"Het grote tuningservaring topic"

Pendragon

Forumguru
Ik vind de vermogenswinst btw nog wel licht tegenvallen. 147 pk ipv 122. Daar moet toch meer uit te halen zijn?

Dat had ik ook gehoopt, maar dat bleek niet zo te zijn. JD heeft het volgens mij over 150 dus weinig verschil. Daarbij ging het mij ook meer om de tuning waardoor hij 'lekkerder' gaat niet om super meer vermogen. Misschien moet ik nog een keer naar TVS en dat ze alsnog een rondje rijden met me om te kijken.
 

Pendragon

Forumguru
Als een probleem direct na tunen optreed hoeft het ook niet aan de tuning te liggen.
Als een onderdeel niet helemaal ok is kan dit wel pas naar voren komen na tunen.
Ik zou me voor kunnen stellen dat bv een niet helemaal perfecte injector juist pas bij meer brandstof problemen gaat geven.
Of ....

Mee eens en daarom vind ik het ook zo lastig. Ik geef TVS ook niet de schuld ofzo, maar er is iets wat niet klopt, maar de vermogens run laat wel iets geks zien en dat hadden zij wel moeten zien en aan mij moeten aangeven, lijkt mij. Ik ben in vergelijking met hun een leek op dat gebied.
 

Joske

Forumguru
heb je je uitdraai nog?

Er zitten hier toch wel een paar ervaringsdeskundigen die mss een mogelijke reden zien in de dip. Een bedrijf dat er dagdagelijks mee bezig is (TVS of Vag of JD) zou toch snel een conclusie moeten kunnen trekken uit die vermogensuitdraai. (of toch een mogelijke reden kunnen bedenken)
 

LT83

Forumguru
Zie ik nu dat het vermogen aan de wielen en op de krukas vanaf 4000 toeren niet meer gelijk lopen?
 
Mijn Fabia 1.4 is niet getuned. Maar met onze golf 5 1.9TDi zijn we bij XBM tuning is Duitsland geweest. Net over de grens bij Venlo.
eerste meting was 105pk. 250nm ( orgineel ). Na upgrade 148 pk en 365NM. Rijden er alweer 35K met alle tevredenheid en zonder problemen mee gereden. Ok koppleing gaan we binnenkort vervangen voor een sterkere. Aangezien de oude nu slecht begint te worden. Maar hier waren we netjes door de tuner op geatendeerd dat die kans erin zat dat de koppeling het wat sneller kon begeven. We gaan overgens over naar een Sachs koppling met enkelvliegwiel,
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Groter verschil dan met box in vorige auto. Van gem nog geen 1 op 16 naar ruim 1 op 17. Kijken of het zo blijft natuurlijk
 
Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
Bij mij zijn de positieve resultaten gebleven. Merk nu nog steeds dat ik zo'n 100km meer op één tank kan rijden.
Daar waar mijn Yeti voorheen met moeite 1:17 haalde, haalt de Yeti nu met gemak 1:18,5.
 

Octavia32

Forumguru
Dit had ik met mijn 2.0 tdi ook van 1 op 13 naar 1 op 14 in de stad en korte stukjes.
Moet straks met de 1.8 tsi maar eens kijken wat hij doet na tuning
 
Vandaag onze Skoda Octavia III 1.6 TDI DSG 7 laten tunen bij Vagtechiek. Ik kan het iedereen aanraden hij rijdt super. Hij heeft eindelijk weer redelijk het vermogen wat we gewend waren van de Skoda Superb 2.0 170PK DSG. Het vermogen is van standaard al 115 pk naar 152 pk gegaan en van 260nm naar 330nm. In de bijlage heb ik de vermogensmeting gedaan! Over Vagtechniek niets dan lof! Hebben ons top geholpen, ik het iedereen aanraden het hier te laten doen!
ipx4Iumop]
x4Iumo.png


 

Import Yeti

Forumguru
Leuk dat je dat met ons deelt:jaja: maar jammer dat we jouw vermogensmeting niet kunnen zien.
Heb je de DSG ook laten aanpassen?
Voor de rest, heel erg herkenbaar....
 
Nu wel hoop ik!? Nee DSG is zo gebleven, althans er zijn geen groter veranderingen doorgevoerd. Die bevalt goed zoals hij was.
 

Import Yeti

Forumguru
Yep, nu is hij wel te zien. Ziet er goed uit trouwens.....
Mooie koppel kromme. Bij 3500 tpm nog steeds 300Nm.
@Rovali92 , Was dit een op maat of een standaard tuning?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan