Superb 3 Winterset velgen

Tja.. fout van de website dan..
Ik had gezocht op een kenteken van een superb uit eind 2015.. het nieuwe model dus..


Heb even gekeken op de accessoire site van Skoda, alle velgen aanbevolen voor dit type hebben ET 40/41.
Dan zouden idd die Scudo's buiten de boot vallen..

Dus als ik het goed voorheb staan velgen met ET45 in de wielkast van een SIII 5mm meer naar binnen ivgl met de originele velgen met ET40?
 

B.Stuurder

Forumguru
Dus als ik het goed voorheb staan velgen met ET45 in de wielkast van een SIII 5mm meer naar binnen ivgl met de originele velgen met ET40?
Dat hangt af van de breedte van de velg.
Bijvoorbeeld de standaard 19" voor de RS heeft ET51, maar is 7,5J, de velg die ik heb is 19" ET47, maar is 8,5J. De originele velg is dus 25,4 mm minder breed, wat ook invloed heeft op de vulling van de wielkast.
 
Aangezien er in de toekomst nog kettingen rond de winterbanden zullen liggen, wil ik me liefst aan ET41 houden zodat ze bij max stuuruitslag niet tegen de wielkasten of binnenkant schuren.
Ik zie dat superskoda de Helios Black verkoopt. Iemand deze al irl onder een superb III gezien?
 
upload_2016-10-11_9-44-43.png

Niet de allermooiste oplossing, maar het lichtmetaal blijft dan heel met gebruik van sneeuwkettingen en pekel...
Heb nu een prijsopgave gevraagd bij Euromaster (want als het duurder is dan winterbanden op de lichtmetalen velgen draaien dan wil de LM daar wel een bijbetaling voor). Weet nog niet of ik het doe, hangt van de prijs af.
 

vleier

Forumguru
ik zet gewoon winterbanden op de originele RS velgen die bij mijn auto zitten.
Er zit toch al schade op en en ik zoek een mooi setje HRE's, MOMO of OZ velgen in 18 inch.
 

xplain

Forumguru
Bekijk bijlage 54214

Niet de allermooiste oplossing, maar het lichtmetaal blijft dan heel met gebruik van sneeuwkettingen en pekel...
Heb nu een prijsopgave gevraagd bij Euromaster (want als het duurder is dan winterbanden op de lichtmetalen velgen draaien dan wil de LM daar wel een bijbetaling voor). Weet nog niet of ik het doe, hangt van de prijs af.

Op welke site kan je dit zo configureren zoals op je screenshot?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja klopt. Is op Alcar, daar kun je gewoon je kenteken invoeren en elke velg die ze verkopen configureren.
Leuk detail, je kunt ook een verlaging configureren.
Grappig detail, hoewel ze gebruik maken van een standaard setje kleuren lijkt het grijs van de Alcar site veel meer op business grey dan in de configurator van Skoda... :laugh:
 

S-coda

Lid
Ik ga zelf voor 18 inch after market velgen van MAK. 19 inch winterbanden zijn dermate kostbaar dat 18 inch met winterband gezamenlijk goedkoper zijn dan vier 19 inch winterbanden. Overigens gewoon via de Skoda dealer geregeld.
Dat houdt mijn 19 inch Sirius Velgen mooi netjes voor de komende jaren.
 

Bijlagen

  • IMG_2698.PNG
    IMG_2698.PNG
    411,8 KB · Weergaven: 108
Bovenaan Onderaan