Yeti zijwind gevoelig ?

corsaar

Senior Member
Ach de Yeti heeft vijf sterren voor veiligheid, test hem maar eens.
Ga ik straks meteen doen !
 

Trucker

Actief lid
De yeti waar ik regelmatig in rij is niet van mij ,ik denk niet dat hij het
leuk zou vinden als ik met de handrem ga spelen.
 

wimv

Actief lid
@xahc: was ik eigenlijk niet van plan.
@corsaar: heel veel succes en sterkte !
@Trucker: ik ben er haast wel zeker van dat dat niet echt gewaardeerd zal worden.
 

CaseyBasey

Actief lid
Trucker: ik vraag me ook af of het gewaardeerd wordt. Je hebt hier wel verklapt dat je met je eigen auto nooit zo hard door de bocht gaat....
 

Trucker

Actief lid
Met mijn eigen auto zou ik die bocht nooit gehaald hebben(heb ook geen ESP)
maar ter verdediging de eigenaar zat er toen naast want als ik alleen in de
Yeti rij zou ik het nooooit doen.
 
Probeerde met 50km op de cruisecontrol een scherpe bocht te nemen, perfect reageerde de auto en de cruisecontrol schakelde vanzelf uit.

Yeti 1.8
 

TamRex

Actief lid
Om weer terug te komen op de zijwindgevoeligheid !
Ik had voor mijn Yeti een Volvo S70 (1997) in vergelijk is de Yeti toch wat gevoeliger (vanwege de hoogte) maar blijft toch beter op spoor.

Overigens kom ik net terug van vakantie en heeft mijn Yeti 1,4 van Oostenrijk (Worgl) naar Nederland (Midden Limburg) via de autobaan (gereden snelheid tussen 100 en 120/ook stukken 140) een verbruik gehad van 1:14,4
Gereden 781 km op 54,16 liter (tank in zoverre leeggereden dat actieradius nog 30 km was)
 

corsaar

Senior Member
Er zit een automatisch bandenspanning controle systeem
in de auto, maar visueel vind ik toch dat de wangetjes redelijk uitstulpen.
Ik ga toch mijn bandenspanning eens goed controleren.
Ik heb nog nooit naar bandenspanning gekeken, ik vertrouw erop dat de dealer
de zaken goed controleert. Ik neem aan dat jullie dat wel doen !
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij staat bij alle Skoda's aan de binnenzijde van de tankdop de aanbevolen bandenspanning in beladen/onbeladen toestand.

Ik stelde mijn O2 altijd in op de hoogste waarden minus 0,1 bar (dus ook bij minimale belading). Alleen bij winterbanden wordt vaak plus 0,2 bar extra aanbevolen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
dus die horend bij volle belasting - 0,1? Lijkt me een goed plan, iets harder vind ik ook wel prettig. Bij huidige auto ipv 2.3 altijd 2.5 rondom. Bij de dealer deden ze dat ook bij elke beurt, had ik gemerkt.
 

corsaar

Senior Member
Voor de Yeti 1.2 77KW tsi

215/60 R16 voor 2.2 achter 2.2

225/50 R 17 voor 2.1 achter 2.1

Volgens binnenzijde tankklep.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, eerst maar eens zien hoe 2.2 bevalt. Zal per auto ook wel verschillen. Ben al blij dat het voor/achter hetzelfde is. Wel zo makkelijk.
 

wimv

Actief lid
@corsaar: jouw "bandenspannings systeem" werkt op basis van de sensors van de ABS en registreert als een wiel sneller of langzamer draait. Dat geeft namelijk aan dat de spanning in een (of in meer) van de banden plotseling veranderd is (bij een lekke band bv). Het geeft geen waarde over de spanning van de 4 banden op zich ! Dat moet je toch echt zelf in de gaten houden hoor. Het betere hand- en denkwerk dus. Als je de banden goed op spanning hebt (gebracht) dan moet je het systeem even "resetten" door op de bewuste knop te drukken, net zolang tot je een toontje hoort. Dan heeft het systeem de bandenspanning opgeslagen en gaat het vanaf dat punt weer werken en registreren.
Wim
 
Bovenaan Onderaan