O3 2017 Facelift

frisok

Senior Member
Lava blue toch niet mogelijk, blijkt nu. :cry:

Dealer mailt zojuist correctie. Jammer. Nieuwe kleur kiezen dus. :thinking:

Ik zal mijn oorspronkelijke bericht aanpassen. (edit: hoe?)
 
Laatst bewerkt:

Octaf

Lid
Ik heb de grijze voor m'n rekening genomen:
IMG_3414.JPG IMG_3416.JPG IMG_3415.JPG

De nieuwe Colombus is wel een hele verbetering. Echt scherp beeld en werkt super vlot. Alleen vind ik het assymetrisch ontwerp niet zo mooi ogen..
 

B.Stuurder

Forumguru
De nieuwe Colombus is wel een hele verbetering.

Wat mij lastig lijkt is het gemis van de knoppen aan de zijkanten, waarmee je direct in het onderdeel van je keuze terecht komt. Het lijkt of je hier altijd via het centrale menu moet en dat is toch weer een paar handelingen meer.
Het is strakker, maar is het ook handiger?

En harder/zachter zetten doe ik ook liever met een draaiknop dan touchscreen toetsen in een hobbelende, rijdende auto.
 

Joh@n

Forumguru
Het volume leek mij ook een issue, maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk zelden de knoppen op het apparaat zelf. Je hebt namelijk ook knoppen op het stuur en dat is nog makkelijker/veiliger dan met je hand van het stuur af :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Het volume leek mij ook een issue, maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk zelden de knoppen op het apparaat zelf. Je hebt namelijk ook knoppen op het stuur en dat is nog makkelijker/veiliger dan met je hand van het stuur af :)
Niet als je bijvoorbeeld aan het sturen bent in bochtige straatjes en je wilt je telefoon wat harder zetten, of de navigatie. Dan is de knop op de Columbus heel handig omdat de knop aan je stuur zich ergens anders bevindt dan aan de linkerkant van je stuur. Met rechtuit rijden op de snelweg gebruik ik ook die knop niet.
 

Joh@n

Forumguru
Ik ben het met je eens hoor. Ik denk dat een combinatie van beiden nog steeds het beste is, dat ik heb in mijn huidige auto (V40) ook. Ik ben ook heel blij dat Skoda niet gekozen heeft om de temperatuur instellingen met touch te maken ala Peugeot 308. Dat is echt ronduit waardeloos. Helemaal vrienden met de nieuwe Columbus ben ik nog niet, maar dat zal over een tijdje wel veranderen (hoop ik ;)).
 

B.Stuurder

Forumguru
Je kunt heel veel via de display tussen de meters en met spraak.
Spraak werkt uitzonderlijk goed, mits je de regels volgt. Navigatie eerst de plaats dan de straat en het nummer, nog 0 keer mis. In de Megane kon ik spraak bellen, maar dan alleen maar van tevoren ingesproken namen en dan nog zat hij er in 60% van de gevallen naast. Héél irritant.
Ik heb nog niet geprobeerd om spraak te bellen, maar dat heeft ook met mijn zakelijke telefoon te maken. Bij ons is er iemand op het briljante idee gekomen om Nokia telefoons te kiezen. Nokia Lumia werkt absoluut Kwalitatief Uitermate Teleurstellend samen met de systemen die in PON wagens zitten. En laten wij nu alleen maar PON wagens rijden :mad:
Alleen de Lumia 940 schijnt aardig te werken. iPhone 6 is geen enkel probleem, iets anders heb ik nog niet geprobeerd.
 

philippe bakker

Forumguru
Je kunt heel veel via de display tussen de meters en met spraak.
Spraak werkt uitzonderlijk goed, mits je de regels volgt. Navigatie eerst de plaats dan de straat en het nummer, nog 0 keer mis. In de Megane kon ik spraak bellen, maar dan alleen maar van tevoren ingesproken namen en dan nog zat hij er in 60% van de gevallen naast. Héél irritant.
Ik heb nog niet geprobeerd om spraak te bellen, maar dat heeft ook met mijn zakelijke telefoon te maken. Bij ons is er iemand op het briljante idee gekomen om Nokia telefoons te kiezen. Nokia Lumia werkt absoluut Kwalitatief Uitermate Teleurstellend samen met de systemen die in PON wagens zitten. En laten wij nu alleen maar PON wagens rijden :mad:
Alleen de Lumia 940 schijnt aardig te werken. iPhone 6 is geen enkel probleem, iets anders heb ik nog niet geprobeerd.
Nederlanders en spraak ... natuurlijk dat dat goed werkt :)
 

DoubleJ

Senior Member
Ik gebruik spraak echt zelden. Soms voor de grap, maar vind het makkelijker en sneller om het gewoon te doen, vooral ook als er mensen meerijden die dan hun klep moeten houden ;) (kinderen enzo).
De knop op het stuur zit wel in de weg. Druk er soms op bij het sturen, inparkeren enzo, je kan dan niet even snel op een knop drukken om af te breken, zit dan heel hard ANULEREN te roepen en de kinderen kijken me aan van "wat doe jij?":pardon:
 
Bovenaan Onderaan