'zoekerig' weggedrag O3C

PizzaPieter

Forumguru
Auto gaat deze week naar dealer. Word er gek van. Net op en neer Frankrijk. Heerlijke reisauto, maar steeds tikkie bijsturen .

In een bocht (bijvoorbeeld afrit) merk je ook dat de rijrichting steeds iets anders wordt. Als er een heel klein beetje speling zit op de wielen waardoor hij net tikkie van rijrichting verandert.

Irritant, vermoeiend en gewoon niet de bedoeling.
 

PizzaPieter

Forumguru
Auto terug vandaag.
Monteur kon weinig merken, maar adviseerde me met auto bekende te rijden. Buurman rijdt (net als veel andere buurman en) ook een Octavia, daar merkte ik het niet mee.

Vandaag opgehaald. Rubbers, lagers, kogels allemaal gechecked, allemaal oké.

De stuurbekrachtiging is 'gekalibreerd' en daarmee zou t minder moeten zijn. Op terugreis slecht kunnen testen, binnenkort beter proefrijden.

Denk toch dat dynamischer etc instellen wat helpt.

Ken het gewiegel ook bij Panda van vrouw, met electrische stuurbekrachtiging op Citystand (extra ondersteuning)
 

VAG-man

Forumguru
Ben jij een machinist op een trein?

Ik snap het niet. Jij wordt gek van het tikkie bijsturen en een automonteur kon weinig merken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joh@n

Forumguru
Als je de stuurbekrachtiging nog niet hebt aangepast snap ik wel dat je het nog steeds zoekerig vindt. Ik heb sinds mijn auto is aangepast door @Rainesh echt een veel fijnere en stabielere snelwegauto. De Skoda leenauto die ik heb gehad (een Superb) had datzelfde zwabberige/zwevende gedrag.
 

Antera

Donateur
Hebben ze hem niet aan de uitlijnkast gehangen? Misschien toch een kleine afwijking in de uitlijning
 

PizzaPieter

Forumguru
Ben jij een machinist op een trein?

Ik snap het niet. Jij wordt gek van het tikkie bijsturen en een automonteur kon weinig merken.
De machinist vergelijking snap ik nog niet helemaal..... (Maar nee, ik ben geen machinist).

De monteur reed natuurlijk 10 minuutjes mee, rond 1600u, op de niet al te rechte OostVeluweweg en later tot één afslag verder op de snelweg. Hij gaf aan dat hij niet veel anders merkte dan bij andere Octavia (maar werkte dan na 12 jaar Fiat ook al 4 maanden bij Skoda).

Auto heeft er geslapen en dag erna is eraan gewerkt. Werkplaatsreceptionist gaf aan dat na calibratie hij beter reed dan 'vanochtend', dus mss toch een andere monteur er ook mee gereden.

V.w.b. uitlijning: dat is 2x gebeurd in mei, nadat hij nieuwe banden kreeg. En de 'achteraf stand' van de 1e keer, week af van de 'beginstand' vd tweede keer, terwijl er maar een week tussen zat. ik moet er ff om gokken maar m'n geheugen zegt dat sporing rechtsvoor eindigde de eerste keer met +0,08 en een week later begon met -0,18. Andere waarden weken ook wat af, maar deze was het grootst (en viel in t rood). Toch was er niets mis met rubbers kogels etc.

Ik merkte tijdens t terugrijden in ieder geval geen strak stuurgedrag, maar heb op dat pisstukje door de stad ook geen gewiebel kunnen opmerken.
 

VAG-man

Forumguru
Ja hier hetzelfde. Piepjes en kraakjes in een auto word ik gek van. Helaas ervaar ik deze ook in de S2. Mijn vorige auto was 15 jaar oud en had geen enkel kraakje of piepje. Van dat ben ik wel wat teleurgesteld in Skoda.
 

EdK

Forumguru
Mijn vorige auto was 15 jaar oud en had geen enkel kraakje of piepje.
Pffff, toen waren de wagens ook minder geisoleerd dus had je veel meer rij / windgeluid.
En doordat de Skoda een stuk stiller is hoor je dus nu elk kraakje of piepje

Alleen vergeten jullie 1 ding !!!!
Ook julie benne 15 jaar ouder geworden en dan begint er ook aan jezelf het één en ander te piepen en te kraken !!!! :deuk:
 

VAG-man

Forumguru
:ot:Zo wel van de S2 als mijn vorige auto heb ik de achter diverse panelen gekeken. Dit heeft dezelfde opbouw.
Het heeft te maken met een stukje kwaliteit. Daarin is de Skoda meer een budget auto. Nog een voorbeeld. Ik merk tijdens het detailen van de lak dat deze, misschien dunner maar zeker minder hard is.

Dat laatste kan ik beamen.:cry:
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik heb morgen een meeting in Almere tot ca 1500u. Iemand in de buurt van Almere die die stuurinstelling voor me kan fixen morgenmiddag?
 

EdK

Forumguru
Tsja Breda ligt dan redelijk in de buurt lijkt me... dus Antera even contacten of die tijd heeft ?
Zijn 06 staat in zijn contact gegevens...
 
Bovenaan Onderaan