"Zwabberend" weggedrag

west rain

Actief lid
@rosch: manman wat een verhaal. Ben oprecht blij dat ik die problemen niet heb met mijn sc greenline uit 2011 op 17". Ook geen last van zijwind en rechtuitstabiliteit. Problemen zijn dan exemplarisch zou je zeggen. Krijg in november mijn nieuwe sc sprint pro. Hoop dat de fabriek met voortschrijdend inzicht haar modellen bouwt. :-o

Jammer dat je vasthoudendheid nog niet tot een probleemloze machine heeft geleid.
 
Heb nu enkele maanden mijn Superb Combi 1.8 TSi Elegance BL .
Waar ik niet aan kan wennen en niet tevreden over ben is het stuurgedrag/besturing. Rond de middenstand is dit behoorlijk vaag en instabiel.
Ik zal dit even proberen verduidelijken:

De gemonteerde banden zijn Pirelli P7 ,225 R 17 op de standaard geleverde Skoda LM velgen.Bandenspanning is volgens instruktieboekje.
Tijdens het rijden moet je konstant kleine correcties maken.

Dit heb ik nooit met mijn Skoda Fabia. Dat was juist een van de redenen dat ik de auto kocht. Elke Fabia reed fijn. Bij proefritten met andere auto's (Kia Picanto, Honda Jazz bijv.) had ik daar wel last van. Geen dealer die een oplossing wist.
 

Noord26

Forumguru
Een uitlijning bij een goede uitlijner kan een oplossing bieden. Ook rechtuit-stabiliteit kan daarmee aangepakt worden, niet alleen als een auto naar 1 kant trekt.

Van de 10 uitlijners hier in de buurt wandel ik er persoonlijk al bij 9 niet binnen. Het blijft een vak appart en helaas zitten er teveel rotte appels tussen in deze branche.
 
Bovenaan Onderaan