O3 2017 Facelift

Rataplan

Forumguru
Op de snelweg moet ik in dezelfde versnelling kunnen inhalen en niet moeten terugschakelen. Bij terugschakelen en gas erop moet ik een stoot in m'n rug voelen.

De Volledige enthousiasme waarmee je zegt dat je blij bent dat je een 2.0 heb gekocht is echt geniaal
:D
Doordeweeks een werkpaard met een 2.5 vijf-in-lijn met grotere intercooler en turbo.
 

Rataplan

Forumguru
Ik stuur ook een 1.6D, het is inderdaad geen racemonster... je moet tijdens het invoegen op de snelweg bijna een rekenmachine gaan gebruiken om te kunnen bepalen of je genoeg tijd hebt om van de rechterstrook naar links te komen zonder een auto in je kofferbak te hebben.
:maakmegek: Mooie omschrijving, dat gevoel heb ik als ik een zware kar (3t) erachter heb hangen.
 

tha a

Senior Member
t is maar wat je referentiekader is.. Ik vond de 1.6TDI met DSG een prima combi die prima mee kan komen. Uiteraard is de D6 van de Volvo niet te vergelijken (en rijd 10x beter) maar had ik tekort met die 1.6? Nee, alleen in Duitsland misschien maar zeker niet in NL.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik stuur ook een 1.6D, het is inderdaad geen racemonster... je moet tijdens het invoegen op de snelweg bijna een rekenmachine gaan gebruiken om te kunnen bepalen of je genoeg tijd hebt om van de rechterstrook naar links te komen zonder een auto in je kofferbak te hebben.
Das echt erg he ! Zou ik elke dag gefrustreerd van worden . De 1.6 D en de 1.0 naft zijn nu eenmaal de tragere broertjes vd Skoda familie. Als ik een auto wil voorbij steken op een baan v 70 moet ik echt uitkijken dat ik zo zorgvuldig mogelijk met fluwelen voet aanzet of ik rijd in de kortste keren 190
 

Goofy@5E

Forumguru
Just is ne nieuwe rs gemaakt op duitse octa site, en eeeh .....die kan mij krijgen zene, vind hem mooi punt, enige dingen die me op vielen waren dat het afgevlakte stuur is verdwenen en dat er over de lsd geen sprake meer is, en die duitser zitten precies ook niet graag met hun kont in de cuir, ook niet verkrijgbaar wel alcantara, en natuurlijk de prijzen zijn wel flink aangepast, kom op een kleine 40k uit, maa ja....
 

Tuner111

Forumguru
Just is ne nieuwe rs gemaakt op duitse octa site, en eeeh .....die kan mij krijgen zene, vind hem mooi punt, enige dingen die me op vielen waren dat het afgevlakte stuur is verdwenen en dat er over de lsd geen sprake meer is, en die duitser zitten precies ook niet graag met hun kont in de cuir, ook niet verkrijgbaar wel alcantara, en natuurlijk de prijzen zijn wel flink aangepast, kom op een kleine 40k uit, maa ja....

ik denk dat ze de configer nog veel moeten aanpassen.. maar moest ik nu trg kopen. zou het wel eens deze kunnen zijn... maar dan in het rood, benzine & dcc :D

wat ik ook zie is dat de nieuwe 7 traps dsg er nog niet instaat..
 

eriktv

Forumguru
Ben benieuwd of ik aan de facelift kan wennen... Moet eerlijk zeggen dat ik hem best mee vond vallen toen ik er vorige week een paar zag rijden... Wellicht heb ik wat tijd nodig :pieker:
 

Tuner111

Forumguru
Ben benieuwd of ik aan de facelift kan wennen... Moet eerlijk zeggen dat ik hem best mee vond vallen toen ik er vorige week een paar zag rijden... Wellicht heb ik wat tijd nodig :pieker:

wel ik heb het ook zo. hoe langer ik hem zie hoe mooier ik begin te vinden..
 

sg1987

Lid
ik vraag me af hoe deze in race blue staat (niet de rs). met zo'n felle kleur valt die dubbele koplamp extra hard op.
Jammer want vind race blue echt de knapste kleur..
 
Bovenaan Onderaan