Xenon in de Fabia 3

FabiaLicious

Actief lid
Is er al iemand die zelf xenon heeft ingebouwd?
het verwisselen van de lamp zelf zou een crime zijn, slecht bij te komen.
of is het handiger/makkelijker om de hele lamp unit los te schroeven?

ik zit zelf aan de Pilot set te denken in de kleur 6000
 

Noord26

Forumguru
6000K vind ik een sterke afrader overigens. Ga voor 4300K (ongeveer). Je verliest effectief licht hoe blauwer het licht wordt en als het regent ben je blij met een zeer licht gele tint, welke contrastverhogend werkt. ;)
 

FabiaLicious

Actief lid
nee nog geen reacties, zelfs de vragen (meerdere keren) aan xenonlamp.nl waarom de Fabia 3 nog nergens in fitting zoek
database voorkomt, en welke ik precies moet hebben is nog niet beantwoord.
ook een inbouwbedrijf via de xenonlamp.nl site geeft geen reactie, dus het licht gaat me een beetje uit.
maar het moet juist aan, ik wil er over twee weken xenon in hebben voor de grote reis.
 

Racebluetje

Senior Member
Hallo @FabiaLicious
https://www.navaudio.nl/xenon-verli...ing-set-957#/fitting-h7/kleur-5000k_wit_licht

Bovenstaande link is het setje wat ik er op heb zitten en het bevalt nog steeds prima (geen storingen)

Ook de bochtrijverlichting hebben wij aangepast d.m.v powerleds dus nu is de bochtrijverlichting 1 geheel met de witte 5000K xenon verlichting , vond het zo lelijk die gele bochtrijverlichting als je Xenon hebt.

Voor de Xenon verlichting moet de accu er uit en het expansievat moet even verplaats worden je moet de zwarte draden wie van de lamp van de fabia afkomen even doormeten wat plus en min is .

Er zit trouwens een gebruiksaanwijzing bij hoe je het ongeveer moet doen als er vragen zijn stel ze gerust. IMAG0089.jpg IMAG0085.jpg
 
Laatst bewerkt:

FabiaLicious

Actief lid
haha ik nu ook mijn Fabia met Xenon uitgerust, wat een licht werkelijk fenomenaal.
foto's volgen, lijkt erg op die van jou Racebluetje
ik heb gekozen voor 6000 iets blauwer, vindt ik prettiger.
was wel ff 2 uur sleutelen met pro hulp maar meer dan waard.
 

FabiaLicious

Actief lid
ik zelf heb juist gekozen voor 6000 iets blauwig dus, vind het fijne reflecteren met de witte strepen.
ook bij regen(alles nat) of mist geeft het mij meer contrast
 

Bijlagen

  • IMG_1708.JPG
    IMG_1708.JPG
    200,1 KB · Weergaven: 290
  • IMG_1710.JPG
    IMG_1710.JPG
    199,5 KB · Weergaven: 284
  • IMG_1711.JPG
    IMG_1711.JPG
    183 KB · Weergaven: 274
  • IMG_1713.JPG
    IMG_1713.JPG
    155,5 KB · Weergaven: 272
  • IMG_1717.JPG
    IMG_1717.JPG
    137,8 KB · Weergaven: 283
  • IMG_1720.JPG
    IMG_1720.JPG
    129,1 KB · Weergaven: 267

FabiaLicious

Actief lid
het is nogal een priegel werk, je moet ogen op stokjes hebben, veel licht en hele smalle Japanse handjes met 6 vingers.
accu er uit enz enz en vooral veel koffie
 

Altos

Banned
Ik heb nog wat meer nagelezen en kom er achter dat ik 6000k toch ook wat te blauw vind, dus dan zal het idd 5000k moeten worden zoals bij jou @Racebluetje.
Maar het vele werk staat me nog wat tegen, ik ben best handig en heb redelijk wat geknutseld en gesleuteld aan auto's de laatste 17 jaar maar 2 uur voor wat lampjes en ballast kastjes weg te weken houd me enigsinds af, ook heb ik geen kleine handjes en ik wil de bumper er niet af halen...ik denk er nog ff over na.
Wel gaaf en veilig zoveel licht...
 

foxxie2

Senior Member
Dankje racebleutje. Ik bestel ze even via leddel denk ik. Kan direct voor eigen auto paar led lampen mee bestellen.
 
Laatst bewerkt:

Ted

Forumguru
Ik rij inmiddels 12 jaar met xenon 6000k en 362 dkm in mijn Fabia I (zie topic) en ben super tevreden. staat altijd aan tijdens rijden.
Na 12 jaar is de kleur terug gelopen naar 4500k en de intensiteit 30 - 40% maar is zeker nog een factor 2 groter dan Halogeen. Is gewoon een goedkoop Chinees setje van E bay. Ook is mij kunststof beglazing vergeeld weliswaar opgepolijst maar toch gedegradeerd. Apk en tegenliggers nooit een punt geweest. Rijd heel ontspannen.
 
Bovenaan Onderaan