Yeti vraagjes

@Frup Ik heb het geprobeerd, heeft niks geholpen helaas, maar het was na 20-30 seconden wel klaar, dus denk dat je een vastloper hebt..

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Is dat niet heel irritant wit licht voor tegenliggers?
Nee, het is of zit heel dichtbij het normale halogeen-wit. Er is alleen méér licht, maar wel in het gebruikelijke H7 lichtbeeld. Dus zolang je er maar voor zorgt dat ze goed staan afgesteld (ca. 3% neerwaartse helling) hebben tegenliggers er geen last van.
Ik heb nog nooit een seintje gehad en ik woon toch in een omgeving met veel onverlichte kilometers weg.

Laatst bewerkt:
@EdK Ik heb de Zenec z-e2065 binnen (opvolger van de 2055) :yeah:.
Heb jij nog tips om hem aan te sluiten? Ik las in het boekje dat de sleutel buiten de auto moet(?) , op YouTube zag ik iets dat je de stekkers in een bepaalde volgorde moet loshalen en in tegenstelde richting weer moet aansluiten. Hoor graag hoe jij het destijds hebt gedaan.

En er zit ook nog een GPS ontvanger bij. Nu is dit wat dubbelop bij Google maps icm android auto lijkt me maar goed het zal wel nut hebben. Heb jij nog een tip waar die eventueel het beste bevestigd kan worden of maakt dat niet uit?

Tees

Donateur
De GPS ontvanger kan je t beste met de ontvangerkant naar de hemel richten en de onderkant op een metalen vlak monteren (dat versterkt het signaal). Verder t liefst zo ver mogelijk naar voren onder het dashboard monteren. In mijn O2 heb ik m iets naar rechts gehaald om m daar op een bevestigingsbeugel van de passagiersairbag te monteren. Mogelijk heeft de Yeti een soortgelijke constructie daar.

Oké thx. Zal morgen eens kijken. Betekent dit dan dat je de GPS van je telefoon in principe niet meer in hoeft te schakelen bij navigeren?

EdK

Forumguru
Heb jij in je dashboard dat opbergvakje zitten ?
Zo ja, die kun je er uit schroeven en daaronder zit een metalen beugel en daar had ik de GPS antenne geplaatst
En vandaar uit kun je ook makkelijk bij de bedrading komen van de radio/media unit.
Dus maw als je de nieuwe unit in houder gaat schuiven kun je makkelijk de bedrading begeleiden ...
En met demontage en montage heb ik wel voor gezorgd dat de sleutel niet in contact zat totdat alles weer was aangesloten.
En echt een volgorde was er toen niet met mijn unit .....

Tees

Donateur
In mijn geval kon ik daar makkelijk komen zonder t dashboardkastje weg te halen. Minder werk voor hetzelfde resultaat is beter ;)

EdK

Forumguru
@Tees ik heb het niet over het kastje aan de passagierskant hoor, maar op het dashboard en die zit met 2 torx schroefjes vast.

@EdK bedoel je deze? Dus die bovenop het dashboard..

Of bedoel je dat "open" bakje onderin bij de versnellingspook in de buurt. Bij de nieuwere modellen zit daar volgens mij de aux en usb aansluiting.
1000006264.jpg Deze dus

Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
Als de radio eruit is, kun je de GPS ontvanger ergens rechts boven het handschoenvakje (waarom heet dat zo?) plakken.
Tenminste, zo had ik dat gedaan. De FL modellen hebben in het onderste vakje idd de aux/usb zitten. Het oude model heeft geen kastje met klep bovenop het dashboard (is wel handig voor een bekabelde telefoon).

Ik heb het oude model en wel een kastje met klep bovenop.
En zie nu inderdaad dat als die er uit is (schroefjes zitten onder het antislipmatje) je van boven veel ruimte hebt voor de kabels. In dat kastje/bakje wil ik ook de usb kabels hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Frup
Oké zelfde gedachte hier dus. En op die dikke buis op de foto had jij de GPS gemonteerd? 1000006265.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Ja als ik me goed kan herinneren zat die daar op !
GPS muis had volgens mij een magneet en kleefde er zo op.
En had prima GPS signaal vanaf die plek.
Maar is simpel, de schroefjes pas erin draaien als je alles hebt getest incl dat de GPS zijn plek ( thuis ) heeft gevonden wat meen bij mij een kwartier heeft geduurd toendertijd.....

Oké, ja die van mij zit al standaard een plakstrip op volgens mij.
Ik ga er morgen "even" mee aan de slag en laat wel weten hoe het is gegaan.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
Oké thx. Zal morgen eens kijken. Betekent dit dan dat je de GPS van je telefoon in principe niet meer in hoeft te schakelen bij navigeren?
Bij CarPlay/Android Auto hangt dat ervan af. Ik begrijp dat daar ook de mogelijkheid bestaat om de GPS antenne van de navigatie te gebruiken. Geen idee of dat bij Zenec ook zo is.

Frup

Forumguru
Ik heb het oude model en wel een kastje met klep bovenop.
En zie nu inderdaad dat als die er uit is (schroefjes zitten onder het antislipmatje) je van boven veel ruimte hebt voor de kabels. In dat kastje/bakje wil ik ook de usb kabels hebben.
Mooi dat je dat kastje met klep erin hebt. Mijn oude Yeti had die klep helaas niet.
Ik heb onder het antislipmatje een opening in gefreesd voor een usb kabeltje. Waar ik m’n telefoon op aansluit voor opladen en Android Auto. Succes met de inbouw.

Nou ben er even mee bezig geweest maar ben nog niet heel enthousiast.

Die GPS module die werkt niet, ik denk dat dat echt met Android auto te maken heeft, dat gaat nu eenmaal via je telefoon en als je daar de GPS niet aandoet dan werkt het niet. Dus waarom zit die er dan bij? Geen idee.

Daarnaast werkt mijn cameraatje helaas niet, zal wel komen omdat het een Chinees dingetje is, maar dan nog vind ik het vreemd.

De kabels passen helaas niet door het bovenste vak dus daar zal ik toch even een gat in moeten worden zodat de kabel er doorheen past. Het scharnier kan helaas niet los want daar zitten veren in.

Toen zou ik hem afsluiten met het frontje en zag ik dat hij er niet mooi in past. Had acr wel even mogen vermelden. Hier even wat foto's.

Verder werkt het allemaal, de stuurbediening etc.

Van de week maar verder kijken of er een geschikte camera is.

Lees net trouwens dit op de site van Zenec.

"
Optimal vehicle integration
The front panel design of the Z-E2065 is perfectly matched to the cockpits of the target vehicles and has been optimized for the maximum possible screen size. The color of the control button lighting can be set to red or white."

Bijlagen

• 20250503_133225.jpg
    20250503_133225.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 10
  • 20250503_122402.jpg
    20250503_122402.jpg
    2 MB · Weergaven: 9
Bovenaan Onderaan