Yeti vraagjes

EdK

Forumguru
De bestaande sierlijst past inderdaad niet en dat heb ik al meerdere malen ook op forum vermeld.
Heb hem toen bij de dealer besteld en meen dat ik toendertijd een 30 eurie kwijt was....
Maar dan past hij ook alsof het er voor gemaakt is....
En GPS antenne, weet nog met de mijne dat het even duurde ( 15min a 30min ) voor deze wist waar hij was kwa locatie.
Maar de unit van mij had toen Navigatie !
Dus misschien moet je zo en zo de GPS van je phone even uit zetten en dan even geduld hebben voor hij weet waar hij is en zijn werk gaat doen !!??
En staat er niets over in de manual die is meegeleverd ?
Deze dus niet @hemi24 het was een rand die alleen om de NAV unit ging, net als wat hij nu verwijderd heeft ! Alleen dus kwa model net even anders....
Weet niet zeker maar staat op skodaforum.eu wat foto's van mij en de ombouw naar de Zenec.... en ook van de rand !

• Leuk
Waarderingen: Tees

Jorus

Donateur
Ja had dat inderdaad wel gelezen van je, maar dacht nieuw model wellicht nu wel passend.. Helaas. Mooie woorden op hun site.
In de handleiding staat helemaal niks er over, alleen dat het er bij zit.
Zal de dealer van de week wel even vragen. Had op internet een heel ding incl knoppen gevonden. Voor 50 euro, dan klinkt 30 beter.
Voor die prijs zou het er gewoon wel bij mogen zitten m.i.

EdK

Forumguru
Voor die prijs zou het er gewoon wel bij mogen zitten m.i.
Ja en nee.
Heb navi's gehad van Pioneer / JVC en Kenwood in de wagens die ik voor de Yeti had en daar werd / word het ook niet meegeleverd en is de uiteindelijke afwerking met de juiste rand ( als die er was ) echt bagger....
De rand die je nu moet hebben zit als ik goed heb toendertijd om de Columbus van VAG !
En die past dus echt sluitend en zuigend eromheen ...

Jorus

Donateur
@EdK

Ik heb even contact gehad met de dealer hier en kreeg het volgende antwoord.

De omlijsting voor de radio is erg lastig uit te zoeken omdat het geen originele radio is. We kunnen een omlijsting bestellen van een “Swing” welke erop lijkt, maar deze is recht en heeft dikke randen boven en onder.
(Ik heb toch nog eens even naar de foto's van je installatie op het eu forum bekeken en de lijst lijkt toch wel sterk op deze)

image002.png

Er is geen kant en klare omlijsting voor deze radio. De omlijsting van een Columbus die wij kunnen vinden heeft uitsparingen voor knoppen dus gaat ook niet passen.

Lastig verhaal dus. Iemand nog een optie?

Daarnaast heb ik even contact gehad met Zenec over de GPS en zij zeggen dat dit nodig is voor de GAA en ACP, wat dat ook moge zijn, maar het zal wel.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Die foto is volgens mij de opvulling die @EdK ook bedoelde; uiteindelijk overbrug je daarmee de ruimte van de Swing unit naar het formaat van een RNS unit.

Wat je dealer bedoelt is geen Columbus maar een Amundsen MIB PQ…
Zegt ook direct iets over het kennisniveau van de contactpersoon bij de dealer… (zucht)…

• Leuk
Waarderingen: Tees

Jorus

Donateur
Ja en toch lijkt deze overal even breed, en ik moet echt links en rechts veel breder hebben dan onder en boven.

Die gaat het sowieso niet worden, moet 75 euro kosten. :sterretjes:
:fool:

Nog even gezocht en ik denk dat deze beter lijkt. Ik ga even doorzoeken en laat het weten als ik hem heb gevonden!

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Jorus : kijk anders hier even:

EdK

Forumguru
We kunnen een omlijsting bestellen van een “Swing” welke erop lijkt,
Nee die gaat niet passen !!
Ik had namelijk vanaf fabriek de Swing er in zitten en die rand ging dus niet passen en moest toen de rand hebben die volgens mij van de Columbus RNS inderdaad was..

Ik zou me foto's op moeten zoeken van me Yeti om te kijken of ik daar kan bepalen wat je moet hebben
Want zover ik wist dekte hij alleen de Zenec af en niet het climatronic deel eraan vast.
Maar zoals gezegd ik moet echt zoeken of ik er nog foto's van kan vinden, want op Skodaforum.eu kon ik het niet zo 1.2.3 terug vinden

EdK

Forumguru
Heb je toevallig een foto van de rand(en) die je nu hebt verwijderd ??
En als ik goed heb kwam die uit een Octavia 2 met de RNS.
Maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen...
Ik moet een een ruime 10 jaar terug in me grijze geheugen

EdK

Forumguru
post-2542-0-81368200-1378052820.jpg

Niet mijn Yeti, maar volgens mij ziet de rand die er in moet er zo uit
Minus die 4 pennen, dat was voor een anti diefstal deksel die er op gemonteerd kon worden.
Misschien dat @hemi24 aan hand van deze foto weet welke rand het is !!??

hemi24

Forumguru
Hangt af van welke aircobediening @joris heeft, wat hij nodig heeft, maar een rand voor een RNS navigatie in ieder geval…

Jorus

Donateur
Deze had ik.

1000006362.jpg

Ik heb contact gehad met Automat, zij hebben wel wat hoop ik. Het is een hele toer, tjonge jonge. Maar goed mocht ik geen vinden ook prima, dan maar lelijk, de zenec werkt als een tierelier in ieder geval.

Had nog wel een andere vraag. Laatst had ik dat de abs, bandenspanning en nog een geel lampje brandde. Daar zit nu een nieuwe sensor op (het kost allemaal nogal wat!) en lijkt nu wel verholpen, maar gele bandenspanningslampje brand nog wel, terwijl spanning goed is, nogmaals gecheckt vandaag.
Wat kan dit zijn?

En hij stinkt ook naar benzine af en toe maar voor dit helpt hopelijk het vervangen van het luchtfilter voor een koolstoffilter (volgens mij zelf wel makkelijk te doen).

Jorus

Donateur
Euhm, of die zit er nog in of die zat er nooit in. Ik heb dit ding er zo uitgehaald en de zenec er in..

EdK

Forumguru

Volgens mij zou dit de rand moeten zijn die je zoekt, maar 100% zeker ben ik er niet van....
En tsja anders is even zoeken via onderdelenlijn naar een 2e hands !!??

Jorus

Donateur
Dat ziet er goed uit inderdaad. Tweedehands kan, maar dan moet ik een (onderdeel) nummer hebben, althans bij de ene die ik gebeld heb.

Bovenaan Onderaan