Xenon in de Fabia 3

Topic in 'Fabia III' gestart door FabiaLicious, 23-11-2015.

1. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Zodra er xenon in zit vervalt je garantie :jaja:

2. 50tintenfaab

50tintenfaab Senior Member

Adapters vandaag ontvangen

Nu nog wachten tot de set komt

Tevens kan je deze ook bestellen op Ali expres voor slechts 60cent per stuk alleen ik wilde niet wachten

Dus mocht je xenon willen monteren over een poosje bestel ze alvast :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      618 KB
      Bekeken:
      61
    Laatst aangepast: 05-06-2018
  3. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Als je een boordnetmodule naar z'n grootje helpt met aftermarket xenons, geef ik niets voor je aanspraak op fabrieks- of andere garantie.:nono:
    Ik hoop dat je geluk hebt en er niets (ernstig) stuk gaat,:jaja: en zo wel, dat je er mee weg komt :).

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  4. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Het hoeft overigens niet meteen problemen te geven..., als er stront aan de knikker komt is dat met regelmaat pas na enige tijd gebruik.

5. Capellekantje

Capellekantje Nieuw lid

Racebluetje,

Heb jij geen last van je start/stop systeem?
    En wanneer jij je auto via de afstandsbediening opent, gaan dan je lichten ook gewoon aan met het setje die jij heb?

Alvast bedankt voor je reactie!

6. greenlinediesel

greenlinediesel Actief lid

Er zijn speciale ballasten voor auto's met start/stop systeem (voorbeeld: https://www.xenonlamp.nl/xenon-slim-ballast-startstopsysteem). Ik heb zelf een 8000K setje in mijn Fabia II. Bevalt echt perfect. Start/stop heb ik uitgeschakeld, vind het maar een irritant systeem.

Voor het automatisch aanspringen van de verlichting via de ab (coming/leaving home) heb je een automatische lichtschakelaar nodige met lichtsensor. Dit heeft niets met het type xenon set te maken.

7. aiva tco adoks

aiva tco adoks Forumguru

Fabia is toch niet uitgebracht met oem xenon? Aftermarket is dan de enige oplossing...

8. greenlinediesel

De Fabia II is in Duitsland geleverd met OEM xenon / meedraaiende koplampen. In Nederland is deze optie helaas nooit op de optielijst gekomen. Ik heb zelf inderdaad een aftermarket set i.c.m. projector koplampen.

9. aiva tco adoks

aiva tco adoks Forumguru

Ik bedoel de Fabia 3

10. aiva tco adoks

aiva tco adoks Forumguru

Welke set is nu beschikbaar voor de Fabia 3?

11. greenlinediesel

Bedoel je origineel Skoda of een aftermarket set? De F3FL wordt namelijk geleverd met Full-LED.

12. aiva tco adoks

aiva tco adoks Forumguru

Origineel Skoda idd, ik had gezien dat er full led beschikbaar was maar ik denk dat de prijzen van een losse unit niet te betalen zijn...
    Dus toen was bij oem xenon aan de beurt ;) maar dat is waarschijnlijk nooit geleverd op de F3..

13. greenlinediesel

Naar mijn weten inderdaad niet geleverd op de F3. En de losse units van de Full-LED lampen kan je waarschijnlijk ook niet overzetten daar de grill en uitsparingen op de FL anders zijn.... De LED achterlichten kan je volgens mij wel overzetten.

Ik zou, persoonlijk, gaan voor een aftermarket LED oplossing zoals deze: https://hilox.eu/automotive/led/dim-groot-mistlicht/xtr-black-3600lm kost ook even wat knaken, maar de reviews die ik er van gelezen heb, en wat ik gezien heb op YouTube is het het meer dan waard.

Als mijn Xenons aan vervanging toe zijn knal ik deze er ook in. :-)

aiva tco adoks vindt dit leuk.
  14. chromewave

chromewave Nieuw lid

Hoe zit het trouwens als je de spanning van de accu eraf hebt gehad, vraagt de radio ook om een code?
    Ik heb lopen Googlen, maar kan het niet echt vinden.
    In mijn geval zou het voor de infotainment Swing versie zijn.

Laatst aangepast: 19-10-2019
  15. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Skoda laat de auto de radio 'herkennen', als je er geen andere inzet blijft dat goedgaan.

16. chromewave

chromewave Nieuw lid

Top, da's een hele geruststelling.

Deel deze pagina