Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

MichielD

Nieuw lid
Ik heb hier ook losse navigatie. Enerzijds omdat ik van mijn schoonouders (Seat Altea XL) al weet dat de VAG navigatie slecht is, anderzijds omdat ik het niet van deze tijd vind dat je 1. Absurd veel geld neerlegt voor een navigatie en 2. Je voor elke update naar de dealer moet.
Bij mijn Windows Phone zit navigatie standaard ingebakken (ook zonder bereik) en heb nog een Garmin met levenslange updates.
Dan maar een zuignap tegen het raam.

Overigens nog een minpunt: simply clever telefoonhouder werkt alleen voor smalle telefoons. 4.5" (ongeveer) en hoger past niet. Maar had aan een houder met Qi lader al in gedachte.
 

Jan B.

Nieuw lid
Zuignap tegen raam is niet nodig, het dashboard aan de passagiers kant is glad genoeg om de zuignap op te plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Alpha

Donateur
Overigens nog een minpunt: simply clever telefoonhouder werkt alleen voor smalle telefoons. 4.5" (ongeveer) en hoger past niet. Maar had aan een houder met Qi lader al in gedachte.

Dat is toeval. Ik heb een Lumia 930. Heb de houder vandaag terug gebracht... Not so clever haha...

Vandaag dus bij de dealer geweest. Ze willen hem een dagje daar hebben i.v.m. De vlekjes in de lak. Daarnaast gaan ze ook kijken naar dat rare smeerspoor bij de speaker. Ze denken dat dat spoor een plastic lasnaad is... Maar ik heb het aan de andere kant niet. Zodra je reikt naar de klink zie je het zitten. Vandaar dat ik het best storend vind. Dat waren de verkoper en chef werkplaats in ieder geval met mij eens. Volgens mij hebben ze zich erg gehaast met het uitleveren van de auto en zijn er wat puntjes gemist bij de kwaliteitsronde. Letterlijk en figuurlijk :tongue: ...

10 juni dus al voor de eerste keer naar de dokter... Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen...
 

Ron467

Actief lid
Zuignap tegen raam is niet nodig, het dashboard aan de passagiers kant is glad genoeg om de zuignap op te plaatsen.
Al ervaring mee?
ik heb van die speciale ronde zuignapbevestigingsplaatjes van Garmin zelf geplaatst in camper en faab, helaas helaas dondert de zooi er na verloop van tijd toch weer af, dus gewoon weer op het raam! Dat blijft wel zitten.
 

nisuthai

Forumguru
Je kan bij PDAplus.nl een steun kopen die tegen je linker A-styl wordt aangeklemd van het merk Brodit speciaal voor de Skoda Fabia 3 zonder te boren, zit op de klem om de bekleding van de a-styl heen.
 
Laatst bewerkt:

Jan B.

Nieuw lid
@Ron467 Ja ik heb er ervaring mee, mijn Garmin zuignap zit zo vast als een huis, zit er inmiddels 2 maand op, en is er nog nooit vanaf gevallen.
 

MichielD

Nieuw lid
Al ervaring mee?
ik heb van die speciale ronde zuignapbevestigingsplaatjes van Garmin zelf geplaatst in camper en faab, helaas helaas dondert de zooi er na verloop van tijd toch weer af, dus gewoon weer op het raam! Dat blijft wel zitten.
Ook geprobeerd, maar bleef niet hangen. Geen moment zelfs.
 
Gistermiddag mocht ik mijn nieuwe Fabia III DSG in ontvangst nemen. Een heel plezierig moment :-)
De KM-tellerstand was 21. De verkoper deelde mee, dat sinds enige tijd de teller door de dealer bij aflevering niet meer op 0 gezet kan worden.
Klopt dit verhaal?
 

rogitaro

Actief lid
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de tellerstand indien niet boven de 100km terug gezet kan worden, maar weet niet meer of dit voor alle auto's geldt.

Bij mij stond er 8km op, 0 zal je nooit treffen, ze zullen m na de productie moeten verplaatsen en testen. (fabriek, dealer)
 

Racebluetje

Senior Member
Er staat altijd wel 8 of 10 km op de teller wij hebben verschillende nieuwe auto's gereden en je zult nooit 0 km aantreffen.
 

MichielD

Nieuw lid
Geen idee; bij mij stond'ie op 15 en er was met 8 km getankt.
Het zou me niet verbazen als de teller beveiligd is.
 

Ron467

Actief lid
Klopt. Maar het ging mij erom of de mededeling omtrent het niet (meer) kunnen resetten van de teller juist is.
Geen idee, maar een prima zaak toch?
Waarschijnlijk is het dan ook veel moeilijker om in het meerdere hands circuit tellers terug te draaien om verkoopprijs op te schroeven.
 

Joske

Forumguru
Oproep aan alle FABIA III-bezitters!

Sinds nog maar net ofzo is de fotogalerij in orde gebracht betreffende een galerij speciaal voor de Fabia III. Zouden jullie en diegenen die reeds foto's geplaatst hebben, dit (opnieuw) daar willen plaatsen? Dit helpt (en is ook gewoon leuk om naar te kijken) om bepaalde "issues" op te lossen betreffende uiterlijke kenmerken. (zoals bijvoorbeeld de koffer te willen vergelijken, etc...)

Bij voorbaat dank!

(ik plaats dit bericht een aantal keer, niet om te spammen uiteraard ;) )
 
Bovenaan Onderaan