levertijden octavia lijken terug te lopen

Frankie

Actief lid
Daar ben ik niet van op de hoogte. Volgens mij komen de Skoda's van Tsjechië per trein naar D'Ieteren (= centrale hoofdverdeler in België van Skoda / VW/ Audi / Seat / Porsche / Yamaha ...) Wat er daar nog moet gebeuren voor het gelijkvormigheidsattest bijvoorbeeld weet ik niet. Vanuit D'Ieteren worden ze dan per vrachtwagen naar de respectievelijke verdelers gebracht.
Het verschil met Nederland is dat in Nederland de auto's met nummerplaat geleverd worden en deze nummerlplaat blijft de hele "levensduur" van de auto bij deze auto, ook bij verderverkoop.
In België behoort de nummerplaat tot een bepaalde persoon en zijn auto. Bij het kopen van een andere auto (nieuw of 2dehands) blijft deze nummerplaat bij deze persoon of kan hij ze laten schrappen en een nieuwe aanvragen. De auto wordt dus zonder nummerplaat geleverd. => Dit maakt misschien het verschil met Nederland.

Grtz :bye:

Dat verhaal dat je in Belgie hetzelfde kenteken behoudt kende ik. Maar moest het '08 model van de O2 in Belgie niet ook weer worden goedgekeurd door een instantie gelijk aan onze Rijksdienstwegverkeer ? Als jij een auto uit b.v. Duitsland importeert moet die dan eerst worden gekeurd of krijg je zomaar een nieuw kenteken ?
 

Frankie

Actief lid
Het lange wachten is EINDELIJK voorbij...!!!!!!! na ja, nog anderhalf uurtje :-) Kan de auto om 16u00 ophalen bij dealer. In weekend (bij beter weer hopelijk) volgen dan paar foto's !!
 

Smakkie

Nieuw lid
Die van mij is er! Helemaal goed, rijdt heerlijk! Alleen geen spoor van de meeverlichtende mistlampen in de bocht. Maar het was dan ook niet helemaal donker ;)
 

Hansman

Nieuw lid
Vanmorgen mijn Octavia gehaald. Rijdt fantastisch en die DSG-bak wil je nooit meer missen als je er eenmaal mee gereden hebt. Zaterdag de snoeren van mijn Mio C520T wegwerken en het apparaat met de Brodit Proclip bevestigen boven de radio. Zit muurvast en prima in het zicht van de bestuurder. De parot gaat in de ruimte van de asbak. Dan kan het klepje dicht als de auto ergens geparkeerd staat. De gebruiksaanwijzing van de auto beslaat maar liefst 284 blz. (helemaal Nederlandstalig en is exlusief de info over de Stream, want die zit er appart bij) Als alles ingebouwd is zet ik wel een plaatje online.
 

Frankie

Actief lid
Die van mij is er! Helemaal goed, rijdt heerlijk! Alleen geen spoor van de meeverlichtende mistlampen in de bocht. Maar het was dan ook niet helemaal donker ;)

Nope, bij mij ook niet. Zal toch echt een betaalde optie zijn.. Ach ja.... Ik moet ff wennen aan t toch wel lichte interieur... In t weekend komt een eerste 'impressie'
 
R

Rambolito

Nou ik heb inmiddels ook een belletje gehad, zaterdag 14 juli kan ik 'm ophalen. Levertijd in mijn geval exact 9 weken.
Ben benieuwd hoe 'ie bevalt, het is een hatchback BE met Ivory-duo maar ik heb alleen een keer met een Ambient Combi proefgereden.
 

Riddertje

Nieuw lid
Mijn Octavia Combi is besteld in week 17. De productie is gepland op week 25, aflevering in week 28. Dus ongeveer 11 weken.

Status-update: Auto is afgelopen maandag afgeleverd...
eigenlijk had de auto al in week 25 afgeleverd kunnen worden, maar toen was ik op vakantie :( .

Dus ongeveer 9 á 10 weken.
 
Status-update: Auto is afgelopen maandag afgeleverd...
eigenlijk had de auto al in week 25 afgeleverd kunnen worden, maar toen was ik op vakantie :( .

Dus ongeveer 9 á 10 weken.
Mijn octavia 2.0 TDI BE DSG heb ik eind juni besteld en volgens mijn dealer gaat hij pas begin oktober in productie, dus zal hij pas eind oktober geleverd worden, minimaal 20 weken, komt dit meer voor? Ze geven aan dat het komt, door de vakantie tijd!!.
 

redfoxert

Senior Member
Mijn octavia 2.0 TDI BE DSG heb ik eind juni besteld en volgens mijn dealer gaat hij pas begin oktober in productie, dus zal hij pas eind oktober geleverd worden, minimaal 20 weken, komt dit meer voor? Ze geven aan dat het komt, door de vakantie tijd!!.


Mijne is 28 juni besteld en word geleverd, denken ze, in de week van 6 oktober.
 

Sandeman

Nieuw lid
Ja, die van mij is begin juli besteld en wordt ook halverwege oktober pas verwacht :(

Ik had zelf gerekend op een maand eerder, dus dat is wel even zuur. :(

Oh, hoi trouwens, leuk forum :D
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum.

Jeetje, 4 maanden wachten op je nieuwe auto is ECHT lang!

Maar ik weet dan ook niet wat gemiddeld is.

Als je nou bijvoorbeeld een Passat zou bestellen, wat krijg je dan voor je kiezen?
 

Sandeman

Nieuw lid
Thanks :)

De levertijd van een passat weet ik niet (mocht ook niet van de leasemij ;)) maar een Skoda dealer waar ik even ben wezen kijken had het over een levertijd van 8 tot 10 weken op de Octavia.
Nou heb ik via via gehoord dat die jongens de fabriek in heel augustus wegens vakantie dicht gooien, dus dan wordt het al snel 12 to 14 weken.

Nou ja, dan moet ik het nog maar even doen met m´n 80 pk Astra´tje :uitlachen:

Heb een 2.0 TDI combi besteld, dus het lijkt me niet raar dat ik sta te trappelen tot hij er is :D
 

MadDog2K

Actief lid
Laatste week Juli/1e week Augustus besteld, verwachte leverdatum = week van 11 oktober, dus zeg maar een week of 10

Vrij lang voor een Skoda ;)
Mja...kijk naar Dacia : wil je een Logan, dan moet je zowiezo tot 2008 wachten...

Huidige auto:
3e week april besteld, toegezegde leverdatum max 6 weken... hij kwam 9 September...
 
Ja, die van mij is begin juli besteld en wordt ook halverwege oktober pas verwacht :(

Ik had zelf gerekend op een maand eerder, dus dat is wel even zuur. :(

Oh, hoi trouwens, leuk forum :D

Dat is wel lang zeg, ik heb hem ook begin juli besteld en bij mij is de verwachte leverdatum half september, dus 10 weken. En dat is inclusief achteraf leerinbouw...

Nu maar duimen dat half september ook echt gehaald wordt ;)
 

Sandeman

Nieuw lid
Sjah, soms zit het tegen, soms zit het mee. :D

Misschien ligt het ook wel aan de leasemij hoor, dat ze die dealer zo ver uitwringen dat hij anderen voor laat gaan of wil wachten tot hij er meerdere in één keer kan bestellen ofzo. Geen idee hoe dat eigenlijk werkt.

Misschien hangt hier wel iemand van S-point rond die daar wat meer over kan vertellen... (?)

Ach, wat is nou een maand op een mensenleven. Zei hij in een poging het voor zichzelf minder erg te maken ;)
 
14 juni besteld, verwachte aflever datum de week van 23 augustus.
10 weken dus.

Ik ben heel benieuwd of ik (onverwacht) ook een 2008 model krijg...
Ik kan hem a.s. vrijdag ophalen 9 / 10 weken dus.

(Volgens de dealer) neemt het opsturen van de ECU naar PON en terug (Abt tuning) een hoop extra tijd in, de auto staat al vanaf 31 juli bij de dealer.

[edit]
ik had mazzel, zat net voor de 2 weken vakantie stop van de fabriek
[/edit]
 

Koekie

Lid
Ja, die van mij is begin juli besteld en wordt ook halverwege oktober pas verwacht :(

Ik had zelf gerekend op een maand eerder, dus dat is wel even zuur. :(

Oh, hoi trouwens, leuk forum :D


De mijne is rond 11 Juli besteld.
Ik kreeg vervolgens te horen dat productie week 34 (20-26 augustus) wordt en afleveren week 37 (da's in de week van 10-16 september).
 
De mijne heb ik op 11 juni besteld bij de leasemaatschappij en is vervolgens door de dealer in week 26 (26 juni) besteld. 30 september werd vervolgens afgegeven als verwachte afleverdatum.

Vandaag te horen gekregen dat hij vorige week (week 35) is geproduceerd. Dealer verwacht dat het nog +/- twee weken duurt voordat de auto in Nederland is.

Al met al worden het dus 12 weken. Laat nog wel even weten wanneer ik definitief de afleverdatum heb.
 

redfoxert

Senior Member
De mijne heb ik op 11 juni besteld bij de leasemaatschappij en is vervolgens door de dealer in week 26 (26 juni) besteld. 30 september werd vervolgens afgegeven als verwachte afleverdatum.

Vandaag te horen gekregen dat hij vorige week (week 35) is geproduceerd. Dealer verwacht dat het nog +/- twee weken duurt voordat de auto in Nederland is.

Al met al worden het dus 12 weken. Laat nog wel even weten wanneer ik definitief de afleverdatum heb.


Hmmmm interessant, morgen eens met S-Point bellen. Mijne is namelijk 28-06 besteld door de dealer.

Ongeveer hetzelfde als jij Tjesis alleen dan een Combi met donkere bekleding.
 
Bovenaan Onderaan