Needle Sweep via VAG Com

J.D.

Nieuw lid
Is iemand met het antwoord op deze vraag bekend? Lees er wel over op audi en vw gerelateerde fora, echter heb het hier nog niet kunnen vinden.
 

Octavia_II

Actief lid
Wat bedoel je precies met "Needle Sweep" ?

a. alle wijzers in je instrumentenpaneel 1 voor 1 van 0% tot 100% laten aanwijzen
b. alleen de "naalden" van de instrumenten paneel laten verlichten
c. iets anders (en wat dan?)

Groet,

Charlie
 

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de wijzers van de klokken bij het op het contact zetten 1 keer helemaal uitslaan en weer terug gaan naar de rustpositie. Is al eens eerder op het Forum gevraagd, ik heb me toen suf gezocht op diverse Fora, echter niets kunnen vinden........
 

r_d_k

Actief lid
Het antwoord is hetgeen @ronnie aangeeft (zie ook Youtube van @hemi24). Ik ben er mee bezig geweest om dit in mijn A3 geactiveerd te krijgen. Ik heb het destijds gezien in een autotest van de S3 en vond dit er leuk uitzien. Ik zal nog eens op een ander forum kijken of ik de juiste VAG-COM code kan vinden. Ik meen gelezen te hebben dat andere forummers het geactiveerd hebben. Zou het ook wel leuk vinden voor mijn O2.:super:
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Audi A4/S4 (8K) & Audi A5/S5 (8T) B8 VAG-COM Info

Enabling Gauge Test/Needle Sweep
Geen idee of dit bedoeld is voor de Skoda's maar onderstaande vers van de Ross Tech site.

This will sweep the gauge needles through their full range automatically when you start the engine.

[Select]
[17 - Instruments]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on each of the Byte numbers in step 3) and you'll see the selectable options below.
Check the box for "Gauge Test/Needle Sweep active"

Close the Long Coding Helper by clicking the Windows X box on the top right of the screen or clicking the Exit button on the top left of the screen) will send your new Coding value back to the Coding screen.
[Do It!]
 

r_d_k

Actief lid
@byebyepeugeot
Komen de VAGCOM codes van de A4/A5 overeen met de codes van een O2? Of hebben wij de VAGCOM codes van een A3 nodig?

Ik ben niet echt thuis in deze materie, vandaar deze vraag.

Zodra ik een afspraak ga maken met de dealer voor het opleveren van mijn O2 zal ik vragen of dit ingesteld kan worden.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Nee, heb nog even verder zitten snorren maar is compleet anders.
Een hoop Golf bezitters willen deze feature maar kennelijk is het maar één persoon gelukt en naar mijn idee niet middels een Vag-Com kabel.

Zoek ook nog even verder, lijkt me een leuke feature voor in de auto :)
 

r_d_k

Actief lid
Welke VAGCOM codes heb ik nodig voor aanpassingen (bijvoorbeeld Needle Sweep) van mijn O2. Zijn dat de codes van de Golf V, Audi A3?

Ik kom diverse coderingen tegen, maar snap nog niet welke ik nodig heb voor mijn toekomstige O2.
 

higgy

Forumguru
Als je aan gaat zitten klooien met VAG-com, dan niet vreemd opkijken als je auto ineens compleet van slag af is he? Alleen met VAG.com werken als je zeker weet wat je doet, en codes gebruiken die voor de Golf zijn, IK zou het niet zomaar doen...
 

Ronnie

Forumguru
Ik vermoed dat de codering van de Golf V (k1) overeenkomt met de O2.
Ik zou me er terdege van overtuigen dat de nummers van de modules
(STG 17 = steuergeraet 17= Tacho) overeenkomen, de pulsverwerking van een Golf/A3/A4/O2/seat.... enz kunnen erg verschillende waardes hebben!
 

Huff

Lid
Golf V & VI, Touran, Audi A3, 02 en nog een hoop andere VAG-auto's staan allemaal op dezelfde bodemgroep, gebruiken dezelfde motoren, versnellingsbakken, ...
Codering gaat dus grotendeels ook overeenkomen.

Schrijf altijd eerst de originele waarde op als je ergens een code veranderd zodat je altijd terug naar correcte waarde kan gaan.
 

r_d_k

Actief lid
Als je aan gaat zitten klooien met VAG-com, dan niet vreemd opkijken als je auto ineens compleet van slag af is he? Alleen met VAG.com werken als je zeker weet wat je doet, en codes gebruiken die voor de Golf zijn, IK zou het niet zomaar doen...

Ik weet er niets vanaf en ga dit ook niet zelf doen. Ik probeer alleen te achterhalen welke mogelijkheden er zijn en deze voor te leggen aan een dealer (of iemand anders die verstand heeft van VAGCOM).

Ik lees leuke en handige mogelijkheden op een ander forum en ik ben benieuwd of deze ook kunnen worden doorgevoerd op mijn O2 in wording.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
PCI Diag forum

Op het forum heb ik een vraag van een scirocco berijder gevonden die het niet voor elkaar krijgt om de onderstaande optie te activeren. Mijn Duits is niet al te best maar ik kan er uit opmaken dat Vag-Com kennelijk niet de waarde kan aanpassen. De grote vraag is, buiten het bovenstaande feit, is de onderstaande waarde correct ;)

===========
wollte gerade an einem neuen Scirocco BJ KW 47 2009 die Needlesweep funktion freischalten. Doch kamm mit VCDS 908.1 und 912 die Meldung 8K0 920 861B keine "ROD" Datei gefunden , bitte Ross Tech kontaktieren. Es sollte im Anpassungskanal folgendes gemacht werden können:

In Anpassungskanälen unter "Inszenierung" gehen. Dort steht dann "deaktiviert" und es muss auf "aktiviert" geändert werden.

(STG 17 -> Anpassung 10 -> Kanal "Staging"-> auf "aktiv" setzen" und speichern.)

Wie gesagt die Funktion ist nicht vorhanden und der Menupunkt ist ausgegraut?
===========

Een andere gebruiker meldt het volgende:

Beim MJ 2010 gehts.
Die Tage noch gemacht ...
Die neue Beta saugen

===================

Groetjes
 
Mijn skoda komt volgende week, ik zal eens kijken of ik de code ergens kan vinden in het instumentenpaneel. De octavia is gebaseerd op de golf 5, echter zijn er heel veel varianten op het instrumenten paneel. Deze hebben allemaal eigen mogelijkheden en onmogelijkheden.

Dennis
 
Bovenaan Onderaan