je weet wel waar een veroordeelde moordende drugsdealer tot president gekozen is)
Er woonen daar een half miljoen mensen, kost ons dus al jarenlang 46 miljoen euro per jaar, en dat is nog maar één voorbeeld.
Maar nee, er is geen geld meer, "we komen miljoenen tekort" om onze eigen belastingbetalende burgers in aanmerking te laten komen voor een financiele incentive om ze te stimuleren een schone auto te kopen. :1884:
 

NielsW

Lid
Toyota maakt nu reclame met 3 jaar geen wegenbelasting, dat zou betekenen wanneer de de belasting wordt aangepast, Toyota zelf de eigenaren schadeloos moet stellen.

Dit is in het leven geroepen om de Yaris verkocht te krijgen. Hier moet je gewoon MRB en BPM over betalen. de deal van toyota is dat je een korting krijgt van 3 jaar huidig bedrag aan MRB. dus een eenmalige korting.

Dit zit niet op de aygo etc.

http://www.toyota.nl/campagnes/actie_overzicht.aspx
 

namleop

Actief lid
Weten jullie wat de strekking van het artikel is? Ik kan het online niet vinden en ben zeer benieuwd.
Even ter nuancering: Het is niet de VVD dit dit wil maar VVD kamerlid Anne Mulder. In het artikel staat dat hij (zij?) in het algemeen tegenstander is van belastingmaatregelingen die gewenst gedrag stimuleren. Zal we niet over accijns gaan dan...

Maar er staat ook dat het niet bekend is of dit bij de formatieonderhandelingen ter sprake komt, dus wie weet is het een storm in een glas water.
 
Kijk dat zijn de berichten die we het liefst horen!
Allemaal dat gegis, is waarschijnlijk voorlopig niets aan de hand!
 
Dat gegis zal de komende periode wel gewoon doorgaan vrees ik. Is niet erg natuurlijk, daar is een forum immers (ook) voor! :koffie:

Niet alleen op dit punt is veel onduidelijkheid. Doordat we als land momenteel zonder regering zitten, is er over tig onderwerpen weinig duidelijk over wat de toekomst gaat brengen. Des te belangrijker is het dat die gasten in Den Haag zsm met elkaar tot een overeenstemming komen.
 

peperskoda

Forumguru
LenK de keuze die je hebt is die van doorrijden in je sierlijke Mazda of deze inruilen voor een zogenaamd milieuvriendelijke auto.
 

LenK

Forumguru
Dan weet ik het antwoord al :D
Alle genot heeft zijn prijs. Dat heb ik er graag voor over.
 

peperskoda

Forumguru
Zo'n vermoeden had ik al.....
Maar stel je voor dat Mazda het voor elkaar zou krijgen om de Mazda 6 als hybride uit te voeren zonder dat dit ten koste gaat van het rijgedrag of het uiterlijk van de auto, hoe ligt die keus dan? Of is het voor jou een principekwestie?
 

LenK

Forumguru
Zodra er een milieu vriendelijke auto is die er naar mijn idee aantrekkelijk uitziet en niet te klein is dan kan die op mijn shortlist komen.
Maar een auto kopen alleen omdat ie goedkoop is of goedkoop rijdt dat is niet mijn ding.

En zo'n FII Combi GL, behalve dat ik hem lelijk vind is ie niet comfortabel en veel te klein van binnen.
 

stradje

Actief lid
Wat een gelul LenK. Hier in het gezin vindt echt iedereen hem super comfortabel en lekker ruim. En wij komen uit respectievelijk een Renault Trafic (inderdaad ruimer) en een Alfa 147. Ik vind het zelf de prettigste wagen die ik heb gehad tot dusver.

Ik denk niet dat er hier op dit forum veel mensen op die BS opmerkingen van jou zit te wachten. Maar voor jou zal het wel een merkwaardige vorm van tijdsbesteding zijn, waar je een kick aan beleeft. Mevrouw LenK moet toch behoorlijk moe worden van dat hanig gedrag van jou.
 

piair1982

Forumguru
we zijn hier niet om af te zeiken. Zeg dan gewoon dat je de fabia niet mooi vindt. Dat klinkt veel vriendelijker. En heb respect voor elkaars mening zolang deze niet kwetsend is.
 

peperskoda

Forumguru
@stradje: Gun LenK zijn mening. Als hij de Fabia lelijk vind is dat zijn smaak(of moet ik nu zeggen probleem...?) Als hij vind dat een Fabia oncomfortabel is dan is dat zijn mening. Ik denk daar anders over maar vind wel dat iedereen de ruimte moet krijgen om zijn mening hier neer te zetten(wel in beschaafd Nederlands) We hoeven het toch niet altijd met elkaar eens te zijn. Wanneer dat zo zou zijn is meteen de fun van het discussiëren verdwenen, toch?
 

van_der_P

Senior Member
Als je een grote auto rijdt (misschien ook nog van de baas) met alles erop en eraan, en je maakt dan 2 stappen terug, dan kan ik mij best voorstellen dat dat tegen valt.

In onze samenleving zijn een heleboel hardwerkende mensen die zich maar wat graag zo Fabia zouden willen permiteren, en het helaas niet kunnen.

Je moet het ook zien als een voorrecht om in zo'n mooie auto te kunnen en mogen rijden.
Ik hoop dat je dat nog lang kunt. En niet op een gegeven moment terug moet.
 

Hetzer

Forumguru
ahum. beetje off-topic

maar uhhh, een voorrecht om in een Mazda te rijden :confused: :winkie:


ik gun iedereen zijn mening, ik heb geen lease auto, moet voor onze 2 auto's voor de deur hard werken.
ik heb geld voor alles, behalve de premium merken,
En ik kom altijd weer bij Skoda uit, niet alleen voor de best-value for money , maar ook voor de no nonsence uitstraling en de styling

En misschien is die styling van Skoda niet voor iedere doorsnee grijze muis, je moet af en toe een goede smaak hebben om er van te houden.
En ik zo vind ik alle Skoda's dus ook de Fabia en Fabia Combi en ook de Roomster wel mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een vriend van mij rijd een nieuwe 911 Carrera ( ja de instapper) en een R8 4.2 FSI, gek genoeg is hij wel lovend over het merk Skoda , en met name de Superb en Yeti.
Je hoort hem zeker ook niet klagen als hij een keer met mij in de Fabia mee moet rijden.
hij overweegt trouwens serieus een Yeti voor de vrouw te kopen.

fijne vrienden groep ( met smaak) heb ik toch..:worshippy:
 

LenK

Forumguru
Sorry mensen no offence maar als ik naar Frankrijk rij in een Octavia of in mijn huidige auto dan kom ik relaxed aan.
Van de week wilde mevr LenK een keer rijden. Na op en neer naar de Veluwe (200km) in de Fabia was ik nog vermoeider.
En als ons gezin waarvan 3 van de 4 personen boven de 1.80 zijn in de Fabia gaan zitten dan zit ie propvol.
Mss ben ik verwend, maar daarom geef ik ook aan dat het voor mij niks is, zo'n auto.
Kan het voor jullie hardstikke goed zijn. Fijn voor je.
Maar zolang bruin het kan trekken en de overheid het niet onmogelijk maakt kies ik toch anders.
 

NielsW

Lid
Mensen willen de reacties van jou nog wel eens in een ander daglicht zien LenK.
Ik vond je reactie niet zo schokkend. Moet toegeven dat wanneer toen ik een rondrit van 1600 kilometer door florida maakte in een rijk uitgeruste dodge journey ik een heel stuk uitgeruster was na iedere rit dan in mijn fabia naar parijs.
Er zit gewoon een kwaliteitsverschil in de auto's, das waar. Kwaliteitsverschil met een prijskaartje :)

En de grote das natuurlijk helemaal persoonlijk. ikzelf vindt de fabia 2 groot genoeg voor een gezin. Maar sommige mensen rijden niet voor niets een Espace met 1 kind.
 

Combiron

Actief lid
.
En als ons gezin waarvan 3 van de 4 personen boven de 1.80 zijn in de Fabia gaan zitten dan zit ie propvol.

Dus het gaat om de hoogte van de auto begrijp ik? Ik ben zelf 1,85 maar was verbaasd over de ruimte die ik nog over had. Ik neem niet aan dat je het hebt over de ruimte in de breedte......
 

stradje

Actief lid
Van de week wilde mevr LenK een keer rijden. Na op en neer naar de Veluwe (200km) in de Fabia was ik nog vermoeider.
En als ons gezin waarvan 3 van de 4 personen boven de 1.80 zijn in de Fabia gaan zitten dan zit ie propvol.
Daar staan inmiddels allerlei reiservaringen tegenover op diverse forums van ZEER tevreden vakantiegangers naar Frankrijk en verder. Mijn zoon zegt spontaan na 1500km reiservaring met meestal 4 man in de wagen tegen iedereen die het maar horen wil: "die Fabia is echt een zalige reiswagen voor de langere afstanden". Dat is de zelfde zoon die ook gerust dingen die hem niet bevallen afkraakt.

Op de een of andere manier straal je uit dat je het niet kan hebben dat mevrouw LenK ook wel eens wil rijden en verdorie ook nog het lef heeft gehad om tegen jouw zin in zo'n minderwaardige Fabia te kopen. Kun je dan nog met een open mind een rit van wel helemaal 200km uitzitten? Het lijkt mij geen genot om 200km lang de zegeningen van een Mazda aan te moeten horen, terwijl je zelf met veel plezier in je eigen fijne Fabia rijdt.

Misschien moet je gewoon je eigen mening eens wat relativerender opschrijven i.p.v. het IS zus of het IS zo.
 
Bovenaan Onderaan