XDS - Automatisch Electronisch Sperdifferentieel

Joske

Forumguru
Aangezien mijn kennis van de Duitse taal bijzonder slecht is, volgende vertaling toegevoegd: (Via Google Translate... dat verklaart het slechte Nederlands ;) )

Het elektronisch sperdifferentieel XDS is een functionele uitbreiding van de bekende EDS. Echter, XDS niet reageren op de tractie, maar tot opluchting van de binnenkant voorwiel tijdens snel bochtenwerk. Uit de ESP hydraulische XDS onder druk aan de binnenkant wiel, om te voorkomen draaien. Dus het verbeteren tractie en vermindert de neiging tot onderstuur. De druk varieert in het bereik van 5 tot 15 bar approximate. De drijvende idee is vergelijkbaar met een gecontroleerde sperdifferentieel in een afgezwakte vorm. Door de eenzijdige, precieze remdruk op te bouwen bochtengedrag is nog sportiever, sneller en nauwkeuriger.
 

Ericw

Forumguru
Dit is dus precies zoals ik het al had ervaren met de sleurhut aan de haak :jaja:
Iets meer grip en wat minder onderstuur.
 

CDK

Forumguru
ik ga zaterdag vragen of Antera bij mij ook wil kijken, niet dat dat nodig is bij 4x4 ;) maar dan weet ik het wel :)
 
En hier in het nederlands :-)

Deze tekst is geplukt van onderstaande website. Vagcom codes met nederlandse beschrijving.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-superb-3t.html

Differentieel-blokkering XDS activeren
De elektronische differentieelblokkering XDS is een uitbreiding van de bekende EDS-funktie. Echter XDS reageert niet op slip in de aandrijving, maar op de ontlasting van het binnenste voorwiel in een snelle bocht. Vanuit de ESP-hydraulica geeft XDS druk op het binnenste voorwiel om doordraaien te verhinderen. Daardoor wordt de tractie verbeterd en de neiging tot onderstuur verminderd. Het rijgedrag lijkt dan op dat van een geregelde differentieelblokkering Door de eenzijdige precieze remdruk wordt het bochtengedrag sportiever, sneller en doelgerichter.
[03-ABS Systeem]
[Hercoderen-07] longcoding
[Byte 17] [Bit 3] activeren

Vind deze optie ook interessant:
Noodstop adaptief remlicht
vol in de ankers bij ≥60 kmh dan gaan de alarm-knipperlichten aan en knipperen de remlichten; verder rijden met ≥ 40 kmh dan gaan ze weer uit
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

michelover

Forumguru
Im Bremsensteuergerät haben Sie die Möglichkeit beim Skoda Supber 3T ab BJ 2011 die elektronische Differenzialsperre XDS zu aktivieren.

Met mijn beste kennis van de duitse taal begrijp ik hier uit dat het alleen mogelijk is voor modellen vanaf bouwjaar 2011, zoals vermeld op de site van stemei.de.
 

EdK

Forumguru
Bij me yeti van bouwjaar 2011 is het ook in te schakelen.
Maar volgens mij zijn er Yeti rijders met 2010 als bouwjaar die het ook kunnen inschakelen.
 

Noord26

Forumguru
Onze is van januari 2011. Ben benieuwd of het kan, en of het al verschil geeft, uberhaupt te merken is..
 

CDK

Forumguru
Mark/Antera gaat op 28/9 bij mijn S2 kijken of het ook bij 4x4 te activeren is, of dat het misschien al aan staat? vandaag niet aan toegekomen helaas, omdat Dennis niet op tijd was vanmorgen ZOOO JAMMER..... geintje Dennis ;)
 

ertromp

Forumguru
Mark/Antera gaat op 28/9 bij mijn S2 kijken of het ook bij 4x4 te activeren is, of dat het misschien al aan staat? vandaag niet aan toegekomen helaas, omdat Dennis niet op tijd was vanmorgen ZOOO JAMMER..... geintje Dennis ;)
Is toch te verwachten vanuit het Noorden: alles boven Zwolle is alleen maar karrensporen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
haha Dennis had geen adres gevraagd en naar Lowering gegoogled en kwam toen keurig bij Mark thuis uit, maar helaas.... daar was geen werkplaats met hefbrug ;)
 
Bovenaan Onderaan