Yeti zijwind gevoelig ?

Wimus

Actief lid
Heb vandaag een ritje gemaakt door regen en wind, ligt als een blok op de weg.
De Yeti overtreft al onze verwachtingen :baby012:
 

sador

Donateur
En ik moet zeggen het bandenspanningssysteem werkt prima, had ik spijker in mijn achterband zitten waardoor de band langzaam zachter werd.

In het dashboard werd het netjes aangegeven.
 

wimv

Actief lid
@Wimus: zo zie je maar weer, als je hem eenmaal aan het rijden hebt gekregen, dan rijdt ie ook fantastisch. Blij dat jouw ervaringen stroken met de "onze".
@MarcoO2: sorry hoor ! maar als je wat verder door redeneert dan is een goede bandenspanning wel degelijk gerelateerd aan de wegligging van de auto en daar valt zijwindgevoeligheid ook onder. (zo zie je maar weer, alles wat krom is, is ook weer recht te praten / geintje):regels:
Wim
 

corsaar

Senior Member
Sador@ Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als ik de bandenspanning verhoog.
Ik wil der echt iets meer lucht inpompen, krijg ik dan ook een foutmelding !
 

sador

Donateur
@Corsaar

Ik heb alleen ervaring met het feit dat mijn band zachter werd.

Ik denk echter dat als je de spanning verhoogd en je het systeem reset je geen problemen krijgt.
 

wimv

Actief lid
@corsaar: gewoon na het oppompen van de banden het systeem even resetten ! Geen probleem, hoe hard je de banden ook oppompt. Zoals ik al zei; hij meet dan vanaf de spanning die je op dat moment in je banden hebt gepompt.
Wim
 

MarcoO2

Forumguru
zolang je het systeem maar even reset na een wijziging kun je ongestraft en onbeperkt verhogen of verlagen. Onbeperkt en onbestraft vanuit het oogpunt van het bandenspanningscontrolesysteem dan hé! ;)

edit: winv was me net voor!
 

Rosinfield

† In Memoriam
als ik het zo lees reageert het systeem alleen wanneer er een band beneden een bepaalde waarde komt (t.o.v. de andere).
 

Pekel

Nieuw lid
Banden spanning

Ik heb al enkele jaren stikstof in mijn banden. Ze blijven prima op spanning. Eenmalige aanschaf is €25.00. Controle hoeft maar eens in de 2 maanden en bijvullen en controle is gratis.
 
Bovenaan Onderaan