"Het grote tuningservaring topic"

kansberg

Forumguru
A.s. dinsdag gaat m'n Sup voor de leeuwen, dan wordt hij gechiptuned en worden roetfilter en EGR weggeschreven, alsook het regeneratieproces. Het roetfilter wordt leeggehaald. Van 105 pk (77 Kw) naar 105 Kw (143 pk) en van 250 Nm naar 320 Nm.

Eigenlijk had het afgelopen week zullen gebeuren maar door omstandigheden kon ik mijn auto niet missen, dus is het verplaatst naar 2 september.

Vind het best spannend en houd jullie op de hoogte!

P.s. vandaag weer getankt: 1 : 18,88 :D
 

dirkie996

Forumguru
@kansberg : hou ons op de hoogte, ik ben vooral benieuwd naar EGR en DPF modificatie. Wordt de wagen dan lawaaierig met het leeghalen v/d DPF ? En minder tegendruk = nog betere prestaties ?
Veel succes met de tuning
 

Hetzer

Forumguru
k3rhqx.jpg


Vandaag mijn auto voorzien van nieuwe software, op maat geschreven voor mijn Faabje
Standaard moet de auto 86pk leveren, maar gaf na de eerste geijkte meting 98 pk aan.
Het schrijven van de software en het vervolgens plaatsen duurde een klein uurtje.
Na het plaatsen, nogmaals een 3-tal metingen gedaan.
Ik had al aangegeven dat ik niet meer dan 240NM aan koppel wilde, dit omdat de fabrikant aangeeft dat de koppeling maar max 250NM aankan.
Uiteindelijk is de auto op euro-95 afgesteld op globaal 135 pk en rond 235 NM
(Piek 137.4 pk en 236 NM)

2zivh4p.jpg


De jongens van www.vagtechniek.nl zijn zorgvuldig te werk gegaan, met veel aandacht voor de klant.
Ook de rollenbank is zeer professioneel en modern, al met al doet vagtechniek niet onder voor andere gerenommeerde vag tuners
Na de tuning een rit van 140 km gemaakt terug naar huis, en het verschil in vermogen is weer goed waarneembaar, kortom ik ben er zeeeeeeeeeeeeer content mee !!!

p.s

Ze bewaren de orginele software bij hun en je krijgt ook een cd-rom mee met deze software, tevens een geplastificeerde uitdraai, en deze tweetal foto's
En bij een eventuele motor update vanuit de fabriek, plaatsen ze gratis de tuning weer terug !!
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Goed om te lezen @Hetzer :thumbsup:
Ik ben reuze benieuwd naar het bedrijf as zaterdag
Mooie koppelkromme zo.

Maar nu de hamvraag: hoe lang ga je er zelf nog van genieten met de Faab 3 in aantocht :D
 

CDK

Forumguru
Fijn dat je zo goed geslaagd bent bij VAG Techniek! Ik ben zeer benieuwd naar wat we zaterdag gaan aantreffen :jaja: maar je hebt een prachtige grafiek @Hetzer, dat gaat je veel rijplezier opleveren!! :thumbsup:
 

kansberg

Forumguru
Vandaag is mijn auto gechiptuned, roetfilter verwijdert en EGR dicht gezet. De eerste ervaring is zeeer positief (wat een vermogen!), de tijd ontbreekt mij echter om er nu verder over uit te wijden, moet zo naar een verjaardag (op de fiets:maakmegek:).

Maar zal er morgen op terugkomen en mijn bevindingen delen met jullie!
 
Bovenaan Onderaan