Needle Sweep via VAG Com

Hetzer

Forumguru
staging kan bij de pre facelift alleen als je er een laptop aansluit alleen dan is het te activeren. Zonder laptop werkt het niet, het is dus niet automatisch in te stellen zoals bijde facelift modellen
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Ja inderdaad...

Het betreft een test van de componenten in de auto. Denk daarbij aan lichten check, deuren open/sluiten, ruitenwissers wipen, achterklep openen and so on. Een van die tests is ook dat de wijzers van links naar rechts gaan, de brandstofwijzer doet dit ook. Dit is enkel een test en daarvoor moet je de Laptop incl. VCDS aan de auto gekoppeld houden. Deze test kan dus niet zonder de laptop en VCDS, dit is wat Hetzer bedoeld.

Nogmaals de Pre FL modellen beschikken over een stukje hardware waarbij het niet mogelijk is om Staging/NeedleSweep voor altijd aan te zetten. Onmogelijk, kan niet, gaat nooit kunnen. Geen idee of het vervangen van de ECU een oplossing biedt (lijkt mij niet mogelijk) maar als het kan weet ik niet of de auto dan nog doet wat hij moet doen...
 

My1stIbi

Actief lid
Needle sweep zit wel of niet ingebakken in de module voor de aansturing van 't instrument cluster. Sommige types kunnen het wel, sommige niet. Er is helaas geen kant en klare lijst van.
Op 't VWVortex-forum is hier een thread over. Alleen gaat 't daar vaak over Noord-Amerikaanse VAG auto's die soms net weer anders zijn...
Een lijstje wat ik zelf verzamelt heb waar 't wel bij kan[FONT=Times New Roman, serif] (de cluster in m'n eigen Ibiza kan 't niet: 6J0 920 802 J):
5K6 920 870 D (Golf)
1P0 920 850 B (Leon)
5K6 920 970 H (Golf)
5K6 920 971 C (Golf)
5K6 920 871 (zonder laatste letter!) Canadian spec vehicle 2011 GTI 2DR, 6MT
5J0 920 810 D (Fabia II Ecomotive, met dank aan Adjego voor de info.)

Overigens vertelde een medewerker van Ross-Tech dat een firmware upgrade voor 't cluster staging mogelijk zou kunnen activeren. Maar of je die los bij de dealer kunt bestellen... :winkie:
[/FONT]
 

Tallguy

Forumguru
Bij een Yeti werkt het staging aanzetten inderdaad zoals ByeByePeugeot had gelezen.
17-10(adaptation) en dan staging op Active zetten.

De koplampsroeiers gaat via 09-10 (adaptation) en kanaal 26.

Beide nu werkend dus bevestigt op een Yeti 1.2 uit 2011 met dank aan VeeJay :)
 

piair1982

Forumguru
Bij mij ook actief. Alleen moet je de auto echt afzetten en sleutel eruit om daarna weer te stagen. Hij doet het maar een keer dus per sleutel in het contact.
 

djmshell

Senior Member
even een vraag ierover: kan dit ook bij de dealer gedaan worden ( needle sweep) of heb je perse vag-com nodig. Mijn dealer zegt dat het niet kan, maar die heeft het al vaker mis gehad. Vandaar dat ik het hier ff vraag.
 

Hetzer

Forumguru
of de dealers het niet kunnen of niet willen is mij niet duidelijk, stuur anders eens een mailtje naar Adjego, die doet het graag voor je
 

Hetzer

Forumguru
Bij mijn nieuwe FABIA moet het ook weer geinstalleerd worden, wie kan dat in omgeving zuid-holland, brabant?
 

Noord26

Forumguru
Elke dealer heeft VAGCOM vanwege software updates en storingen uitlezen. Echter is aanpassingen maken in de software niet gesneden koek voor alle dealers, evenmin de wil om er aan mee te werken.
 

adjego

Actief lid
Elke dealer heeft VAGCOM vanwege software updates en storingen uitlezen. Echter is aanpassingen maken in de software niet gesneden koek voor alle dealers, evenmin de wil om er aan mee te werken.

Je hebt het helemaal verkeerd. Vag-com is totaal geen gemeen goed bij dealers. Dealers hebben een VAS systeem wat in verbinding staat met de importeur. Hiermee worden modules in de auto geupdate. Vag-com kan geen modules updaten. Met het VAS systeem kan ook gecodeerd worden, maar is vele malen omslachtiger dan met Vag-Com.
 
Bovenaan Onderaan