Superb 3 Winterset velgen

MrEdge_

Forumguru
Vandaag en morgen logeert mijn auto weer bij de dealer ivm het kraak-verhaal. Gelijk maar gevraagd of ze de winterbanden wilden monteren. Ik ging uit van bandenwissel op de velg, maar werd gebeld met de mededeling dat sneeuwkettingen niet passen op de 19" wielen/banden en dat ze voorstelden om 17" LM winterwielen erop te zetten.
Minder mooi natuurlijk dan de dikke Supernova's, maar wel een veilig idee dat ik met kettingen kan rijden indien nodig én netjes dat het niet van die zwarte stalen velgen zijn.

Ik kon kiezen tussen een beperkt aantal wielen en ben voor de MAK Sachsen in mat zwart (zie bijlage).
Zal morgen wel even een foto maken van hoe dat eruit komt te zien. Hopelijk hebben ze de spacers laten zitten, anders wordt het verschil wel erg groot...:arghh:
 

Bijlagen

  • MAK Sachsen matt black.jpg
    MAK Sachsen matt black.jpg
    893,2 KB · Weergaven: 59

thijskok

Senior Member
Winterbanden er afgelopen weekend op laten zetten. Helaas zijn de winterbanden breder dan mijn zomervelgen (bandenmaat is exact hetzelfde, 225/35/19), ze zijn alleen wat boller) dus de spacers konden niet meer achter. Blijft er mooi uitzien originele S3 velgen.. Maar ik mis mijn SuperNova's nu wel (zwart staat toch mooier).Bekijk media item 3579
 
Laatst bewerkt:

willemk

Senior Member
Vind het ook wel mooi staan hoor. Ik leg de 18 inch luna velgen van m'n vorige Superb 2 er onder met een setje nieuwe conti winterbanden. Past perfect en staat ook goed.
 

Renkie

Forumguru
Even een tip voor mensen die nog setjes velgen zoeken:
Veel dealers hebben stapels standaard 16" en 17" velgen liggen met zomerbanden waar auto's op geleverd zijn. Die zijn dan besteld met 16/17" ivm CO2 / bijtelling en worden na aflevering op 18/19 inch gezet.

Als je nu zo'n setje met nieuwe zomerbanden koopt kun je op je eigen standaard velgen de zomerbanden die al afgesleten kunnen/zullen zijn winterbanden plaatsen.

Als je graag 18 of 19 inch wilt is dat wat lastiger natuurlijk:)
 

thijskok

Senior Member
Wij gaan al een aantal jaren niet meer op wintersport. Daarom houden wij geen rekening met winterkettingen. In het verleden leenden we de x6 van mijn ouders als we gingen skien.
 

S-coda

Lid
Van de week de 18-inch winterset laten plaatsen. Staat de auto netjes voor de winter. De 19-inch Sirius velgen liggen inmiddels netjes en schoon op de plank bij de dealer.
 

Bijlagen

  • winter 1.JPG
    winter 1.JPG
    165,8 KB · Weergaven: 150
  • winter 2.JPG
    winter 2.JPG
    146,3 KB · Weergaven: 142
Bovenaan Onderaan