'zoekerig' weggedrag O3C

PizzaPieter

Forumguru
Breda -> eindhoven is goed te doen en geen straf om auto te rijden toch :-)
Het is te doen, maar niet tijdens spits en als ik erna nog terug naar Apeldoorn moet.

Alleen Veldhoven uitkomen rond 1700 was al waardeloos....

Autorijden geen ramp, maar het 'calibreren van de stuurbekrachtiging' heeft werkelijk helemaal nulnoppesnadaniks geholpen. Word er doodziek van
 

PizzaPieter

Forumguru
Skodadealer gesproken. Als zij verder zouden moeten zoeken, gaan ze richting stuurhuis en technische helpdesk van Skoda NL.

Wat ik bijzonder vind, is dat ik de enige lijk te zijn die het voelt.

Wat ik óók bijzonder vind is dat de uitlijnstand ná de eerste keer uitlijnen, afwijkt van de 'beginstand' de tweede keer, terwijl hier maar een week tussen zat en ik nergens tegenaan gebotst ben.

Met name sporing rechtsvoor.
Na eerste keer 0.08 (groen), voor tweede keer 0.18 (rood).

Maar ook veel andere. Voor t gemak ff een overzichtje gemaakt. (2 dezelfde plaatjes, andere kleur voor leesbaarheid)

Iemand die snapt hoe dát kan? Skoda zegt 'ik ga ervan uit dat Profile alles heeft gecontroleerd'.
0749744f18b46851333b87f05a486643.jpg
f4795fdd5e7164c16c92e9a70e1aa0b9.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Hoi Rainesh,

Nog niet. Denk dat ik binnenkort gewoon een eindje moet gaan rijden naar een forumlid die tijd heeft én nog actief is.

Reed net tussen Apeldoorn Duiven Apeldoorn..... Wat een gehannes

Maar v.w.b. de uitlijnstanden.... da's toch bijzonder?
 

Rainesh

Forumguru
Hoi Rainesh,

Nog niet. Denk dat ik binnenkort gewoon een eindje moet gaan rijden naar een forumlid die tijd heeft én nog actief is.

Reed net tussen Apeldoorn Duiven Apeldoorn..... Wat een gehannes

Maar v.w.b. de uitlijnstanden.... da's toch bijzonder?
Van uitlijnen heb ik niet zoveel verstand.

In Apeldoorn zit een collega van mij die het kan doen voor je. Stuur me een mail, dan geef ik je zijn gegevens door.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

PizzaPieter

Forumguru
Vanavond in Apeldoorn langs.
Denk dat 'dynamisch' wel al aanstaat, gelet op een eerdere post, maar zeker weten doe ik t niet....

We zullen t zien. Vanavond langs en morgen weer stukje rijden. Gelijk testen.
 

PizzaPieter

Forumguru
So...weer thuis.

-Stuur op dynamisch (stond niet aan dus)
-Gasrepsons aangepast
-Spiegel naar beneden bij achteruit
-Zomertijd automatisch.

René heeft me goed geholpen. Kost paar centen, maar wel in de buurt. Dank @Rainesh voor de tip.

Stuur op dynamisch was voornaamste reden. Stuurt wat 'zwaarder', maar helaas merk ik ook dat er nog steeds 'iets' nietklopt-wiebelt-hobbelt-oneffendheid. Ik merk het nu zelf wat méér, zo lijkt t, wrs omdat de auto het directer doorgeeft.

Dus maar weer terug naar de Skoda.....

Lijkt wel slag in de velg ofzo...
 

VAG-man

Forumguru
Zitten er originele velgen op?
Alle banden rond, niet gecupt?

Blijft inderdaad gek dat jij de enige bent die het voelt. Rij nog eens in een andere O3.
 

PizzaPieter

Forumguru
Velgen origineel
Die rijgedrag had ie vanaf t begin.
Kreeg bij overdracht andere banden, gebruikte uit de pool. Toen had hij t gedrag dus ook
Omdat stuur trilde is auto naar Skoda gegaan, daar bleken de banden gecupt te zijn, daarop kreeg ik nieuwe banden.
Trillen in stuur weg, weggedrag nog steeds klote.
Toen naar Profile eerste keer. Hierna gedrag hetzelfde + afwijking naar links of rechts en stuur scheef.
Toen week later weer naar Profile. Afwijking links of rechts weg en stuur soort van recht.
Stuurgedrag bleef afwijken.

Check uitslagen Profile. Zit 1 week tussen en 700km, terwijl ik nergens tegenaan gereden ben
De eindstand van eerste keer en beginstand 2e keer zouden gelijk moeten zijn.... (Maar dat was nie)
90f3dacc0079d6d9ebabdc837ed71b99.jpg
 

VAG-man

Forumguru
Maar alles staat nu in het groen, dus zou het goed moeten zijn.
Zoals eerder gezegd ga eens in een andere O3's rijden. Hoe voelt dat dan?
 

PizzaPieter

Forumguru
Heb in een andere O3 gereden.
Rijdt stabieler.

Alles kan nu in t groen staan, maar wat me zorgen geeft is dat hij een week na uitlijnen heel anders staat dan een week ervoor..... Zelfde brug/bedrijf.

Wat kan dat veroorzaken...een scheve velg?
 

Highway

Forumguru
Subframe die beweegt? Zijn de rekbouten die het subframe vast houden al vervangen? Weet alleen niet of dit ook geldt voor de O3.

Zoek eens in Google op shifting subframe vw.
 

innocenti

Forumguru
@PizzaPieter
Je bent niet de enige die hier last van heeft. Er zijn meer verhalen bekent van slechte stuurhuizen. Ik vermoed de mijne ook, maar mijn dealer wil me niet helpen, mogelijk omdat de auto nog onder garantie valt. Ik lijk soms op een rally rijder om m auto recht te houden, ondanks uitlijnen, Eibach veren, bilstein b6 achterdempers. En zowel op de 18inch als 17 inch orginele Skoda velgen. Ik word er zo ziek dat ik het verhelpen opgegeven heb en privé wel wat vaker in de Yaris uit 2000 van mn vrouw rijd, want die rijdt beter.
 

PizzaPieter

Forumguru
Oh yeah, eindelijk een medestander.

De Skodadealer, man vd receptie in dit geval, gaf aan dat hij t wel s bij n Superb had gehoord, maar niet bij een Octavia.

Mogelijk uitlijnen via hen of mbv Skoda NL idd stuurhuis laten nakijken.
 
Bovenaan Onderaan