O3 2017 Facelift

going_fritz

Actief lid
beetje jammer dat de dode-hoek signalering niet gewoon standaard uitrusting is. Zeker met de relatief kleine buitenspiegels.
 

BBO

Senior Member
Vandaag de vernieuwde Octavia gezien op het autosalon van Brussel. Het nieuwe navigatie scherm is echt knap. Spijtig dat ik het niet heb op mijn SIII. Maar de dubbele koplampen... Als je het mij vraagt, doe maar de oude koplampen. Hij staat er in twee kleuren. In de donkere kleur is het net iets beter als bij de witte vond ik.
 
Laatst bewerkt:

frisok

Senior Member
Vandaag de vernieuwde Octavia gezien op het autosalon van Brussel.

Heb je ook wat pixels ervan? :D Edit: er is natuurlijk plenty beeldmateriaal, maar eigen foto's geven misschien wat meer info dan de afdeling marketing van Skoda. Ik ben nieuwsgierig! (ga er over paar weken 1 bestellen. Al weer bijna 160k op de teller en bij 180k moet ie eruit.)
 

BBO

Senior Member
Heb je ook wat pixels ervan? :D Edit: er is natuurlijk plenty beeldmateriaal, maar eigen foto's geven misschien wat meer info dan de afdeling marketing van Skoda. Ik ben nieuwsgierig! (ga er over paar weken 1 bestellen. Al weer bijna 160k op de teller en bij 180k moet ie eruit.)
Op het net kan je veel knappere foto's vinden dan als ik ze zelf kan maken. Ik was meer onder de indruk van de Kodiaq. Of de Seat Ateca
 

naish

Lid
Ik van de week een Octavia combi 1.6 dsg style business bestellen. Maar ik vind de kleur bepalen echt moeilijk.
Als ik m zo zie op het filmpje in het bruin zie dan vind ik dat eigenlijk ook wel mooi.
Terwijl eerst wit metallic de eerste keus was.
'Probleem' is natuurlijk dat je nergens iets van een kleur op de auto kan zien.
Dus alle foto' s en info is welkom
 

frisok

Senior Member
Ik van de week een Octavia combi 1.6 dsg style business bestellen. Maar ik vind de kleur bepalen echt moeilijk.
Als ik m zo zie op het filmpje in het bruin zie dan vind ik dat eigenlijk ook wel mooi.

Volgens mijn dealer (Maas Nieuwkoop) is de nieuwe Octavia ook in het Lava Blue van de Superb te bestellen, maar stond nog niet zo in het systeem. Die kleur bevalt me wel.
 

BBO

Senior Member
De Kodiaq stond er ook met een sportstuur en sportzetels in de Heizel. Maar volgens de informanten is dit (voorlopig?) niet te krijgen op de Belgische markt op de Kodiaq . De Octavia L&K is nu wel te krijgen op de Belgische markt....
 

naish

Lid
Ik heb 'm even op de Superb geconfigureerd en het is inderdaad een hele mooie kleur.

Denk dat dat met gaat worden. Leaseprijs is super scherp dus dat vormt ook geen obstakel.
Het enige waar ik nog over twijfel is het tech pakket voor €990. Alcantara vind ik niet echt belangrijk. Alleen het stuur vind ik mooier. Maar dat is een luxe probleem.
 

fonzamundo

Forumguru
Lijkt een beetje op het Admiraal Blauw dat ik op de Octavia I had (gekocht in 2003)
(was toen absoluut geen populair kleur hier in Belgie, maar voor mij had het wel iets)
 

frisok

Senior Member
Het enige waar ik nog over twijfel is het tech pakket voor €990. Alcantara vind ik niet echt belangrijk. Alleen het stuur vind ik mooier. Maar dat is een luxe probleem.

Veel bijtelling voor een stuurtje... 100 euro per jaar netto of zo. Ik laat het leer en trekhaak achteraf doen... Geen bijtelling.
 

B.Stuurder

Forumguru
Stuur kan ook los achteraf volgens mij, zolang je geen flippers wilt als deze niet af fabriek geleverd zijn.
Bij mij was de dealer ze vergeten te bestellen en moest alles achteraf, dat was wel een hele dure grap, maar niet voor mij dan. Daarom heb ik een rond stuur met flippers, ik heb het zo gelaten omdat ik het een erg fijn stuur vind. Ik pak over met sturen, erfenis van een slipcursus, en dat is fijner met een rond stuur vind ik.
 
Vandaag naar autosalon Brussel geweest en daar stond de nieuwe kodiaq maar ook de nieuwe octavia , mooi nieuw scherm maar die koplampen bevallen met niet helemaal. Wel jammer dat op de beurzen men alleen maar saaie uitvoeringen neerzet. Stond wel een mooie rode kodiaq en een rode superb sportline,maar geen rs of zo.
 

Bijlagen

  • IMAG2045.jpg
    IMAG2045.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 101

Joh@n

Forumguru
Volgens mijn dealer (Maas Nieuwkoop) is de nieuwe Octavia ook in het Lava Blue van de Superb te bestellen, maar stond nog niet zo in het systeem. Die kleur bevalt me wel.
Bij de 2 dealers waar ik ben geweest (A-Point zuidoost, Martin Schilder Heemstede) waren de kleuren gewoon gelijk aan de huidige O3. Ook in de (Belgische) brochure die ik met veel pijn en moeite vandaag in Brussel heb kunnen bemachtingen staat geen Lava blue. Erg jammer, want veel spannende kleuren zijn er verder niet :(

Wel wat foto's:











 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan