Beoordelen slijtage remschijven

MarkvdD

Forumguru
Dan ga ik keramisch vet halen. Ik heb wel kopervet staan maar die is niet al te best meer. En zeker als het problemen met de abs sensor kan geven moeten we dat niet hebben.

Zomaar tussendoor even een andere vraag, wielbouten wel of niet licht invetten? Ik hoor hier verschillende verhalen over maar ik zou denken dat het altijd goed is om te doen. Ik zet ze wel altijd op aanhaalmoment vast maar je wilt niet langs de weg staan en je bouten niet los krijgen.

Tees

Donateur
Ik heb ook een voorkeur voor keramisch vet boven kopervet hiervoor trouwens.

En dan de aloude discussie van de wielbouten wel of niet invetten :deuk: @EdK kan de nootjes er wel vast bij pakken...

Ik ben van de school: droog erin, want vet verandert het aanhaalmoment behoorlijk. Mijns inziens is dit ook de voorgeschreven methode. Hooguit op de naaf een dotje kopervet smeren. Ik doe dit altijd op deze manier en nog nooit de bouten niet los kunnen krijgen.

MarkvdD

Forumguru
Hiermee moet het gaan lukken, wordt vervolgd ....
9ff7c2a5938a6bb12e1b1eff9d6541ac.jpg

Sjoerdb

Forumguru
Ik heb bij de wielbouten altijd een klein beetje kopervet gedaan, niet altijd opnieuw in het vet zetten. Op het conische gedeelte wordt bij mij geen vet gebruikt. Aanhaalmoment op 110Nm, afgelopen 130.000 kilometer nog nooit een losgelopen velg langs zien komen. Ook bij de volvo V40 240.000 km daarvoor nooit problemen gehad.

Zoals inderdaad bekend zijn er 2 kampen, kamp vet en kamp droog.

Doe waar je je goed bij voelt, of laat het over aan een bandenboer of garage. Dan leg je de verantwoording en kennis bij een ander.

Bovenaan Onderaan