Xenon in de Fabia 3

Figaro75

Senior Member
Vandaag heeft de dealer voor mij de Xenon ingebouwd, geen adapters gebruikt.

Aangezien de Smartgate werd geplaatst heb ik de Xenon meteen ook laten plaatsen.
Het kost wat maar dan weet ik in ieder geval dat het allemaal goed is gedaan en ook meteen de koplampen zijn afgesteld.

Bij de Octavia heb ik het 2x zelf gedaan maar daar kon je de hele lampunit lekker op de keukentafel van Xenon voorzien en konden de ballasten ook er gewoon bij in. Had hier al gelezen dat het allemaal krap was dus daar had ik geen zin in om dat in de kou buiten te gaan doen.

Voorzijde is nu dus mooi wit met Xenon 5000K en LED mistlampen.
Monteur had 6000K nog mooier gevonden in combinatie met de LED's.
Maar ik heb bewust voor 5000 gekozen.
 

Racebluetje

Senior Member
de originele adapters hebben we iets verbogen omdat de rand van de Xenon lampen iets dikker zijn en we hebben de draden eerst door geknipt van de xenon lampen en later weer aan elkaar vast gemaakt.
 

RiSc911

Actief lid
Duidelijk verhaal. Als we weer eens goed weer hebben in het weekend (waar ik toch van afhankelijk ben), ga ik het ook inbouwen. Moet de accu er inderdaad uit? Hoe doe ik dat het slimste? Eerst de min los en dan de plus? Of andersom? Dit ivm eventuele gevoelige elektronica...
Ik hoor het graag.
 

ElCapitano

Actief lid
Heb het vandaag ook ingebouwd. Eigen heel makkelijk. Accu is idd handig er even uit te halen. Ligt er in 10 sec uit. Voor de rest kon ik overal bij. Verder heb ik ook de originele adapters gebruikt. Die klik je zo los van de fitting. Ook passen de stekkers van de xenon lamp er precies doorheen, dus niets hoeven verbuigen of knippen. Was in 25/30 min gebeurd. Moet er wel bij zeggen dat ik dit echt een waardeloze manier vind om je lichtbronnen in de lamp vast de zetten.

Ik heb een setje van pilot gebruikt met slim ballasten en 5000k lampen. Dit omdat ik deze nog had liggen. Denk zelf dat ik 6000k net iets mooier vind. Nu alleen nog leds als groot-licht,in de mistlampen en led kenteken verlichting en het plaatje is af
 

Altos

Banned
@ElCapitano heb je alles laten zitten qua bumpers en lampen enzo?
Ik lees eerder dit topic dat er mensen zijn die de bumper eraf "moesten" halen.
Als dat niet hoeft zie ik het ook wel zitten, heb je foto's?
 

Racebluetje

Senior Member
Nu alleen nog leds als groot-licht,in de mistlampen en led kenteken verlichting en het plaatje is af

Led kenteken verlichting hebben wij ook al, zo ook powerleds in de mistlampen staat erg mooi bij elkaar wij hebben de 5000k xenon krijg je 1 geheel met de mistlampen .Ik vind 6000k net iets te blauw
 

ElCapitano

Actief lid
Led kenteken verlichting hebben wij ook al, zo ook powerleds in de mistlampen staat erg mooi bij elkaar wij hebben de 5000k xenon krijg je 1 geheel met de mistlampen .Ik vind 6000k net iets te blauw

@Racebluetje Ja ik had nog kentekenleds liggen, maar dat pikte de canbus niet:nono:. Even andere voor halen.
Wat voor fitting hebben de mistlichten? Ik dacht H7 te zien, klopt dat?
 

Figaro75

Senior Member
Naast het mistlicht zit een kapje, hier met gepaste kracht aan trekken.
Dan 2 x Torx losschroeven en je kan de hele unit uit de bumper halen.
Bestaande stekkertje losmaken, lampje kwartslag draaien en omwisselen.
Inbouwen in omgekeerde volgorde.
 

ElCapitano

Actief lid
Naast het mistlicht zit een kapje, hier met gepaste kracht aan trekken.
Dan 2 x Torx losschroeven en je kan de hele unit uit de bumper halen.
Bestaande stekkertje losmaken, lampje kwartslag draaien en omwisselen.
Inbouwen in omgekeerde volgorde.
Mijn dank is groot...
 
Bovenaan Onderaan