SweetRevenge
Actief lid
Ik moet WouterO2C toch bijtreden.
Er is geen verschil tussen het basisproduct van de "witte pomp" en deze van de "merken". Het enige verschil zit hem inderdaad in de additieven.
Waar komt dat prijs verschil dan vandaan?
Dat is hoofdzakelijk afhankelijk van twee factoren:
1 - inderdaad het "mannetje" dat er niet zit.
2 - het lager marketing budget, cq lagere marketing kosten.
Zit het dan grotendeels tussen de oren?
Ja. Dit is een beetje eigen aan de mens. Als het goedkoop is kan het niet goed zijn. Een gelijkaardige discussie werd er gevoerd eind jaren 70, begin jaren 80 over de "witte producten" in de supermarkt. Die waren toen allemaal kankerverwekkend, of ten minste dat dacht men. Wanneer echter bleek dat deze producten uit dezelfde fabrieken kwamen dan deze van de A-merken was de discussie snel over. Het enige verschil was de verpakking (lees marketing).
Zelfde discussie in de jaren 90, dit keer over de low cost carriers. Als deze maatschappijen de vluchten zo goedkoop konden aanbieden, dan moesten die vliegtuigen wel van een slechtere kwaliteit zijn en minder goed onderhouden worden. Die vliegtuigen gaan met bosjes tegelijk uit de lucht vallen, beweerde men toen. Wat blijkt, het zijn dezelfde vliegtuigen dan deze bij de grote maatschappijen en het onderhoud is gebonden aan internationale regelgeving. De vliegtuigen vallen niet met bosjes tegelijk uit de lucht, integendeel, sommige low cost carriers zijn beter in staat hun vliegtuigen in de lucht te houden dan sommige grote maatschappijen.
Is er helemaal niets waar van die verhalen?
Jawel, er zit een verschil in de additieven. Die kunnen bij sommige motoren zorgen voor een betere verbranding, cq lager verbruik, en een soepelere rij impressie. Echter, het gebrek aan additieven zal niet zorgen voor grote problemen. Hiermee wil ik niet claimen dat het verhaal van Edk niet correct is. Ik geloof best dat hij grote problemen heeft gehad door bij die witte pomp te tanken, ik geloof ook dat er reeds 3 voor hem dezelfde problemen hadden, maar dat bewijst nog steeds niet het oorzakelijk verband tussen de problemen en de getankte brandstof. Het bewijst enkel een oorzakelijk verband tussen de problemen en die specifieke pomp locatie. Dit kan echter ook zijn oorzaak vinden in slecht onderhoud aan de pomp installatie, en kan ook bij de "merken" voorvallen.
Als ik met mijn Skoda naar een dealer ga die slecht onderhoud levert en ik krijg na verloop van tijd problemen, dan ligt dat aan de dealer, niet aan het product (Skoda). Ook als er een aantal andere mensen bij diezelfde dealer dezelfde problemen hebben gehad, maakt dat Skoda nog steeds geen slecht product, wel de dealer.
Er is geen verschil tussen het basisproduct van de "witte pomp" en deze van de "merken". Het enige verschil zit hem inderdaad in de additieven.
Waar komt dat prijs verschil dan vandaan?
Dat is hoofdzakelijk afhankelijk van twee factoren:
1 - inderdaad het "mannetje" dat er niet zit.
2 - het lager marketing budget, cq lagere marketing kosten.
Zit het dan grotendeels tussen de oren?
Ja. Dit is een beetje eigen aan de mens. Als het goedkoop is kan het niet goed zijn. Een gelijkaardige discussie werd er gevoerd eind jaren 70, begin jaren 80 over de "witte producten" in de supermarkt. Die waren toen allemaal kankerverwekkend, of ten minste dat dacht men. Wanneer echter bleek dat deze producten uit dezelfde fabrieken kwamen dan deze van de A-merken was de discussie snel over. Het enige verschil was de verpakking (lees marketing).
Zelfde discussie in de jaren 90, dit keer over de low cost carriers. Als deze maatschappijen de vluchten zo goedkoop konden aanbieden, dan moesten die vliegtuigen wel van een slechtere kwaliteit zijn en minder goed onderhouden worden. Die vliegtuigen gaan met bosjes tegelijk uit de lucht vallen, beweerde men toen. Wat blijkt, het zijn dezelfde vliegtuigen dan deze bij de grote maatschappijen en het onderhoud is gebonden aan internationale regelgeving. De vliegtuigen vallen niet met bosjes tegelijk uit de lucht, integendeel, sommige low cost carriers zijn beter in staat hun vliegtuigen in de lucht te houden dan sommige grote maatschappijen.
Is er helemaal niets waar van die verhalen?
Jawel, er zit een verschil in de additieven. Die kunnen bij sommige motoren zorgen voor een betere verbranding, cq lager verbruik, en een soepelere rij impressie. Echter, het gebrek aan additieven zal niet zorgen voor grote problemen. Hiermee wil ik niet claimen dat het verhaal van Edk niet correct is. Ik geloof best dat hij grote problemen heeft gehad door bij die witte pomp te tanken, ik geloof ook dat er reeds 3 voor hem dezelfde problemen hadden, maar dat bewijst nog steeds niet het oorzakelijk verband tussen de problemen en de getankte brandstof. Het bewijst enkel een oorzakelijk verband tussen de problemen en die specifieke pomp locatie. Dit kan echter ook zijn oorzaak vinden in slecht onderhoud aan de pomp installatie, en kan ook bij de "merken" voorvallen.
Als ik met mijn Skoda naar een dealer ga die slecht onderhoud levert en ik krijg na verloop van tijd problemen, dan ligt dat aan de dealer, niet aan het product (Skoda). Ook als er een aantal andere mensen bij diezelfde dealer dezelfde problemen hebben gehad, maakt dat Skoda nog steeds geen slecht product, wel de dealer.