Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

hkwvi

Nieuw lid
Helaas gaat het niet op voor de swing.
Ontvangst alles is proma maar geen logo te plaatsen in de voorkeuze, volgens de dealer alleen met de bolero.
Aanpassen kon maar was erg duur € 500 voor module en € 700 voor dispaly em montage.
Alles is nu met modules welke een specifieke functie hebben of niet :nono:
Staat wel als mogelijkheid in de Engelstalige gebruiksaanwijzing maar niet in de Nederlandse!
 

Alpha

Donateur
@Alpha, een upgrade naar Apple CarPlay is voor mij al voldoende, die Amundsen heeft onze Faab niet nodig ;)

Haha, ja okay... Dat zou ook al héééél mooi zijn!

Of gewoon een fatsoenlijk werkend mirrorlink systeem....

Overigens heeft de mirrorlink specificatie versie 1.1 bereikt... Ik vraag mij af als er ooit een 1.2 spec uitkomt of wij überhaupt nog wel een upgrade gaan krijgen dan....

Krijg namelijk het gevoel dat Skoda ons nu al in de dark laat. Laat staan over een jaar ofzo een update aanbieden voor nieuwere specs.

Maar goed, tot nog toe is er gewoon 1 heel groot probleem gaande. En dat is dat Skoda simpelweg niet communiceert wat nu precies de bedoeling is en wat onze opties zijn...
 

Machiel

Nieuw lid
Haha, ja okay... Dat zou ook al héééél mooi zijn!

Of gewoon een fatsoenlijk werkend mirrorlink systeem....

Overigens heeft de mirrorlink specificatie versie 1.1 bereikt... Ik vraag mij af als er ooit een 1.2 spec uitkomt of wij überhaupt nog wel een upgrade gaan krijgen dan....

Krijg namelijk het gevoel dat Skoda ons nu al in de dark laat. Laat staan over een jaar ofzo een update aanbieden voor nieuwere specs.

Maar goed, tot nog toe is er gewoon 1 heel groot probleem gaande. En dat is dat Skoda simpelweg niet communiceert wat nu precies de bedoeling is en wat onze opties zijn...

Ben ook erg benieuwd, heb in maart via de leasemaatschappij een Fabia 3 Combi Style met Telefoon en Tech pakket besteld. Productie staat gepland voor week 25, echter dealer kon niet aangeven of de Bolero radio straks wel of niet de beschikking heeft over Apple Carplay en Android Auto, laat staan of er een mogelijkheid is om te updaten.

Tijdens het bestellen van de auto leek mirrorlink best een aardig systeem(heb al een compatibel telefoon). Echter hoor ik tot op heden alleen maar slechte verhalen over mirrorlink.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Update betreffende de F3C storingen door navigatie inbouw.

Ze hebben zeker hun best gedaan, er zouden 1 of meer draadbreuken zijn opgetreden door de inbouw.
De kabels moesten verlegd worden met dat gevolg.
Tja, vraag ik me af. Hoe doen ze dat in de fabriek dan?

Maar het is nog niet 100%, dus deze week weer naar de garage.

Wat de garage betreft geen negatieve opmerkingen tot op heden ;)

de F3? Het is eentje met humor!
Ik rij lekker fors om een kleine rotonde :yeehaa: .
Krijg ik op het MultiDotDisplay het symbool van Automatisch Afremmen! [manual F3 , zie pag. 126 / afb. 124 B].
Lekker hoor, in een bocht afremmen :mad: .
Big sister is watching me. Zo leer je wel héél voorzichtig het hoekje om te gaan.
Ehhh, pardon, de bochten te nemen.
 

Vlokkie

Senior Member
Ben ook erg benieuwd, heb in maart via de leasemaatschappij een Fabia 3 Combi Style met Telefoon en Tech pakket besteld. Productie staat gepland voor week 25, echter dealer kon niet aangeven of de Bolero radio straks wel of niet de beschikking heeft over Apple Carplay en Android Auto, laat staan of er een mogelijkheid is om te updaten.

Voor mij is de productie ook gepland in wk 25. Bevestiging gekregen van mijn dealer dat het een modeljaar 2016 is, dus Bolero met Smartlink, dit is dus met Mirrorlink, maar ook Apple Carplay en Android Auto !
 

Altos

Banned
Hoi mensen,
ik ben op dit moment ook in onderhandeling met mijn dealer voor een nieuwe F3, ik twijfel echter nog heel erg tussen Combi en Hatchback.
Ook de uitvoeringen vind ik lastig, ik had graag een Style met Colour Concept gehad maar de Edition is wel een stuk voordeliger geprijst.
Heeft iemand van jullie een Edition besteld en zo ja, welke opties heb je erbij genomen om het nog completer te maken?
 

Altos

Banned
Ga ik ff verder zoeken dan mijn neus lang is, thanx!

Edit: had ik natuurlijk al gezien, alleen ff niet de naam bij het plaatje, my bad...
Ik ben gewoon heel erg benieuwd naar mogelijke opties en uitvoeringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Best wel een volledige versie besteld. De EDITION is al goed gevuld en aangenaam geprijsd.
Toch nog wat zaken toegevoegd.
Volautomatische climat control, Admundsen, DAB+, Electrische ramen achter, hoogte verstelbare stoelen, fixeerset en nog wat klein grut.
Bewust niet gekozen voor Panoramadak, hebben wij eerder gehad in onze Mercedes R klasse, maar voor ons geen toegevoegde waarde. Eerder een last. Veel te heet in de zomer, en altijd veel te licht in de auto.

Alleen bijzondere is dat we geen parkeersensoren aan de voorzijde konden bestellen.

En natuurlijk liggen er hier al wat extra's te wachten:
KW variant 3 schroefset
18" lichtmetalen velgen & 205-35-18"

En nog wensen:
TVS kuurtje - chip op maat
Monte Carlo spoiler/skirts
 

Altos

Banned
@Der Einser gaaf hoor! Ik vind zelf de 17" twist star wielen erg gaaf maar ik begrijp dat juist jij andere plannen hebt
Wat je zegt over zo'n panorama dak kan ik me wel iets bij voorstellen, daarom twijfelde ik nog, nu wel meer hang naar geen panorama dak.
Hoe vonden jullie de stoelen tegenover de sportstoelen?
 

Der Einser

Forumguru
@Der Einser gaaf hoor! Ik vind zelf de 17" twist star wielen erg gaaf maar ik begrijp dat juist jij andere plannen hebt
Wat je zegt over zo'n panorama dak kan ik me wel iets bij voorstellen, daarom twijfelde ik nog, nu wel meer hang naar geen panorama dak.
Hoe vonden jullie de stoelen tegenover de sportstoelen?

Ik vond de 17" twist inderdaad ook erg mooi. Mijn vrouw vond juist de 16" heel mooi, aangezien deze ook in de kleur van de auto waren. Dus in de 1e offerte de 17" opgenomen.
Echter de meerprijs was toen €450 tov de 16" ..... Beetje veel mijn inziens (als velgenliefhebber)

En toen dacht ik, na de auto goed te hebben bekeken,....
Daar MOET 18" op :jaja:

Dus de offerte aan laten passen en weer terug naar de 16" maar nu gevraagd om winterbanden.
Zodat de 18" (die hier al liggen te blinken) meteen als zomerset gebruikt kunnen worden en de 16" als winterset.

Voor wat betreft de stoelen.
Vind ze prima. Van de sportschoenen vond ik juist niet prettig dat ze als 1 geheel zijn. Rondom de schouders niet prettig en verder is het voor ons ook niet praktisch gezien de dvd's voor de kids.

Panoramadak is voor ons een overbodige luxe. Zoals gezegd, ik heb het gehad, ervaren, máar van mij hoeft het niet weer. Eerder irritant dan plezier van hebben.
Dan heb ik liever een totaal zwarte hemel. Ik vind het mooi als het donker is in de auto.

Nu maar wachten op die Faab,....

Komt u maar hoor!

Mijn oma zei altijd: " het verlangen is leuker dan het hebben"

Maar ik zou nu toch wel erg graag dat ding onder handen willen nemen!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan