Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

RobS

Lid
RobS, die bijreidersstoel zou volgens de website niet standaard in hoogte verstelbaar zijn:

"Bestuurdersstoel en passagiersstoel in hoogte verstelbaar (bij 1.2 TDI Ecomotive alleen bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar)"

http://www.seat.nl/ibiza/ibiza-st/standaarduitrusting.aspx

Je hebt gelijk. Ik heb de proefrit in de standaard 5-deurs gedaan realiseer ik me nu. Ik zal de vorige post aanpassen.
Die 5-deurs had wel een verstelbare passagiersstoel.
Vreselijk dom, bedankt voor de opmerking en excuses voor een verkeerde weergave van de werkelijkheid.
 

V50

Lid
Heeft iemand die vergelijkingstest inmiddels al gelezen? Ben wel benieuwd naar de conclusies maar aangezien een van de moderators hier besloot om dat betreffende topic te sluiten :winkie: stel ik de vraag hier maar...
 

Wasmachineman

Forumguru
Week 43, dan kun je hem morgen al lezen bij de supermarkt!
Als je lid bent (zoals ik) dan krijg je hem pas op vrijdag of zelfs soms op zaterdag.:ahum:
 

V50

Lid
Week 43, dan kun je hem morgen al lezen bij de supermarkt!
Als je lid bent (zoals ik) dan krijg je hem pas op vrijdag of zelfs soms op zaterdag.:ahum:

Oh, ik ging eigenlijk van uit dat abonnee's een tijdschrift eerder ontvangen dan de kiosk op de hoek. Vreemd dat het juist andersom is:ahum:
 

peperskoda

Forumguru
Ga dan ook in een fatsoenlijke plaats wonen want ik heb hier in Zwolle vanmorgen voor 10 uur al een exemplaar gescoord. Artikel gelezen en waar het vooral op aan komt is het subjectieve mooi/niet mooi en het objectieve verbruik. AW geeft een testverbruik incl. metingen weer dat rond de 1 op 19 ligt voor beide voertuigen, waarbij de Seat enkele tienden minder verbruikt. Ik vind dat niet onredelijk temeer daar de meeste gebruikers geen loden rechtervoet hebben zoals autojournalisten dat vaak wel hebben.
 

peperskoda

Forumguru
Wat ik nu niet aan Mark en Jan-Kees hoef over te maken kan ik nu gebruiken om armlastige autojournalisten financieel te ondersteunen.....
 

GJS

Senior Member
Ah, zodat die jou voor vrek kunnen uitmaken.
Ik denk dat ik maar een mailtje naar Autoweek ga sturen, dat ik als GL rijder en daardoor als vrek natuurlijk niet hun blad meer ga kopen, misschien kunnen ze mij een gratis exemplaar sturen.
 

Potje

Actief lid
Tsjemig: 6 pagina's!

Ja, en die conclusie is ook precies wat er bij mij meespeelde bij de uiteindelijke beslissing: "op basis van de rijeigenschappen en vormgeving valt onze keuze op de Seat. Jammer dat hij 1500 euro duurder is dan de Skoda, dat wel."

Lachen man, mijn broer komt 12 keer in beeld; 13 als de weerspiegeling meerekend.

En hij had profetische inzichten want ik vind het inderdaad erg wennen, die stap terug van 163 pk naar 75... Maar het is een stoer motortje; die 1.2 driepitter!
 

Greenliner

Senior Member
Ik heb inmiddels ook een exemplaar van Autoweek.

Zoals ik al vreesde heeft Autoweek niet de moeite genomen ingereden exemplaren te testen waar dit zo belangrijk is om tot een laag verbruik te komen. Dit weerhoudt hen er echter niet van te concluderen dat op basis van de brandstofinname van de geteste auto's zij nooit de fiscale privileges zouden moeten/mogen genieten zoals dat nu het geval is. Met andere (wel ingereden) dieselauto's is immers een vergelijkbaar verbruik te realiseren.
 
Bovenaan Onderaan