Zoektocht naar een jonge CJX* motor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Kwestie van een maandje wennen.....:jaja::jaja::jaja:

Dat lukt echt niet Ed :cry:
Ik mis nu al een paar maanden 170 pk en heb er nog altijd 260 maar wennen doet het niet helaas. Ook bij m'n werkpaard na bijna 2 jaar blijf ik die 2 cilinders minder missen. Je bent sneller gewend en verwend. Een stap terug doen is moeilijker als je denkt ;)
 

EdK

Forumguru
Dat lukt echt niet Ed :cry:

Tuurlijk wel @Corné de Kluijver het is alleen ff doorbijten...
Maar ik denk dat ik even iets anders in mekaar steek wat dat betreft..
Ben vanuit een P206 ( grote fout ) naar een FAB 1 combi naar een RR naar een Yeti gegaan..
En nu zal het een Rapid of een Fab 3 combi worden en dat is een stap terug, maar ik heb niet meer nodig meer.
En van het geld wat ik hierdoor over hou kan ik weer andere leuke dingen doen.
Maar financieel gezien kan ik morgen zo naar de dealer lopen en een Kodiaq uit de showroom betalen zonder een derde bank nodig te hebben..
En ja het zal even aanpassen zijn van hoge naar lagere instap, maar ook dat went..
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk wel @Corné de Kluijver het is alleen ff doorbijten...
Maar ik denk dat ik even iets anders in mekaar steek wat dat betreft..
Ben vanuit een P206 ( grote fout ) naar een FAB 1 combi naar een RR naar een Yeti gegaan..
En nu zal het een Rapid of een Fab 3 combi worden en dat is een stap terug, maar ik heb niet meer nodig meer.
En van het geld wat ik hierdoor over hou kan ik weer andere leuke dingen doen.
Maar financieel gezien kan ik morgen zo naar de dealer lopen en een Kodiaq uit de showroom betalen zonder een derde bank nodig te hebben..
En ja het zal even aanpassen zijn van hoge naar lagere instap, maar ook dat went..
als het moet, dan moet het, maar wennen doet het nooit. Het "gemis" (als autoliefhebber) zal er altijd ergens zijn. Heb je de keuze om het wel te doen, waarom zou je het dan niet doen. Ikzelf ben van een superb naar octavia gegaan (omwille van de 220pk). Alletwee geen kleine wagens maar "mis" de ruimte van de superb nog steeds. En zo is het met vermogen ook. Eens je hoge vermogens gewoon bent, is het niet evident om terug te keren (nogmaals, als autoliefhebber).
En andere leuke zaken ... als je wagen nu eenmaal je hobby en passie is ??
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Tsja @leon-cupra ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ondanks dat ik kan doen...doe ik het niet !
En ja als ik straks in een Fab3 of Rapid weer rond rijdt dan zal ik de Yeti ook wel in bepaalde gevallen missen ...
Maar ach dat is een keuze geweest die ik dan heb genomen en ga ik verder niet meer over treuren..
In mijn geval ga ik er vanuit dat ik de keuze heb gemaakt dat ik een wagen vergelijkbaar aan de Yeti niet meer nodig heb dus doe ik de stap weer terug..

( en ook als autoliefhebber , maar klaarblijkelijk zijn er ook hier verschillende soorten )
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK , er is zoveel niet nodig. Een wagen heb je ook niet nodig, er is nog steeds je fiets, openbaar vervoer, je benen , ... Kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken ( maar die ieder voor zich maakt)
Eindeloze discussie ... We zullen er maar mee kappen .... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CDK

Forumguru
De motor is het probleem niet, nu nog iemand met de juiste mix kennis en lef.... Ik heb al enkele afhakers onder de tuners namelijk.
 

Tuulster

Forumguru
Hmmmmm, vinden ze het project te spannend of kunnen het totaal traject niet aan zoals jij dat graag wilt....
 

philippe bakker

Forumguru
Zo die rallye Skoda die hier ergens staat. De mannen die deze 'prepareren' weten die dat niet ? Want ik denk dat die er wreed veel van kennen
 
@Corné de Kluijver de ecu's van motor en versnellingsbak "praten" met elkaar, maar via can-bus gaan ook de veiligheids-en comfortsystemen bij elkaar en bij motor- en bak ecu op de koffie. Motor ecu wijzigen van Bosch naar Siemens voelt daarom ook wel als een enorme wijziging.

Aanpassen van de parameters in de Bosch ecu is ook nodig als de originele motor erin blijft zitten. Ik las dat de Bosch nog niet gekraakt is, dat is natuurlijk wel een dingetje. Maar als kraken eenmaal gelukt is zou de Bosch toch aangepast moeten kunnen worden aan wat je nodig hebt voor de CJXC motor?
 

CDK

Forumguru
Ik las dat de Bosch nog niet gekraakt is, dat is natuurlijk wel een dingetje. Maar als kraken eenmaal gelukt is zou de Bosch toch aangepast moeten kunnen worden aan wat je nodig hebt voor de CJXC motor?

Alles kan, maar dan moet de kabelboom die aan het CJX blok hangt aangepast worden. Is lood om oud ijzer ;)
 
Alles kan, maar dan moet de kabelboom die aan het CJX blok hangt aangepast worden. Is lood om oud ijzer ;)

Met het risico van een al te simpele benadering. Het CJXC blok is in basis dezelfde als de CZPA. Alleen is het draaiend gedeelte van de CJXC sterker, turbo groter en waarschijnlijk ook andere injectoren, sensoren etc..

Passing van alle randapparatuur van de twee blokken zal waarschijnlijk overeenkomen. Zelfde geldt voor injectoren en sensoren. De turbo ga je vervangen. Is het dan mogelijk om het kale CZPA blok in het krat te doen, alles dat aan de kabelboom hangt over te zetten op de CJXC en dan te blijven draaien op de Bosch ecu?

Als dat al te simplistisch is dan is het goed bedoeld moet je maar denken :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan