Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

Atria

Actief lid
degelijkheid heeft mijns inziens met materiaalgebruik en afwerking en rij-eigenschappen te maken, hierin onderscheid de Fabia zich niet positief t.o.v. de huidige ibiza. Qua ruimte is de Fabia achterin gewoon iets beter (zowel kofferbak als ruimte op de achterbank), qua afwerkig en materiaal is de ibiza weer wat beter (moderner). Blijft een kwestie van smaak.
 

Potje

Actief lid
Ik word al een beetje nerveus: de Seat staat nu op de band en de dealer verwacht levering in 2 a 3 weken.... volgens mij komen de ecomotives dan gewoon weer met de truck vanuit Barcelona. Misschien willen ze levertijden kort houden om nog dit jaar veel te kunnen verkopen (handig voor de verkoopcijfers)
 

Fabia

† In Memoriam
Je hebt wel een aparte auto geschiedenis zeg. Maar nog ff wachten en dan het grote genieten.
 

Potje

Actief lid
In een eerdere post hier heb je het over je broer die de F2 GL en Ibiza Ecomotive gaat testen voor autoweek. Ik heb hier niets meer van gehoord? Of heb ik ergens overhen gelezen?

Ik kreeg trouwens net te horen dat deze test volgende week (week 43) zal worden geplaatst in Autoweek.

De productie van dit artikel en uiteindelijke plaatsing heeft dus net zo lang geduurd als de aflevering van mijn Ibiza. :D
 

Potje

Actief lid
Mooie wagen Potje. Wat is het designpakket? Velgen en spoilers ofzo?

Designpakket is geblindeerde achterruiten, armsteun en netjes in de achterbak....

De spoiler is standaard en de velgen komen van de Style uitvoering:
airconditioning;
cruisecontrol;
elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels;
elektrisch bedienbare ramen vóór en achter;
lichtmetalen 15 inch Ibia-velgen;
mistlampen vóór met bochtverlichting;
stuur en pookknop uitgevoerd in leder.
 

Wasmachineman

Forumguru
Dit moet nou ook weer niet teveel opvallen hier hoor! :winkie:
Hele mooie auto heb je ervan gemaakt!
Wat ga je met de D5 doen?
 

vinshi

Lid
hele mooie ibiza aleen jammer dat de koffer zo veel kleiner bemeten is ten opzichte van de fabia greenline.
 

Potje

Actief lid
Wat ga je met de D5 doen?

Die is ingeruild. Daar zit nogal wat werk in. En dat was dan ook een van de redenen om de Greenline of Ecomotive te gaan rijden. Maar zoveel werk dat ik die niet particulier wilde verkopen.

Jammer, want het is een van de fijnste auto's die ik gehad heb. De V70 classic was alleen fijner...

@allother
Dank!
 

Polvo

Lid
Fabia Combi of Seat Ibiza of Citroen?

Citroen is niet mijn merk, maar ze komen wel met een belastingvrije 1.6 Diesel.
Dat wordt zeker een concurrerend voor de 1.2 versies van vag.
 

Potje

Actief lid
Nee, het zijn alleen die VAG auto's die een lang leven beschoren zijn. Alles onder de 90 gram is goed. Alles er boven is niet goed....
 

RobS

Lid
Zoals te lezen in het draadje over het productieschema, heb ik gisteren nog een proefrit in de IBIZA gemaakt, let wel de 5 deurs ipv eerder aangegeven de
ST. Hoewel een prima auto vind ik hem persoonlijk te duur. Voor €1000,- minder op de totaal prijs heb ik bij de Fabia meer zitruimte, meer laadruimte, winterbanden en een volwaardig reservewiel.
De ST heeft standaard een multifunctioneel stuur en meedraaiende koplampen.
Verder lees je op hun site dat de mobiliteitsservice ook van toepassing is voor mensen met een lekke band en zonder reservewiel. Die kun je dus uitsparen.
Voor mij persoonlijk zijn de standaard extra's van de ST mij niet de extra kosten waard, maar ik ben er van overtuigd dat dit voor anderen zeker wel geldt.
Uiteindelijk heb ik het gevoel dat beide auto's prima auto's zijn en dat smaak en prijsverschil bij de meesten de doorslag zal geven. Als je twijfelt, zou ik ze beiden zeker een kans geven. Stiekem twijfel ik ook nog steeds een beetje.

Ik heb bij de Fabia de volgende opties: Metallic lak, dakrailing, sunset ramen, maxidot, gordijnairbags, elektrische ramen achter, climatronic, PDC, volwaardig reservewiel.
Bij de ST style ecomotive had ik een offerte met de volgende opties: Metallic lak, climatronic, design pakket (donkere ramen achter,opbergpakket, lade onder hoedenplank,3 netten en 12v bagageruimte), technic pakket (regensensor, automatische dimmende buitenspiegel, parkeersensoren achter).
 
Bovenaan Onderaan