Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Goededag, ik heb onlangs een fabia besteld (combi) incl vaste trekhaak :yeehaa:
Voor de trekhaak vraagt de dealer €799,-

Persoonlijk vind ik dit een duur bedrag als je dit vergelijkt met andere (bestaande) skoda modellen/trekhaken
Deze zijn vaak 100 euro goedkoper.........

Hebben andere mensen hetzelfde betaald voor hun trekhaak (voor een fabia III)
 

driesp

Senior Member
Vanmiddag eventjes bij de vip-premiere in Nijmegen geweest.
Buiten stond de race-blue versie met panodak en met zo ongeveer het style+optiepakket dat wij hebben besteld.
Plaatje! Echt de bevestiging dat we de juiste keuze hebben gemaakt (al blijft het afwachten hoe de combi er irl uitziet, maar ik geloof wel dat ie nog fraaier is dan de hatchback) :cheer:

fab3_1.jpg


fab3_2.jpg


fab3_3.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij heb ik deze zelfde auto vorige week in Heerenveen zien staan (met dsg toch?).
Vond hiervan ook het interieur erg fraai.
 

driesp

Senior Member
ja, deze was inderdaad met dsg.
(ik mocht een proefritje maken, maar heb nooit een automaat gereden, dus durfde het niet aan :bloos:. daarbij... wil de ervaring van de nieuwe auto lekker uitstellen tot ik in die van ons stap ;) ).
Prachtige auto, met erg luxe uitstraling.
de sportstoelen zaten lekker, maar ik vond de stoelen vd fabia die binnen stond (een wat kalere style uitvoering) minstens even lekker en minder lomp ogen, dus ik ben al met al blij met onze keuze voor de 'normale' style-stoelen.
voor het eerst kennisgemaakt met het keyless-entry systeem, en dat is nog handiger dan ontgrendelen via de sleutel en dan de start-stop knop indrukken.
optie van (weer) 190 euro, maar toch maar genomen. lijkt me erg handig!
tov de fabia II zijn climatronic en audio van plaats gewisseld.
Prima keuze, het scherm zit zo iets meer op ooghoogte :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
In Heerenveen stond-ie binnen dus kon er niet mee gereden worden.
't Is trouwens maar goed dat je geen proefrit bent gaan maken - je had meteen spijt gekregen van je handbak... :jaja:

Ik reed destijds voor mijn laatste dienstauto (OIIC) een keer proef met een dsg-6 en binnen 3 kilometer na vertrek was ik "om". Kwam toen door €3000 meerprijs boven mijn mobiliteitsbudget, maar de eigen bijdrage had ik er graag voor over. Helaas was de Fabia Greenline alleen met handbak, dat was best wel afzien.
 

driesp

Senior Member
Haha, ik zal vast niet de eerste zijn met deze reactie, maar...
ik hou het liever zelf in de hand ;)
 

Noord26

Forumguru
Ik heb zelf ook liever alle controle. Spelen met de koppeling kan ook zooo leuk zijn natuurlijk. ;)

Een (goede) automaat voldoet in 98% van de tijd natuurlijk, maar kan nooit helemaal doen wat jij wilt of anticiperen op wat je wilt gaan doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb ik ook zo'n jaar of 40 gedacht :jaja:, totdat...

Ik had er geen schakelpeddels bij, maar geloof me: je leert je dsg ook te schakelen met je rechtervoet (en eventueel de Sport-stand). En dat is ook zóóó leuk - vraag maar aan de mensen die 'm nu rijden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Legitiem.
Gold vor mij ook trouwens, want dan had ik een véél duurdere uitvoering moeten nemen - en er was budget voor een (weliswaar mooi aangeklede) Greenline. Geen spijt van, hoor; soms moet je nu eenmaal kiezen.
 

Ridley

Forumguru
Grappig weetje: de 17" Prestige velgen staan in de folder als optioneel bij de Ambition te bestellen icm het techpakket, alleen in het bestelsysteem van PON niet :D
 

Ridley

Forumguru
Jawel, dealer heeft het nu via het magazijn geregeld (16" rock inruilen voor de 17") voor dezelfde prijs en PON ingelicht over het hiaatje
 
Bovenaan Onderaan