Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

andrehj

Forumguru
Die is eenvoudig. De O3 is lichter, daardoor valt de CO2 uitstoot van de O3 lager uit dan die van de
Was het maar waar... dat bijtelling alleen en rechtstreeks afhankelijk zou zijn van de CO2-uitstoot door daaraan een vast bedrag per gram te koppelen. Dan kan al die ingewikkelde onzin met allerlei verschillende percentages van de catalogusprijs er tussenuit gesloopt worden, evenals dat gedoe met rijklaarmaakkosten.
Sorry, ik bedoelde natuurlijk het bijtellingspercentage!
 

turboturbo

Forumguru
Dit gaat dan weer alleen op voor lease en niet voor privé bezitters ( ja ze bestaan nog !! )
Snap ik, maar dat kan de keuze van een importeur toch beïnvloeden om een bepaald type model wel of niet te importeren? In dit geval een bepaald type panodak niet te importeren?
Dat betekent dan ook voor de particulier helaas pindakaas.
 

Hetzer

Forumguru
Erg mooi dat pano dak op de HB !!!

11-skoda-fabia-tdi-2014-kleinwagen-vergleich-jpg.32900
 
@tjaptjup

Kreeg zojuist het volgende bericht van mijn dealer:

  1. Over die hoofdruimte hoef jij je géén zorgen te maken; zowel de Fabia hatchback als ook de Fabia combi zijn voorzien van een groot glazen panoramadak en dus niet van een schuifdak. Je boet dus niet in qua hoofdruimte. Het panoramadak zit namelijk vast in het dak en is onderdeel van de carrosserie. Dat het zwaarder zou zijn zoals in het Forum gesteld word, geloof ik niets van, want bij de Rapid met of zonder panoramadak zit er geen gewichtsverschil. Beetje raar toch?
Dit is wat ik wilde horen!.... :-)
 

Hetzer

Forumguru
Tja, feit is wel dat er geen eenduidig antowoord, vanuit de Nederlandse dealers is..

Doet me een beetje denken, aan het "speaker" verhaal van de Citigo destijds
 

Berry

Senior Member
Deze week besloten om de Fabia in te ruilen voor een Suzuki S-cross met panoramadak ben gelukkig van Pon af
 

Canon-Eye

Forumguru
Nou... zo'n S Cross mag 1200 kilo aan de trekhaak en 75kg erOP. :jaja:
Met name dat laatste is belangrijk als je 2 e-bikes mee wil nemen, want dan is 50kg eigenlijk te weinig.

Dus ik wacht eerst maar eens even af hoe de GL het volgend jaar doet met de Eriba erachter. Mocht dat niet lekker lopen, dan is zo'n Soes toch een vrij sterke kandidaat...
 

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver: ik heb geen groene bril, zoals zovelen hier wel denk ik. ;)

We zijn onlangs bezig geweest met mogelijke kandidaten die hier voor de deur zouden kunnen staan. De F3 en de Vitara 2015 maakten daarvan deel uit. In het verleden zeer tevreden met Suzuki geweest namelijk. Het zal een Skoda, Suzuki of Honda gaan worden. Maar de Superb blijft voorlopig nog wel even. Zeker nu hij voor langere tijd ivm lekkage bij de dealer gaat logeren en weer tip-top in orde komt. De leen O3 RS staat volgende week voor de deur. Is ook leuk! Het is dat Suzuki 2 jaar geleden geen echte gezinsauto aan kon bieden, anders waren we bij dat merk terug gekomen vanaf de Fabia Greenline!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Ok juf..

Iemand al duidelijkheid of er een pano-dak icm de combi beschikbaar is idd? En niet een kleine open-dakje?
 
Bovenaan Onderaan