Xenon in de Fabia 3

50tintenfaab

Senior Member
Adapters vandaag ontvangen

Nu nog wachten tot de set komt

Tevens kan je deze ook bestellen op Ali expres voor slechts 60cent per stuk alleen ik wilde niet wachten

Dus mocht je xenon willen monteren over een poosje bestel ze alvast :)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    618 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Het hoeft overigens niet meteen problemen te geven..., als er stront aan de knikker komt is dat met regelmaat pas na enige tijd gebruik.
 

Capellekantje

Nieuw lid
Hallo @FabiaLicious
https://www.navaudio.nl/xenon-verli...ing-set-957#/fitting-h7/kleur-5000k_wit_licht

Bovenstaande link is het setje wat ik er op heb zitten en het bevalt nog steeds prima (geen storingen)

Ook de bochtrijverlichting hebben wij aangepast d.m.v powerleds dus nu is de bochtrijverlichting 1 geheel met de witte 5000K xenon verlichting , vond het zo lelijk die gele bochtrijverlichting als je Xenon hebt.

Voor de Xenon verlichting moet de accu er uit en het expansievat moet even verplaats worden je moet de zwarte draden wie van de lamp van de fabia afkomen even doormeten wat plus en min is .

Er zit trouwens een gebruiksaanwijzing bij hoe je het ongeveer moet doen als er vragen zijn stel ze gerust. Bekijk bijlage 44450 Bekijk bijlage 44451


Racebluetje,

Heb jij geen last van je start/stop systeem?
En wanneer jij je auto via de afstandsbediening opent, gaan dan je lichten ook gewoon aan met het setje die jij heb?

Alvast bedankt voor je reactie!
 

greenlinediesel

Senior Member
Racebluetje,

Heb jij geen last van je start/stop systeem?
En wanneer jij je auto via de afstandsbediening opent, gaan dan je lichten ook gewoon aan met het setje die jij heb?

Alvast bedankt voor je reactie!

Er zijn speciale ballasten voor auto's met start/stop systeem (voorbeeld: https://www.xenonlamp.nl/xenon-slim-ballast-startstopsysteem). Ik heb zelf een 8000K setje in mijn Fabia II. Bevalt echt perfect. Start/stop heb ik uitgeschakeld, vind het maar een irritant systeem.

Voor het automatisch aanspringen van de verlichting via de ab (coming/leaving home) heb je een automatische lichtschakelaar nodige met lichtsensor. Dit heeft niets met het type xenon set te maken.
 

greenlinediesel

Senior Member
Fabia is toch niet uitgebracht met oem xenon? Aftermarket is dan de enige oplossing...

De Fabia II is in Duitsland geleverd met OEM xenon / meedraaiende koplampen. In Nederland is deze optie helaas nooit op de optielijst gekomen. Ik heb zelf inderdaad een aftermarket set i.c.m. projector koplampen.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Origineel Skoda idd, ik had gezien dat er full led beschikbaar was maar ik denk dat de prijzen van een losse unit niet te betalen zijn...
Dus toen was bij oem xenon aan de beurt ;) maar dat is waarschijnlijk nooit geleverd op de F3..
 

greenlinediesel

Senior Member
Origineel Skoda idd, ik had gezien dat er full led beschikbaar was maar ik denk dat de prijzen van een losse unit niet te betalen zijn...
Dus toen was bij oem xenon aan de beurt ;) maar dat is waarschijnlijk nooit geleverd op de F3..

Naar mijn weten inderdaad niet geleverd op de F3. En de losse units van de Full-LED lampen kan je waarschijnlijk ook niet overzetten daar de grill en uitsparingen op de FL anders zijn.... De LED achterlichten kan je volgens mij wel overzetten.

Ik zou, persoonlijk, gaan voor een aftermarket LED oplossing zoals deze: https://hilox.eu/automotive/led/dim-groot-mistlicht/xtr-black-3600lm kost ook even wat knaken, maar de reviews die ik er van gelezen heb, en wat ik gezien heb op YouTube is het het meer dan waard.

Als mijn Xenons aan vervanging toe zijn knal ik deze er ook in. :-)
 

chromewave

Nieuw lid
Hoe zit het trouwens als je de spanning van de accu eraf hebt gehad, vraagt de radio ook om een code?
Ik heb lopen Googlen, maar kan het niet echt vinden.
In mijn geval zou het voor de infotainment Swing versie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan