Zoektocht naar een jonge CJX* motor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
@EdK, zoals ik al had aangegeven. Of met een dikke motor voor een dito prijs en dan heb ik de nog ongebruikte motor voor losse verkoop. Of met originele motor en openheid van zaken. In dat geval kan ik de projectmotor los verkopen. Eerlijk duurt het langst, zo heeft m'n ouwe heer me opgevoed en daar hou ik aan vast. Echter is het nog niet zover, eerst moet ik nog een tuner zien te vinden die hier in mee wil gaan.
 

EdK

Forumguru
Eerlijk duurt het langst, zo heeft m'n ouwe heer me opgevoed
Gohhh we zijn toch geen broers he ???
Ben ook zo opgevoed hoor.... en voel me der heel errgg goed bij.

Maar vanuitgaande dat je orginele motor weer zou terugplaatsen bij verkoop van de nog te ontvangen Kodiaq
Zat ik van hoe leg je zoiets uit aan een koper....
En vandaar mijn open vraag naar je toe...
 

CDK

Forumguru
Ik voel een Hartog project aankomen :D
Lijkt me wel een bedrijf wat voor zulke zaken gaat
Dat zou zomaar kunnen @ertromp, JD doet dergelijke operaties niet en willen alleen software doen, ombouw en uitlaat zou ik dan bij 2 andere adressen moeten doen. Aangezien er dan 3 bedrijven aan 1 project werken zie ik dat niet zitten. Ik wil alles op 1 adres laten doen. De nog openstaande opties zijn Hartog, TVS, VVT, VAG Techniek en DVX, waarvan de laatste 2 voor mij het dichtstbijzijnde zijn en DVX het meeste project ervaring heeft met het beoogde motorblok.
 

s-line

Forumguru
De nieuwe eigenaar heeft dan toch eventueel mazzel als @Corné de Kluijver hem weer zou verkopen. En als je dan eerlijk verteld dat er een hele dikke motor in heeft gezeten, en dat de originele nog bijna nieuw is lijkt mij dat geen probleem. Beter als dan wat er nu met de Superb gebeurd is iig, dat zou ik persoonlijk minder vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
De nieuwe eigenaar heeft dan toch eventueel mazzel als @Corné de Kluijver hem weer zou verkopen. En als je dan eerlijk verteld dat er een hele dikke motor in heeft gezeten, en dat de originele nog bijna nieuw is lijkt mij dat geen probleem. Beter als dan wat er nu met de Superb gebeurd is iig, dat zou ik persoonlijk minder vinden.
ik vraag mij dan af wat een blok doet na x-aantal jaar stil te staan. Kan toch ook niet goed zijn. Is de kans op defecten dan niet groter?
 

CDK

Forumguru
ik vraag mij dan af wat een blok doet na x-aantal jaar stil te staan. Kan toch ook niet goed zijn. Is de kans op defecten dan niet groter?

Nee hoor dat zou geen probleem moeten zijn. Er staan genoeg motoren netjes in kratten te wachten op een eigenaar bij een handelaar of zelfs in een magazijn van een automerk.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Corné al aangeeft, hoeft geen enkel probleem te zijn, mits de motor vooraf zorgvuldig geprepareerd is voor opslag. (als ik het goed heb, gebruikt dan bijv. andere olie in de motoren, die niet of nauwelijks degradeert met de tijd, maar niet zo geschikt is om de motor op te laten lopen)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Het gaat een serieuze uitdaging worden, de CZPA heeft een Bosch MG1 computer welke nog niet gekraakt is en de CJXC een Siemens SIM18 variant. Nu is de vraag of de pin layout hetzelfde is. Anders is het een riskant klusje, moet de kabelboom open en omgekat worden met risico op storingen als gevolg.
 

andrehj

Forumguru
Die pinout staat gewoon in de schema's, die iedere dealer (of iemand anders met toegang tot Elsa) gewoon in kan zien. Hier moet je zo achter kunnen komen.
Wellicht is het trouwens een idee om even een auto op te zoeken met beide motoren en de stekker van de motorbesturing eens nauwkeurig te vergelijken. Wellicht dat die al verschillend zijn, dan hoef je naar de pinout helemaal niet meer te kijken.
Mocht het alleen een pinout probleem zijn, dan zou ik een verloopsnoer maken, zodat de originele bekabeling ongeschonden blijft.
 

EdK

Forumguru
Zou gewoon genieten van me standaard wagen.... maar ja nu zeg ik waarschijnlijk iets verkeerd....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
Het gaat een serieuze uitdaging worden, de CZPA heeft een Bosch MG1 computer welke nog niet gekraakt is en de CJXC een Siemens SIM18 variant. Nu is de vraag of de pin layout hetzelfde is. Anders is het een riskant klusje, moet de kabelboom open en omgekat worden met risico op storingen als gevolg.

Niet beter stand alone ecu nemen dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan