O3 2017 Facelift

Ik heb het idee dat ze ASR gemakhalve een elektronische sper noemen bij de niet RS types.
ASR reageert op doorslaan van de wielen en vermindert dan het motorvermogen. XDS remt bij op het aangedreven wiel met de minste grip zodat het andere wiel meer aandrijfkracht toebedeeld krijgt.

Kortom, als het werkt zoals bedacht wordt je auto als ASR aan het werk gaat in het algemeen trager en met XDS aan de slag sneller in de bocht.

Nadeel van XDS is dat bij een beetje enthousiaste rijstijl de remmen overuren draaien. Daar weten heel wat Audi S3 eigenaren over mee te praten.
 

redfoxert

Senior Member
Ik sta op het punt om de lease contracten te tekenen voor een O3 Combi 1.4 TSI 150PK Style Business met de volgende extra opties:

Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit


Ik twijfel alleen nog over de ACC en Elektrische achterklep. Deze opties schelen me toch weer 25 euro netto in de maand (eigen bijdrage, bijtelling etc)

Nu heb ik aan mijn O2 gewoon een rubberen trekding aan de kofferbak hangen en voor ACC zit ik denk ik te weinig op de snelweg (max 200km per week).

25 euro elke maand op 4 jaar tijd is best een behoorlijk bedrag dus ik twijfel nog over het nut van beide opties.

Hoe denken jullie hier over? Zijn er argumenten te bedenken om deze opties juist wel te nemen?
 

Rickm

Senior Member
Ik zou ACC niet meer willen missen, zeker op 80/100 km/h wegen waar je een beetje achter elkaar aan sukkelt.
Op de snelweg gebruik ik het eigenlijk minder vaak, omdat de afstand vaak net te groot blijft waardoor andere weggebruikers er tussen kruipen.

De elektrische achterklep vind ik zelf minder noodzakelijk, alleen soms handig om de kofferbak alvast op afstand open te doen als ik met m'n handen vol naar de auto loop.
 

Rallye

Forumguru
Ik zou ACC nooit zelf hebben aangeschaft. Dat geldt ook voor de elektrische klep. Toch is de ACC (na even wennen) erg fijn, al grijpt hij anders (vaak eerder en feller) in dan ik zelf zou doen. Hij houdt gewoon een grotere afstand aan als ik (soms heel even) zou doen, al heb ik hem op de kortste afstand ingesteld.

De klep is ook erg handig, zeker als je hem zo laat programmeren dat je hem op afstand dicht kunt doen. Kortom, voor beide geldt: doen!
 
Ik zal binnenkort ook de wondere wereld van Skoda intrekken na jarenlang met VW en Audi rondgereden te hebben.

De leasewagen werd besteld, levering pas voorzien einde mei 2017... dat wordt nog ff wachten maar hopelijk is het de moeite!

Volgende wagen is besteld:

Skoda Octavia Combi Facelift - 1.6CRTDI GreenTec Style
met opties:

Metallic Quartz Grey
Pack Style GPS
Pack Style Look
Pack Style Comfort
Lederen zetelbekleding
Rear View Camera
Blind Spot Detect
Verwarmde voorruit
Crew Protect Assist
230 V stopcontact + 2 USB achteraan
Omkeerbaar koffertapijt
Driver Alert

Razend benieuwd want ik doe heel wat jaarkm's (ca. 50.000 km) op autostrades.
 

Bertuz

Lid
Bij onze leasemaatschappij (leaseplan) is de nieuwe octavia nog niet te calculeren, ze geven aan dat ze nog geen idee hebben wanneer wel, ze hadden naar hun zeggen nog geen informatie van de dealers ontvangen ???? Aangegeven dat de prijzen reeds bekend zijn. Vreemde verhaal.

Echter twijfel ik nu tussen een octavia of een nieuwe Golf, echter is van de nieuwe golf nog helemaal niks bekend qua prijzen.
 
Bij onze leasemaatschappij (leaseplan) is de nieuwe octavia nog niet te calculeren, ze geven aan dat ze nog geen idee hebben wanneer wel, ze hadden naar hun zeggen nog geen informatie van de dealers ontvangen ???? Aangegeven dat de prijzen reeds bekend zijn. Vreemde verhaal.

Echter twijfel ik nu tussen een octavia of een nieuwe Golf, echter is van de nieuwe golf nog helemaal niks bekend qua prijzen.

Bij onze leasem'y staat het ook nog niet in het platform maar via binnengebrachte offertes kunnen ze wel reeds berekening doen ;)
 

reeseend

Forumguru
Bij mijn lease-portal staan ook nog de oude prijzen van de pre-fl O3. Ik ben ook nog aan het kijken voor een Seat Leon ST. Proefrit moet ik nog maken.
 

naish

Lid
Vreemd dat Leaseplan geen prijzen hebt. Ik heb offertes van ALD en Alphabet en die blijkbaar wel de prijzen.

Het was echter wel een strijd om de dealer die al het werk gedaan heeft, als leverende dealer te krijgen. Dacht dat gezeur nu wel eens ten einde was.
 

Nijmegenskoda

Nieuw lid
@leasersp, was het voor jou mogelijk om blind spot systeem los als optie te bestellen? Volgens onze dealer is dit alleen mogelijk icm het travel pakket a, €1000,-.

Ik zal binnenkort ook de wondere wereld van Skoda intrekken na jarenlang met VW en Audi rondgereden te hebben.

De leasewagen werd besteld, levering pas voorzien einde mei 2017... dat wordt nog ff wachten maar hopelijk is het de moeite!

Volgende wagen is besteld:

Skoda Octavia Combi Facelift - 1.6CRTDI GreenTec Style
met opties:

Metallic Quartz Grey
Pack Style GPS
Pack Style Look
Pack Style Comfort
Lederen zetelbekleding
Rear View Camera
Blind Spot Detect
Verwarmde voorruit
Crew Protect Assist
230 V stopcontact + 2 USB achteraan
Omkeerbaar koffertapijt
Driver Alert

Razend benieuwd want ik doe heel wat jaarkm's (ca. 50.000 km) op autostrades.
 

redfoxert

Senior Member
Ik sta op het punt om de lease contracten te tekenen voor een O3 Combi 1.4 TSI 150PK Style Business met de volgende extra opties:

Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit

De kogel is door de kerk. De auto met bovenstaande config is besteld, dus zonder de ACC en elektrische achterklep. De meerwaarde tov de extra eigen bijdrage was te weinig om mee te nemen in de bestelling.

Leverdatum weet ik nog niet, wagenparkbeheerder moet nog bericht krijgen van de dealer.
 

spikehome

Forumguru
De kogel is door de kerk. De auto met bovenstaande config is besteld, dus zonder de ACC en elektrische achterklep. De meerwaarde tov de extra eigen bijdrage was te weinig om mee te nemen in de bestelling.

Leverdatum weet ik nog niet, wagenparkbeheerder moet nog bericht krijgen van de dealer.
Als je veel op de weg zit krijg je spijt dat je geen acc hebt genomen.
Vooral icm dsg.
 
Bovenaan Onderaan