XDS - Automatisch Electronisch Sperdifferentieel

ertromp

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp kan XDS aan als je auto over Hill Hold controll beschikt?
Je zult de juiste componenten moeten hebben. Zie de lijst van @TooTall. Blijkbaar kun je hillhold hebben maar niet het driving assist wat ook noodzakelijk is dus eerst kijken naar je componenten met VCDS
 

Octavia32

Forumguru
Even deze topic weer aanslingeren....

Zijn er buiten de ABS pomp nog andere hardware matige zaken nodig om dit actief te maken.
Of is het een kwestie van ABS pomp wisselen en activeren klaar of is een andere BCM misschien ook nodig aangezien deze optie erop zit vanaf BWJ 2011.
 

kwillems

Donateur
Ik vond dit oude draadje. Ik lees dat niet iedereen echt verschil merkt wat het XDS betreft.

Ik heb vanmiddag de sterkte van het XDS op mijn OC3 gewijzigd van 'standard' naar 'strong'. Vervolgens heb ik een klaverblad 'genomen', waarbij ik steeds het moment zocht waarop het binnenste wiel als het ware omhoog komt.
Mijn indruk is dat het aanpassen van 'standard' naar 'strong' wel degelijk flink wat uitmaakt. Met het XDS op 'strong' bleef de auto veel vlakker liggen dan met 'standard'.

Omdat ik me kan voorstellen dat inbeelding hier een rol speelt probeer ik te bedenken hoe ik dit enigszins betrouwbaar kan meten. Daarbij kwam ik op het idee om een digitale waterpas met tape op het dashboard te bevestigen en dan bij dezelfde snelheid af te lezen in hoeverre de auto vlak ligt bij verschillende instellingen van het XDS.

Mijn vraag aan jullie: levert dit volgende jullie objectieve en betrouwbare gegevens op of moet ik een ander experiment verzinnen?
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
@kwillems Experiment? Op de openbare weg? :(
Ik zou ff wachten totdat het lekker glad is, kijken of het dan nog steeds een 'experiment' is... :wavecry:

Waarom boek je geen circuit om dit te testen?
 

kwillems

Donateur
Omdat je helemaal niet zo hard hoeft te rijden voordat de auto begint te hellen en er verder ook geen gevaarlijke situatie ontstaat.
 

EdK

Forumguru
Maar het kan wel afleiden tijdens rijden, en tsja dat artikel 5 wat die heren met die pet die iedereen past hiermee kunnen doen, kan resulteren in een inname van het rijbewijs...
 

kwillems

Donateur
Dan neem ik iemand mee om de 'metingen' te noteren.

Maar terug naar mijn vraag: het gaat toch om de hellinghoek?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
theorretisch gezien wel volgens mij, en misschien een stukje G krachten .... als die al te meten zijn.
 
Bovenaan Onderaan