Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Hetzer

Forumguru
SuzukI. .....???

We gaan niet "vloeken" in deze Skoda kerk, we hebben het hier in principe over Skoda's hier op HET Skoda forum...

:D:D:D





(En idd zoals @Falcon terecht al bemerkte, gaarne ontopic blijven)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
We gaan niet "vloeken" in deze Skoda kerk, we hebben het hier in principe over Skoda's hier op HET Skoda forum...

Tsjjjj door geloof en kerk hebben we al velen oorlogen gehad en nog steeds hierdoor grote problemen....
Dus respecteer een ieder zijn mening zoals ook de regels aangeven ( heb uw naasten lief )





En nu maar hopen dat hij het als joke kan inzien.....
 

tjaptjup

Nieuw lid
Goed nieuws!!

Onlangs heb ik contact gehad met de importeur van de Skoda (PON). Hierbij hun reactie:

Geachte mevrouw Simeon,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wat leuk te vernemen dat u interesse heeft in de nieuwe ŠKODA Fabia Combi.

Ik begrijp dat u vragen heeft over het panorama dak in de nieuwe ŠKODA Fabia. Ik kan u aangeven dat uw ŠKODA-dealer u verkeerd geïnformeerd heeft over de opties in de nieuwe ŠKODA Fabia.

Er is geen schuif/kanteldak leverbaar op de nieuwe ŠKODA Fabia. Het glazen dak dat leverbaar is, zowel op de Hatchback als de Combi, kan niet geopend worden. Waardoor het verlies aan hoofdruimte dan ook vrijwel niets is.

Ik wens u nog veel plezier met het oriënteren naar een nieuwe auto en een prettige dag toe.


Met vriendelijke groet,

Kick Niessen
ŠKODA Klantenservice


----------------------------------
Het bericht, dat wij van u hebben ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,


Afgelopen vrijdag hebben we tijdens de VIP-premiereavond voor de nieuwe Fabia bij de autodealer Duindam in Den Haag een Combi besteld. Helaas stonden in de showroom alleen 3 Hatchbacks en geen Combi's.


Wij vonden panoramadak erg mooi maar hebben uiteindelijk besloten om dat niet te nemen omdat de verkoper beweerde dat zo'n panoramadak om en nabij 5 cm hoofdruimte kost. De verkoper liet daarbij een Octavia met een schuif glazendak zien en vertelde dat de nieuwe Combi ook zo'n dak zal krijgen. Bij de Hatchback zou volgens de verkoper een ander verhaal worden omdat dat model een volledig panoramadak krijgt dat niet te openen is en niet zo'n schuifdak zoals bij de Combi. Hierdoor verlies je bij de Hatchback ook nauwelijks hoofdruimte. Gezien de lengte van mijn vriend hebben we besloten om dat niet te nemen.


Wat ik wel vreemd vind, is dat dat helemaal nergens uit blijkt. In de folder staat bijvoorbeeld niet dat de Combi een schuifdak krijgt (als je de optie panoramadak neemt) en dat dit er anders uit zal zien dan het panoramadak van de Hatchback.

Nu probeer ik wat meer informatie op internet daarover te krijgen maar helaas zonder resultaat. Op internet vind je ook alleen maar foto's van Combi's met een panoramadak en geen glazen schuifdak. De verkoper gaf aan dat deze uitvoering weliswaar beschikbaar is maar niet in Nederland. Voor Nederland zou zo'n panoramadak te zwaar zijn voor de Combi aangezien de Combi in bepaalde gewichtsklasse moet blijven (ivm BPM of MRB regelingen).


Zou u mij meer duidelijkheid kunnen geven hierover? Zou u de uitleg van mijn dealer kunnen bevestigen of ontkrachten?


Alvast bedankt voor de medewerking.
 

CDK

Forumguru
@EdK, nee want ze beweren dat er iemand van hun naar Tsjechië geweest is en die bewuste info direct bij Skoda vandaan kwam, vandaar mijn uitdrukking ;)
 

tjaptjup

Nieuw lid
Dag heren, ik kan gelukkig mijn bestelling binnen 4 weken nog aanpassen... Maar inderdaad, ze zijn niet alleen arrogant maar hebben ook geen kennis van zaken. Ik heb de mail van PON naar de dealer doorgestuurd en wacht nu op hun reactie. Nu ik dit weet, ga ik natuurlijk eentje met panodak bestellen :yeehaa:
 

EdK

Forumguru
@EdK, nee want ze beweren dat er iemand van hun naar Tsjechië geweest

Tsja en wat denk je dat dat figuur daar heeft gedaan op dat snoepreisje ??
Juist eten en drinken en gein trappen en wat folders meegenomen met documentatie die waarschijnlijk nu in de papierbak liggen.

Dus gewoon geen kennis van zaken en verhaaltjes vertellen uit de dikke duim.....
 

EdK

Forumguru
Dag heren, ik kan gelukkig mijn bestelling binnen 4 weken nog aanpassen...

Volgens mij is die periode nog langer hoor, maar kan in jouw geval zo wezen dat het wel klopt omdat hij één van de eerste is die naar Ollandse kopers word afgezonden
 

tjaptjup

Nieuw lid
@EdK
Volgens mij is die periode nog langer hoor, maar kan in jouw geval zo wezen dat het wel klopt omdat hij één van de eerste is die naar Ollandse kopers word afgezonden
Dat zei de dealer tegen ons. Maar aangezien ze vaker met onjuiste informatie komen, kan het ook zo zijn dat ook deze informatie niet klopt.
Ik heb de auto ongeveer 9 dagen voor de VIP-avond besteld. Volgens mij op 19 december. Ga het vandaag nog aanpassen.
 

driesp

Senior Member
Die Duindam wordt hier behoorlijk gebasht zeg :bloos:
is het op basis van arrogantie, een verkeerd advies, een combinatie van deze 2?
of op basis van eerdere ervaringen met deze dealer.
indien het eerste, pfew, dan vind ik de reacties hier wel erg ongezouten zeg.
stel dat hij die info echt heeft vernomen, en hij na vele vele uitleg enigszins geirriteerd heeft gereageerd?
het blijft op deze manier een erg eenzijdig verhaal.

niet dat ik je niet geloof hoor tjaptjup, maar heb toch wat moeite met hoe deze dealer neergezet wordt.

goed nieuws overigens voor wat betreft het panodak op de combi :thumbsup:
 

Falcon

Donateur
@driesp: Je hebt gelijk hoor, zolang wij niet van 2 kanten horen hoe dit is gelopen wil ik niet eens een conclusie trekken. Is verder trouwens ook lekker offtopic voor dit topic, misschien leuk voor een ander topic over deze dealer.

@tjaptjup: Laat even weten hoe dit afloopt aangaande de wijziging. Ben benieuwd naar de reactie van de dealer.
 

tjaptjup

Nieuw lid
Aangezien ik geen eerdere ervaringen heb gehad met deze dealer kan ik niet zeggen hoe ze anders zouden hebben gehandeld als ze wel de juiste informatie zouden hebben. Degene die mij vanaf het begin geholpen had was altijd heel vriendelijk. Maar ik heb met name moeite met de eigenaar van deze dealer die mij onvriendelijk te woord heeft gestaan en niet eens de moeite nam om te checken hoe het precies zat. Want als ik zeg dat ik bepaalde dingen van dit forum heb vernomen, zei de dealer dat ik nooit verhalen van forums/blogs moet geloven.
 
Bovenaan Onderaan