Needle Sweep via VAG Com

piair1982

Forumguru
Al iemand die de needlesweep op de fabia 2 facelift heeft?
Ik stel graag mijn auto ter beschikking om dit in te stellen. Dealer zei het niet te kunnen met de vag computer.
 

Hetzer

Forumguru
Ik ben ook nog steeds geinteresseerd.

heb nog even op set-online gezocht of er al needly-sweep op de Ibiza is toegepast, daar word aangegeven dat het technisch mogelijk moet zijn.
 

adjego

Actief lid
Ik wil het best allemaal instellen, maar ik woon in Veldhoven. Weet niet of dit dichtbij genoeg is...;)
 

Hetzer

Forumguru
We kunnen misschien binnen afzienbare tijd een Needle/Sweep Meeting houden bij bijvoorbeeld Verdaat in Veldhoven.


@Adjego hoe zit jij ib de periode december / januari :icon_smile_question
 

adjego

Actief lid
Hmm bij Verdaat ja, leuke lokatie.
Blijf er liever ver van weg, maar kom er iedere dag langs...:(

Ik ben wel bereid om voor de kabel + laptop te zorgen...;)
 

Hetzer

Forumguru
Adjego, over 2 weken heb ik een 3 weekse cursus in omgeving veldhoven, ik kan dan wel een keer op een door de weekse avond langs komen, om te kijken of de needle sweep mogelijk is op de Fabia FL
 

adjego

Actief lid
Dat is geen probleem. Als je een keer in de buurt bent, stuur maar een PM, en dan kunnen we kijken wanneer je langs kunt komen.
 
Klopt het dat de needle sweep alleen via VagCom uitgevoerd kan worden, en niet via VCDS?
Was vandaag bij de dealer, en vroeg of deze het kon activeren. Onder 17-Instruments was alleen geen 10-Adaptation beschikbaar, waardoor het dus niet geactiveerd kon worden (misschien een oude SW versie?).
Ik heb een Octavia EBL van 2010, dus volgens mij moet het hier wel op mogelijk zijn toch?
 

Jochie

Lid
Wij hebben hem aan de VAS computer gehangen. Belgische dealer. En daar hadden we ook een beetje zoekwerk voor nodig om het te vinden. Ik zal nog eens vragen als mijn broer het nog weet. Mijne octavia is ook van 2010 (sept). Dus het moet bij jouw dan ook lukken.
 
Dan zal het wel aan de software bij de dealer liggen.
De monteur had er zelf ook nog nooit van gehoord. Wilde ook nog wat andere instellingen laten wijzigen, maar hij was er niet zo in thuis, dus heb het er maar bij gelaten.

Misschien maar eens een andere dealer hier in de regio (Zuid-Holland) opzoeken die er wel kaas van heeft gegeten. Iemand toevallig suggesties of ervaringen?
 

Wasmachineman

Forumguru
Het zou makkelijker zijn als dealer gewoon onderling even bellen of mailen met een andere dealer? Moeten wij dit nu voor hun (lees: de dealers) uitzoeken?
 
@ Wasmachineman:

Als de monteur bij de dealer er weinig kaas van heeft gegeten, laat ik liever een ander (die wel weet waar ie mee bezig is) de instellingen wijzigen.
Hij was er zelf nogal bang voor om dingen te wijzigen, juist omdat ie er niet veel vanaf weet.
Dus vandaar de vraag of er een dealer/monteur is die er wel ervaring mee heeft :)
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Foutjuh, ik weet alleen dat ik doorgaf bij mijn dealer in Emmen (Broekhuis) dat ik Needle Sweep wilde hebben. Hij gaf aan dat het meer gevraagd wordt en dat ze het zo kunnen activeren bij bepaalde modellen. Jouw garage kan mijn garage bellen en vragen welke actie ze moeten doen op de VAG COM en zo bij jou dit kunnen instellen. Eén keer moet de eerste keer zijn voor jouw monteur anders leert hij het nooit? Chef werkplaats heet Frans in Emmen ter info! Het nummer hebben ze vast wel. Als je vragen hebt gooi maar in de groep of stuur een PB.
 
Bovenaan Onderaan