Zoektocht naar een jonge CJX* motor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Als de wijziging van ECU-merk de bottleneck voor dit project is, dan moet je dus goed uitzoeken wat de verschillen zijn tussen beide ECU's. Zijn er modellen waar zowel motoren met Bosch ECU als met Siemens ECU zijn geleverd: dat is een eerste aanwijzing of alle andere zaken (airbags, gordelspanners, verlichting, climate control en alle andere systemen) ook met beide types ECU kunnen opereren. Als ze met beide kunnen opereren, bestaat nog steeds de mogelijkheid dat de software aangepast moet worden (bijv. dat de ene ECU hele andere eisen stelt aan bijvoorbeeld de waardes/weerstanden van sensoren en dergelijke dan de andere ECU). Lijkt me absoluut mogelijk om van ECU te wisselen, maar dat kan wel eens een 'hell of a job' worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
@Superb III combi

Het kernwoord in je verhaal is natuurlijk 'waarschijnlijk'. Daar gaat niemand zijn handen voor in het vuur steken.
Of dit 100% match is kan redelijk eenvoudig worden gecheckt. Hoef je zelfs niet beide blokken voor te hebben, dat kan vanaf tekening.

Maar die check heb ik niet gedaan, dus hou ik het bij waarschijnlijk. Principe van MQB is zoveel mogelijk uniform, dus kan de moeite lonen om te checken
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Of dit 100% match is kan redelijk eenvoudig worden gecheckt. Hoef je zelfs niet beide blokken voor te hebben, dat kan vanaf tekening.

Maar die check heb ik niet gedaan, dus hou ik het bij waarschijnlijk. Principe van MQB is zoveel mogelijk uniform, dus kan de moeite lonen om te checken
Passing van alle randapparatuur van de twee blokken zal waarschijnlijk overeenkomen.

Tekening (theorie) en praktijk zijn helaas toch stiekem vaak verschillend van elkaar. Ik begrijp waarom er veel goede tuners inmiddels af zijn gehaakt. Die denken vanuit de praktijk en niet vanaf een tekening. Op tekening kan alles. ;)
 

CDK

Forumguru
Er staan nog opties open gelukkig :)

Vandaag nog 2 offerte aanvragen de deur uit gedaan naar Van Kronenburg in Geldrop en Zeypveld-Autosport in Zeist. Dat eerst maar eens afwachten.

Motorswap is peanuts zeggen de geleerden, waar het om draait is de ECU swap, dat is de grote bottleneck.

* DVX bijvoorbeeld wil er niet aan beginnen.
* VAG Techniek zegt dat moet je niet willen met een nieuwe auto.
* TVS denkt het wel te kunnen en heeft het vaker gedaan, maar voor een dergelijk project ontbreekt de tijd, de verwachting is namelijk dat er in het electronisch circuit storingen gaan optreden die opgelost moeten worden en dat kan dagen en zelfs weken duren en ze komen al om in het werk.

* Hartog zegt alles te kunnen, maar wil pas actief gaan brainstormen als de auto geleverd is en ze hem uitgelezen hebben en ik wil juist op voorhand de te bewandelen weg uitstippelen :)
* JD kan / wil het niet omdat ze er niet voor ingericht zijn en wil alleen de software doen.
* XT-Motorsport wilde het wel doen, maar is uiteindelijk vergeten de offerte door te mailen, dus dan zal het niet interessant genoeg geweest zijn of toch te moeilijk misschien ;)

Als er iemand nog een adresje weet die ik kan aanschrijven let me know :)

@H@RM jij bedankt voor je berichtje btw ;) :thumbsup:
 

Spierings

Forumguru
Dutchbuild is meer van de ouderwetse ombouwprojecten (is volgens mij zelf lasser) en doet volgens mij het motorenwerk (tuning) niet zelf... Hij heeft ook de nodige bouw topics op het Volksforum..

Maar hij heeft ongetwijfeld veel kennis en wat connecties.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schippersss

Forumguru
Niet om Xt te verdedigen, maar die zitten nu in een totale verhuizing.

Weet niet ofdat je het over de grens wilt zoeken, maar in Duitsland zitten wel paar bedrijven die wel veel kennis hebben, zoals mtm.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Er staan nog opties open gelukkig :)

Vandaag nog 2 offerte aanvragen de deur uit gedaan naar Van Kronenburg in Geldrop en Zeypveld-Autosport in Zeist. Dat eerst maar eens afwachten.

Motorswap is peanuts zeggen de geleerden, waar het om draait is de ECU swap, dat is de grote bottleneck.

* DVX bijvoorbeeld wil er niet aan beginnen.
* VAG Techniek zegt dat moet je niet willen met een nieuwe auto.
* TVS denkt het wel te kunnen en heeft het vaker gedaan, maar voor een dergelijk project ontbreekt de tijd, de verwachting is namelijk dat er in het electronisch circuit storingen gaan optreden die opgelost moeten worden en dat kan dagen en zelfs weken duren en ze komen al om in het werk.

* Hartog zegt alles te kunnen, maar wil pas actief gaan brainstormen als de auto geleverd is en ze hem uitgelezen hebben en ik wil juist op voorhand de te bewandelen weg uitstippelen :)
* JD kan / wil het niet omdat ze er niet voor ingericht zijn en wil alleen de software doen.
* XT-Motorsport wilde het wel doen, maar is uiteindelijk vergeten de offerte door te mailen, dus dan zal het niet interessant genoeg geweest zijn of toch te moeilijk misschien ;)

Update: Van Kronenburg wil de ombouw zelf niet doen, maar wel een voor 500+pk 600+Nm gemodificeerd CJX* blok leveren.

Nu Zeypveld en VVT nog even afwachten.
TVS is nog steeds een optie maar dan moet ik er geen haast mee hebben :)
 

CDK

Forumguru
wat vragen ze voor dat blok dan, de hoofdprijs?
Weet ik nog niet Luuk, vanmorgen boden ze me aan bij interesse van mijn kant dat ze wel konden leveren, dus geantwoord dat ze me daar een offerte voor mogen sturen. Ik verwacht daar spoedig antwoord op. Had vanmorgen vroeg al reactie op m'n mail van vrijdagmiddag namelijk ;)
 

EdK

Forumguru
In iedergeval een positief bericht dat er een toko is die het aandurft en wil doen...
Tsja en dat het eurie's gaat kosten dat wist je van te voren al.....
En ach met het standaard blokje is het ook geen straf .....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan