Superb 3 Winterset velgen

ugeken

Lid
En daarmee ben je de lachende derde met sneeuwkettingen :jaja:

Bij mij blijven de Stratos velgen eronder. Bijna €300 bijbetalen om met een stalen velg te gaan rijden werd me wat gortig.

Het is zo voorzien in het lease contract. Ik zit er niet mee in, minder moeite doen om de pegasussen proper te houden in de winter op die manier.
 

RefleCs

Forumguru
Bij mij liggen de wintersloffen sinds vandaag om de 18" Pegasus antraciet velgen. En nee ik heb geen plannen voor kettingen. Mocht het echt nodig zijn dan is het tegenwoordig ook mogelijk om een set te huren voor een x periode.
 

Van Hoften

Forumguru
Ter info: er komt een set MAK Nitro 5 Ice Titan op de markt in 18 inch (8,0 J). Ik ga ze omwisselen voor een andere set (Mille Miglia 1009 Black Polish) omdat ik de MAK wielen minder mooi vind staan onder de witte Superb. Alleen de wielen, geen banden. Die worden gerecycled. Binnenkort foto's van de nieuwe winterset!
 

RefleCs

Forumguru
ff gegoogeld, die Mille Miglia's vind ik behoorlijk wat mooier dan de MAK's. Goede keuze! Ik ben benieuwd naar de foto's.
 
Dat zal heel mooi staan. Wel bandjes met velgrandbescherming hoop ik? En dan alsnog oppassen voor die grove stoepranden onder een laagje sneeuw die je in de wintersportgebieden vaak ziet.

Die hebben me bij de Golf (winterbanden op Madrid velgen) wel eens een velgje gekost
 

JeroenDr

Nieuw lid
Ter informatie, heb ik vandaag een Golus 18" wielset van een Octavia op mijn Superb S3 laten monteren. et51 velg 18/7.5j banden 235/45/18. Tot op heden, na 150km snelweg, geen problemen ondervonden. Velgen liggen iets meer naar binnen (7mm) dan de originele maar door de bredere banden 235 vs 215 steken de banden zelfs iets verder uit dan de originele. Persoonlijk vind ik ze goed staan. Ik heb wel last van een resonantie tussen de 110 en 120 km/u maar dat is een andere discussie dat ligt niet aan deze velgen aangezien ik dat probleem ook had met mijn 16" originele velgen.
 
Bovenaan Onderaan