O3 2017 Facelift

Rallye

Forumguru
Dat zou een dure wijziging zijn bij een facelift. Meestal blijft het bij wijzigingen die alleen plastic/elektronica betreffen. Zie bijvoorbeeld ook de wijzigingen aan de voorkant van de OIII: geen nieuwe spatborden of motorkap, maar alleen aan de bumper. Ook bij de O2 zijn de FL en PFL-achterlichten uitwisselbaar.

Kortom: qua carrosserie zou het moeten passen.
 

philippe bakker

Forumguru
die twee zaken vermoedelijk al zeker niet.. de RS220 was ook technisch weinig verschillend met enkel 1 giga-verschil met de "gewone" RS en dat was het sperdifferentieel. Remmen en ophanging zijn voor de rest identiek.
Tussen de 220 en 230 zitten toch meer verschillen ? Uitlaat? Geluid ? Stoelen met geheugen standaard ? Sper dus en misschien nog wat
 

philippe bakker

Forumguru
heb het over technische verschillen

de uitlaat zullen we dan maar nog kant techniek schuiven, de rest zijn comfort opties

geluid is trouwens synthetisch geproduceerd bij de RS zeker?
Ja Awel maar de vraag was hier is die 245 versie zijn prijsverschil waard. Met een hele rits opties erbij ja vind ik.
 

Joske

Forumguru
Met een hele rits opties erbij ja vind ik.

akkoord, als je de prijzen bruto met elkaar kan vergelijken, marketing-technisch wordt de consument vaak het "idee" gegeven dat hij reuze-voordeel doet maar in de praktijk is dat vaak niet of toch maar minimaal.

Ik had het initieel louter en alleen over het extra vermogen, niet over de extra uitrusting die zo een versie mogelijk met zich meebrengt.
 

philippe bakker

Forumguru
akkoord, als je de prijzen bruto met elkaar kan vergelijken, marketing-technisch wordt de consument vaak het "idee" gegeven dat hij reuze-voordeel doet maar in de praktijk is dat vaak niet of toch maar minimaal.

Ik had het initieel louter en alleen over het extra vermogen, niet over de extra uitrusting die zo een versie mogelijk met zich meebrengt.
Dan is een chip altijd het goedkoopste he. Ik heb 400 euro uitgegeven en heb 289 pk. Das de goedkoopste oplossing
 

naish

Lid
Ik zag in ander topic dat iemand de optie sportonderstel had gekozen. 15mm lager.
Ik zie het alleen nergens in de prijslijst staan. Of is dat alleen in Belgie een optie?
 

vleier

Forumguru
Alles is op te lossen met een chip en genoeg geld voor de veranderingen.

De extras die je krijgt t.o.v. van de "normale" RS is het denk ik wel waard. Ik hoor dat de sper wel een makkelijk ding is op op een auto te hebben.
 

B.Stuurder

Forumguru
Alles is op te lossen met een chip en genoeg geld voor de veranderingen.

De extras die je krijgt t.o.v. van de "normale" RS is het denk ik wel waard. Ik hoor dat de sper wel een makkelijk ding is op op een auto te hebben.
De extra's op een 1.8 style business tegenover de RS ook. En in Nederland al snel genoeg om voor een invoegmanoeuvre met een beetje gas een preek van een stille te krijgen. :pardon: (Overigens in een lichtblauwe Volvo S60, omgeving Rotterdam Europoort. Je bent gewaarschuwd)
Maar dan is het nog geen RS. Als er een 240 of 245 pk uitkomt dan zal er technisch ook het één en ander moeten gebeuren. Het is heel wat anders als je een eigen wagen oppept en hij kan het vermogen niet kwijt, als dat je een krachtige wagen af fabriek koopt en je kunt niks met de power op een normale manier.
 

Rallye

Forumguru
Ik hoor dat de sper wel een makkelijk ding is op op een auto te hebben.

Niet op alle auto's nodig, maar op de RS is grip op de voorwielen van oudsher een probleem: bij accelereren draait het minst belaste voorwiel door. Een sper helpt grip te houden.
 

vleier

Forumguru
Niet op alle auto's nodig, maar op de RS is grip op de voorwielen van oudsher een probleem: bij accelereren draait het minst belaste voorwiel door. Een sper helpt grip te houden.

Jul het is een heel herkenbaar probleem. Vooral de witte streken bij een stoplicht worden wat meer donker en zelfde geld voor een natte wegdek
 
Bovenaan Onderaan