Zwarte gril en koplampen van de Fabia Monte Carlo

djmshell

Senior Member
@ hetzer: Weet jij ook of die stickers los te krijgen zijn. ??? zou ook wel leuk zijn op mijn faab. :)
 

Quagga

Lid
Platin gray Greenline Monte Carlo

100_1064.JPG
Platin grey Greenline Combi met MC snoet; velgen met antracietkleurige poedercoating.
 

djmshell

Senior Member
Van ochtend mijn stoute schoenen aan gedaan en de Neus van mijn fabia eraf gehaald en op zolder alles in orde gemaakt om mijn faab zijn neus om te toveren in een Monte Carlo versie.

Ik hoop vanavond en anders morgen en fotos hier te kunnen plaatsen van het eind resultaat. Ik ban dan erg benieuwd naar jullie mening....

In een ander draadje heb ik al iets proef gespoten. Zie HIER
 

djmshell

Senior Member
Zo hier het tussen resultaat,
Nu alleen de chroom onder sierlijst van de neus nog :)

Ben erg tevreden over het resultaat.....

20120429_174342.jpg

Ps: Dit is 3 lagen plastidip zwart, 1 nevel laag Metallizer goud ( voor de goud flake) en 3 lagen Glossifier.
 

djmshell

Senior Member
Moet het aldus de Beschrijving tegen kunnen daar het altijd flexibel blijft.

Maar ......Time will tell. ....... Ik kan het er altijd gewoon aftrekken mocht blijken het niet tegen steenslag kan :)

en dan heeft hij zijn chrome neus weer :grin:
 

piair1982

Forumguru
Lijstje onder is moeilijk te verwijderen. Je zal de grille los moeten halen om zo voorzichtig het biesje eruit te halen.

Resultaat is super!
 

djmshell

Senior Member
en dat voor een fractie van de prijs van een originele Monte carlo front van de Dealer ;)

Lijstje onder is moeilijk te verwijderen

Had al zo iets gelezen hier op forum. ( Meen dat die van Hetzer destijds gesneuveld is)

Misschien gan ik kijken of ik alles goed kan aftapen en dan zo spuiten.... heb nu ervaring en dan moet met dit spul goed mogelijk zijn.


!!!!!!Heb tevens een een nieuw foto album aangemaakt met alle kiekjes / stappen.!!!!!
 

Hetzer

Forumguru
wees idd voorzichtig met de onderlijst, idd erg breekbaar ;)

En resultaat tot dusver ziet er strak uit Michel !!!!!!!!!!!!!!!!!
 

djmshell

Senior Member
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Doet me goed te zien dat mijn geklus gewaardeerd word.
Hier het uiteindelijke resultaat.
20120430_193311[1].jpg

@ Piair1982 & Hetzer. Bedankt voor de waarschuwing. Maar toen ik eenmaal de gril eraf had met de onderlijst er aan vast kon ik makkelijk zien hoe het een en ander gemonteerd zat en was het een fluitje van een cent.

Zie ook mijn foto album Voor wat voortgangs fotos
 

Skoody Boo

Actief lid
Leuk project, respect voor je lef, leuk verslag. Alleen.... tja, ik vind het origineel chroom gewoon mooier, zeker bij rally green. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
 

djmshell

Senior Member
@ scooby Boo bedankt.

en ja smaak gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi.....Pff dan rijd iedereen in een skoda :uitlachen:
en dat je dit zelf niet zo mooi vind als het chroom kan ik alleen zeggen .... respect hoor :)
 
Na een tijd te hebben getwijfeld, heb ik toch maar de zwarte grill besteld bij Iwan van VePreda Autostudio B.V.
Donderdag besteld en vandaag in huis. dat is pas snel.
Heeft iemand een uitgebreide handleiding van het bevestigen van de onder en bovenkant.
De koste om te bevestigen waren net zo duur als de grill zelf, dus ga het eerst zelf maar eens proberen.
 

djmshell

Senior Member
Boven neus zit vast met 3 poppers links en rechts. dee kun je met een tangertje iets inknijpen en dan naar buiten drukken. en je hebt een torx schroevendraaier om in het midden een schroef los te draaien. dan is de boven neus eraf.

De onderlip is het makkelijkste te verwijderen door eerst heel de bovengrill los te halen. te starten met de 2 pluggen bij de motorkap los te maken en dan de 2 torx schroeven ( 1 links en 1 rechts) dan heb je zicht waar de rest vande grill vast zit. dit is ff een priegel werktje dus met beleid anders is de kans op breken aanwezig.


Misschien kun je heb je HIER ook iets aan.
 

AvB

Senior Member
Mmm, ziet er goed uit!
Maar eigenlijk hoort er ook nog een RS bumper onder, toch?

1.jpg
 
Bovenaan Onderaan