Xenon in de Fabia 3

Hallo, in wil binnenkort xenon inbouwen en vraag me af op welke plek(ken) je het beste de ballast kunt plaatsen.
 
Laatst bewerkt:

RiSc911

Actief lid
Afgelopen weekend even bezig geweest. Inderdaad niet echt een makkelijk klusje, maar het is te doen. Alleen had ik de pech dat er een lichtbron niet helemaal lekker was: de elektrode die buitenom loopt was doorgebrand. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan, of er was gewoon iets aan de hand met die lichtbron. Op de foto het fraaie voorbeeld van 1x xenon en 1x halogeen... Ik heb intussen gratis een nieuwe gekregen, dus één dezer dagen waag ik nog een poging. Het gaat hier om de rechter koplamp. Wat een gepruts met dat adaptertje zeg! Iemand nog tips? Hoe kan ik dat het handigste doen?
 

Bijlagen

  • IMG_20160305_173904576.jpg
    IMG_20160305_173904576.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 138

RiSc911

Actief lid
@Altos dat lijkt inderdaad maar zo. Als je er een foto van probeert te maken, blijken de LEDs niet constant te branden, maar te knipperen. De linker dagrijverlichting was net effe "uit" op moment van foto maken.
 

tlpeter

Actief lid
Afgelopen weekend even bezig geweest. Inderdaad niet echt een makkelijk klusje, maar het is te doen. Alleen had ik de pech dat er een lichtbron niet helemaal lekker was: de elektrode die buitenom loopt was doorgebrand. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan, of er was gewoon iets aan de hand met die lichtbron. Op de foto het fraaie voorbeeld van 1x xenon en 1x halogeen... Ik heb intussen gratis een nieuwe gekregen, dus één dezer dagen waag ik nog een poging. Het gaat hier om de rechter koplamp. Wat een gepruts met dat adaptertje zeg! Iemand nog tips? Hoe kan ik dat het handigste doen?

Jou ken ik, je bent een prutser maar dat had ik je al verteld :deuk:
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 

ElCapitano

Actief lid
Afgelopen weekend even bezig geweest. Inderdaad niet echt een makkelijk klusje, maar het is te doen. Alleen had ik de pech dat er een lichtbron niet helemaal lekker was: de elektrode die buitenom loopt was doorgebrand. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan, of er was gewoon iets aan de hand met die lichtbron. Op de foto het fraaie voorbeeld van 1x xenon en 1x halogeen... Ik heb intussen gratis een nieuwe gekregen, dus één dezer dagen waag ik nog een poging. Het gaat hier om de rechter koplamp. Wat een gepruts met dat adaptertje zeg! Iemand nog tips? Hoe kan ik dat het handigste doen?

Heel eenvoudig. Haal de draden van de xenon lamp uit het rubber waarin hij samen met de voedingskabeltjes zit. Daarna eerst de dikke stekker van je lamp door het adaptertje heen (past echt net aan) en daarna de dunnere stekker. Je zal zien dat de xenon lamp perfect in het adaptertje past. Daarna het rubber er weer omheen en je kunt m erin bouwen. Piece of cake! Ik was in +/- 25 min klaar met 2 koplampen...
 

RiSc911

Actief lid
Heel eenvoudig. Haal de draden van de xenon lamp uit het rubber waarin hij samen met de voedingskabeltjes zit. Daarna eerst de dikke stekker van je lamp door het adaptertje heen (past echt net aan) en daarna de dunnere stekker. Je zal zien dat de xenon lamp perfect in het adaptertje past. Daarna het rubber er weer omheen en je kunt m erin bouwen. Piece of cake! Ik was in +/- 25 min klaar met 2 koplampen...

Hier heb ik wat aan. Thanks! Ik ga het proberen! Ik laat het nog even weten...
 

RiSc911

Actief lid
Het is eindelijk gelukt allemaal. Afgelopen weekend de nieuw geleverde lichtbron ingebouwd. Ging weer wat makkelijker dan de eerste keer, je wordt er blijkbaar handiger in. Alleen bleek de lamp een blauwer licht te geven dan mijn andere, originele lichtbron. Gisteren weer terug naar de winkel. Geen enkel probleem, ik kreeg twee nieuwe lichtbronnen mee: ik moest ze allebei maar vervangen, dan is er minder kans op kleurverschil. Zo gezegd, zo gedaan, vanmiddag. Ook nu weer nog sneller alles vervangen. De accu heb ik er nu niet uit hoeven halen. Scheelde weer. Nu eindelijk alles in orde. Chapeau voor de service van de Bredase Autoshop!

P.S.: Laat je niet misleiden door de foto: mijn dagrijverlichting brandt wel degelijk aan beide zijden. Blijkbaar knipperen ze gewoon heel snel, waardoor er nu aan één kant deze LEDs net even niet aan staan. Probeer er zelf maar eens een foto van te maken bij je eigen auto...! :nailbiting:
IMG_20160315_173840153.jpg
 

RefleCs

Forumguru
Mooie resultaten :) Bij de vorige faab was het ook al noodzakelijk om de flakkerende kaarsjes te vervangen voor Xenon :)
 

RiSc911

Actief lid
Als "voorloop-auto" heb ik enkele maanden een VW Polo 1.2TDI Slowmotion gehad. Daar zat echt beroerd licht in. Ik verdenk die auto van het gebruik van halogeen-kaarsen. :deuk:
 
Bovenaan Onderaan