O3 2017 Facelift

naish

Lid
Dank!
De 2.0 is een stuk duurder in de lease, zie ik in de Fleetagent van Alphabet.
Rij nu al 4 jaar in een Megane 1.5 diesel en heb eigenlijk nooit vermogen te kort gehad.

Heb je misschien een link naar de Duitse configurator? Edit: gevonden
 
Laatst bewerkt:

sg1987

Lid
Inderdaad. Ik ben ook offerte laten opmaken voor leasing (belgie)
Ik wou absoluut de 2.0 tdi dsg. Maar blijkbaar is dat redelijk onhaalbaar in lease. Ik zou nog net de style kunnen makken maar dan kan ik niks opties meer pakken.
Dus dan lijkt het mij de betere keuze om voor de interessante 1.6 tdi dsg te gaan (die ook weer wat meer pk's heeft tov vorige) en dan nog tal van opties erbij te pakken.

ik ben al eens effe met een 1.6 tdi dsg O3 gereden en dat rijdt verrassend vlot, wsl door de korte verhoudingen van de automaat.
 

B.Stuurder

Forumguru
Waarom scheelt dat dan zoveel in de lease? Ik kan me dat niet herinneren van collega's die een 2.0 tdi hebben gekozen? Of gaat het om België?
 

sg1987

Lid
ja, in belgie scheelt dat een hele hoop voor leasing.
maar het kan wel. Ik zou een 2.0 tdi dsg kunnen nemen, maar dan moet ik heel wat opties (zowel exterieur als intereur) laten vallen. als ik de 1.6 kies, kan ik style-uitvoering met tal van extra opties erbij nemen.
Natuurlijk hangt alles van het leasebudget af, als dat groot genoeg is kan een 2.0 dsg met alles er op en er aan ook :)
 

philippe bakker

Forumguru
ja, in belgie scheelt dat een hele hoop voor leasing.
maar het kan wel. Ik zou een 2.0 tdi dsg kunnen nemen, maar dan moet ik heel wat opties (zowel exterieur als intereur) laten vallen. als ik de 1.6 kies, kan ik style-uitvoering met tal van extra opties erbij nemen.
Natuurlijk hangt alles van het leasebudget af, als dat groot genoeg is kan een 2.0 dsg met alles er op en er aan ook :)
Beetje opleggen ???
 

MadDog2K

Actief lid
Waarom scheelt dat dan zoveel in de lease? Ik kan me dat niet herinneren van collega's die een 2.0 tdi hebben gekozen? Of gaat het om België?

In NL scheelt het ruim € 100,- p/m (bij onze leasemij iig. en wat online configurators)
Bij mijn O2 koos ik toendertijd wel voor een 2.0 door 1 of 2 opties weg te laten en een
flinke eigen bijdrage om zo de 2.0 TDI DSG te kunnen rijden

Tegenwoordig echter heftig beperkt in eigen bijdrage (maximum)
waardoor de 2.0 simpelweg compleet onmogelijk is
 

vleier

Forumguru
Eij hebben geen eens een lease wagen. Nu hebben we ook geen vertegenwoordigers. De enige die een auto van de zaak heeft die heeft die gegeven aan zijn vrouw
 

philippe bakker

Forumguru
Ja de auto budgetten van firma's scheelt veel. De vertegenwoordigers die bij mij komen verkopen ( dus allemaal bakkerij benodigdheden ) hebben ook allemaal verschillend budget en toch gelijke concurrerende firma's. Er is er eentje die een Vw Touran 2.0tdi heeft gekregen en een andere die een octavia 1.6 tdi heeft genomen. Toch wel serieus verschil qua prijs.
 

MadDog2K

Actief lid
Valt me trouwens nu pas op in de prijslijst dat bij het bagagepakket er geen notie meer is van het scheidingsnet, maar in plaats daar van neerklapbare rugleuning passagiers stoel

Het scheidingsnet komt echter ook niet los voor als optie
 

dirkie996

Forumguru
Valt me trouwens nu pas op in de prijslijst dat bij het bagagepakket er geen notie meer is van het scheidingsnet, maar in plaats daar van neerklapbare rugleuning passagiers stoel

Het scheidingsnet komt echter ook niet los voor als optie
In Belgie kan je die wel bijbestellen in de configurator
 

MadDog2K

Actief lid
In Belgie kan je die wel bijbestellen in de configurator

De Belgische site is ook verder vooruit dan de Nederlandse, daar configureer je nog steeds de FL niet
En je hebt er inderdaad veel meer losse 'keuzes' / mogelijkheden zo te zien.
Ook een e-call optie van €0
 

sg1987

Lid
het wordt ofwel een redelijke kale 2.0 tdi dsg (moet wel 17" velgen hebben!!) of een rijk uitgerust 1.6 tdi dsg.
daarnet met een 1.6 gereden. vooral de korte verhoudingen zijn wel leuk, maar miste toch al wat power precies.
Weet iemand of een octavia combi race blue goed staat met de zwarte 17" velgen?
 

rtwee

Senior Member
Ik zou voor de Pictoris velgen gaan. Zijn RS velgen van 'vroeger' en staan gaaf met race blue.
 

Rataplan

Forumguru
Wij hebben een 1.6 TDI proef gereden, WAT EEN SUFFE BAK.
Zelfs mijn vrouw vond dat; terwijl ze een vrachtwagen op linkerbaan inhaalde en gaspedaal tot schutbord had gedrukt gaf ze al aan dat ze vermogen tekort kwam en dat met een lege auto.

Net als bij @rtwee was de dealer akelig positief over de 1.6. 'Voor een 1.6 toch wel een vlotte motor!'
Ik zei: 'Hoor je wel wat je zegt? Voor een 1.6 wel goed... het kan dus beter en is beschikbaar!'

Liever minder opties maar meer vermogen. Ik wil wel lekker kunnen doorrijden en we rijden niet alleen in de lage landen. Mwja, wij hebben een 2.0 besteld en doordeweeks rijd ik toch niet mee...!
 

jongetje

Forumguru
Wij hebben een 1.6 TDI proef gereden, WAT EEN SUFFE BAK.
Zelfs mijn vrouw vond dat; terwijl ze een vrachtwagen op linkerbaan inhaalde en gaspedaal tot schutbord had gedrukt gaf ze al aan dat ze vermogen tekort kwam en dat met een lege auto.
Ik heb zelf de 1.6TDI DSG, ik weet niet hoe jullie hebben gereden. Maar als je even wilt inhalen schakel dan even terug naar zijn 4 (en niet met 80 of 90 in zijn 5 of 6 veel vermogen verwachten). Hij is idd niet erg snel, maar zo erg langzaam als jij omschrijft vind ik het ook niet...
 
Bovenaan Onderaan